Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 28. februar 2021

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10534794) Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. februar 2021 kl. 11:20
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

jeg har gått på handel og kontor, i sin tid, (på 80-tallet).

Og der lærte vi, at vi ikke skulle gi oss, før firmaene sa, hvordan de skulle forbedre seg, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.

Og dette nevner dere ikke noe om, i deres svar.

Så det må jeg klage på.

Det virker som at dere tror, at dere er Datatilsynet.

Så det må jeg klage på.

Så hvis jeg heller kan få svar om dette, fra en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det dere linker til, er heller ikke helt rett fram, virker det som.

At man skal sette en kredittsperre, det er en ting.

Men man må visst gjøre dette, hos alle disse kredittopplysnings-firmaene.

Og de har sikkert alle sin måte, å gjøre dette på.

Og man må vel jobbe i inkasso-bransjen, for å ha oversikt, over alle disse firmaene.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 24. des. 2020 kl. 09:32 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei, Erik!

Jeg ser at du har kontaktet oss angående dette tidligere. Det ble da sendt et skjema til deg som du ble bedt om å fylle ut og sende inn til oss, sammen med en politianmeldelse, slik at saken kunne ferdigbehandles. Har du sendt inn dette til oss? Jeg kunne ikke finne det her, så om du har sendt det inn er det flott om du kan oppgi datoen du sendte det inn, og e-postadressen det ble sendt fra, slik at vi kan finne skjemaet. Om du ikke har fylt det ut må du gjøre det og sende det tilbake til oss slik at vi kan ferdigbehandle saken.

Den beste måten å forhindre at dette skjer igjen på er at du oppretter en frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.

 

Med vennlig hilsen
 

Marie
Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Wed, 23 Dec 2020 09:09:31 +0100
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com,Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
 
Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura fra 12. desember.

(Se vedlegg).

Dette har jeg kontaktet dere om tidligere.

(Se mail-historie).

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å få vite navnet, på det trolllet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 9. nov. 2020 kl. 09:50
Subject: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <kundeservice@onecall.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <firmapost@nkom.no>
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@onecall.no>
Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36
Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
To: <eribsskog@gmail.com>
 

 

 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

 

Ditt abonnement med nummer 92140215 aktiveres den 10.11.2020 03:50.

Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

 

Mine Sider

Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har tilgang til Mine Sider. Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord funksjonen.

Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

 
 

Med vennlig hilsen
Kundeservice
OneCall
www.onecall.no

  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter