Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. februar 2021

Min tidligere bestekamerat Frode Kølner, (fra Larvik), sin farfar Arthur, solgte visst eiendommen Rosenborg, under krigen

solgte rosenborg

PS.

Her er mer om dette:

rosenborg tidligere eiet av kølner

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Skogveien_(Larvik)

PS 2.

Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok.

Så var det sånn, en sommer, på slutten av 70-tallet.

(Det må vel ha vært sommeren 1978).

At Frode Kølner sin far Hans, dro med Frode Kølner og meg, til Nevlunghavn.

(I sin boble.

Som Frode Kølner skrøyt av, at var en jubileums-modell.

For å si det sånn).

For å møte Frode sin tante Eva, (het hu vel), som da bodde, på et feriested, (Gurvika), for funksjonshemmede.

(Frode sin tante, kunne på den tida, hverken gå eller snakke.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg foreslo, (etter endt strand/utendørs-besøk).

At vi kunne stikke innom min mors foreldre, (Ingeborg og Johannes), som bodde, et steinkast unna, (de flytta til Blombakken, 3-4 år tidligere, fra Sætre i Hurum).

Og vi gikk ned Blombakken.

(Denne bakken kan man noen ganger se, i TV-serien: 'Ja vi elsker camping', (fra Oddane Sand).

Noen unger går ned den bakken, for å henge opp noen plakater.

For å si det sånn).

Og da jeg pekte på huset til min mors foreldre.

Så bråstoppet Hans Kølner.

(Husker jeg).

Dette huset ville han ikke besøke, (av en eller annen grunn).

(For å si det sånn).

Og når jeg ser på eiendommen Rosenborg, (på skjermbildet overfor), hvor Hans Kølner vel vokste opp.

Så tenker jeg, at det huset, ligner litt, på nettopp min mors foreldre sitt hus, i Blombakken, (i Nevlunghavn).

Så det kan ha vært sånn, at Hans Kølner, fikk en slags reaksjon, da han så min mors foreldre sitt hus.

Og at grunnen til, at vi måtte avbryte denne gåturen/besøket, var at Hans Kølner syntes, at min mors foreldre sitt hus, ligna litt for mye, på hans oppvekst-hjem, (som de solgte under krigen), i Hedrum.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

nesten som rosenborg

https://johncons.angelfire.com/bilder.html

PS 4.

Våren 1978, (var det vel muligens), så skrøyt Frode Kølner av, at Larvik hadde et så bra 17. mai-program, (iforhold til Østre Halsen, som vi da nettopp hadde flytta fra), og det kan kanskje ha vært på grunn av, at Frode sin mor Klara, var med i 17. mai-komiteen, året før, (fra Østlands-Posten 12. mai 1977):

frodes mor 17. mai

https://www.nb.no/items/34d39e53721e13d3246794fed388c4c9?page=15&searchText="klara%20kølner"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter