Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 24. februar 2021

Her kan man se hva mine oldeforeldre (min morfar Johannes Ribsskog sine foreldre) hadde, på den tida som min oldefar døde. (Fra Romerike 1. juli 1922)

hva mine oldeforeldre hadde

https://www.nb.no/items/3825247c9e3c1befc17cb6a0748cec8f?page=1&searchText=ribsskog~1

PS.

De flytta visst bare noen få meter.

(Fra Asak skole til Kristinetomta.

Var det vel).

Så det var kanskje litt rart, at de ikke ville ha med seg noe av innboet.

Hm.

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg har tidligere blogget om, at min oldefar, (Johan Ribsskog), krangla ganske heftig, med en lærer-kollega, ved navn Per Mork, i avisa.

Og min oldemor, (Helga Ribsskog f. Dørumsgaard), hadde jobba for, denne Per Mork, noen år tidligere.

Så om min oldemor, kan ha hatt et forhold, til denne Per Mork, (som døde, da han falt av natt-toget fra Trondheim, mens han gikk i søvne, en del år seinere).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Per Mork hadde visst leilighet, (sammen med sin kone Olga, (eller om det var et annet russisk navn)), mer eller mindre tilknyttet, til min oldemors lærerinne-leilighet, (som hu ikke fikk lov til å leie ut, selv om hu også hadde en annen leilighet, (på Asak skole, en del kilometer unna), sammen med min oldefar).

Så Per Mork var kanskje vant til, å gå inn til min oldemor, om natta, (for eksempel når det var ruskevær, sånn at min oldemor heller ville bli i jobb-leiligheten, over natta).

Og så gjorde Per Mork denne feilen, (mens han gikk i søvne), på natt-toget.

Og istedet for å havne inne på rommet til min oldemor.

Så falt han av toget, (i fart), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Min oldemor hadde vel forresten sin jobb-leilighet, (på Rud skole).

Så hu slapp vel muligens å bo, på Kristinetomta, (hvor de vel tidligere, hadde hatt husdyr).

Min min morfar Johannes, måtte muligens bo, på Kristinetomta, (i et tidligere fjøs, eller noe lignende, (fra han var cirka 9-10 år gammel)).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter