Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. februar 2021

Min morfar Johannes, ville ikke ha flyplass på Hurumlandet, (hvor han jobbet som kontorsjef). Fra DT/BB 11. juni 1970

nei til flyplass

https://www.nb.no/items/c0c5471fa54420d12418a5af1d612ab6?page=13&searchText="kontorsjef%20ribsskog"~1

PS.

Her er mer om dette:

mer om artikkel morfar

(Samme link som overfor).

PS 2.

Jeg må si meg litt enig med det min morfar sier, i artikkelen overfor.

Sommeren 2017, (var det vel).

Så dro jeg på en weekend-tur, til Stockholm.

For danskebåten/Kiel-ferja var så dyr, i fellesferien.

Og så fant jeg et kjempebillig hotell-rom, i Stockholm, (hvor jeg aldri hadde vært før), på nettet.

Og så dro jeg dit istedet.

(For å si det sånn).

Og da lå hotellet, like ved en flyplass, (muligens Bromma).

Og flyene tok av, rett over hotellet.

Og den støyen husker jeg enda.

Det var et helvete, å bo, på dette hotellet.

Selv om det var stille, om natta, (sånn som jeg husker det).

Jeg har fartet litt rundt i Europa, (spesielt i 2005, noe jeg har skrevet om i Min Bok 7).

Og om natta så går det vel ikke så utrolig mange fly, (vil jeg si).

Så jeg tror at Hurum-folk nok hadde fått sovet ut om natta, (selv med storflyplass).

Men for de få, som bor, akkurat der hvor flyene lander og tar av, så ville det blitt mye støy.

Men dette kunne de kanskje ha planlagt for, (på en bedre måte enn Stockholm/Solna).

(Ved at man ikke bygde kjempemange hus, akkurat der hvor flyene skulle lande/ta av.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var også sånn.

At sommeren 2018.

Så bodde jeg en uke, på hotell, (et Thon-hotell vel), på Gardermoen.

Og sånn som jeg husker det.

Så hørte jeg ikke noe flystøy der.

(Selv om jeg gikk, til mat-butikkene i Jessheim, hver dag/kveld.

For å si det sånn).

Så at en sånn flyplass ødelegger en hel kommune/bygd.

Det er jeg ikke helt sikker på.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter