Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. februar 2021

Vårt slektsfirma Strømm Trevare sin medarbeider Dag Furuheim, scorte visst seiersmålet i en cup en gang. (fra DT/BB 4. juni 1985)

slektsbedrift sin ansatte

https://www.nb.no/items/d404b86b6abb70ed0e9d69cdd20ea75e?page=19&searchText="berger%20vant"~1

PS.

Jeg spilte forresten selv fotball, på Berger IL, (fra knøtte-lag til gutte-lag), fra cirka 1980 til 1986, (var det vel).

Og vi vant også en cup en gang, (husker jeg).

Dette var mens jeg gikk på ungdomsskolen, (hvor jeg gikk fra 1983 til 1986, husker jeg).

(Odd Einar Pettersen skrøyt av, til Svelvik-jentene i klassen, (Jeanette), at jeg hadde redda frispark, (husker jeg).

Noe sånt).

Og da var det sånn, at jeg fikk, en premie, av trener Tov Egil Skjelsbek, (som muligens kalte seg Tor Egil, på den tida), husker jeg.

Og dette var snakk om, en premie/statuett, (eller om man skal si trofeet), som var kanskje 10-15 centimeter høy, (og som ble borte, da min far solgte 'min' leilighet, i Leirfaret 4B, våren 1989).

(Så den premien var ikke bare en liten pin, (eller om det var et merke).

Som vi fikk, da vi var med i en cup, i Kongsberg, på begynnelsen av 80-tallet.

For å si det sånn).

Og om det var sånn, at alle på laget, fikk en lignende premie, (da vi vant Vinn Sande-cup).

(Som jeg har trodd hittil).

Eller om det var sånn, at jeg fikk en slags bestemannspremie, (for eksempel turneringens beste spiller).

Det er jeg ikke helt sikker på).

Trener Skjelsbek sa vel bare: 'Her', (eller noe lignende), da han ga meg premien.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Vinn Sande-cup, var vel muligens litt, som noen slags treningskamper.

(Ihvertfall så var det mer eller i mindre i sommerferien.

Sånn som jeg husker det).

Men jeg fikk med meg det, at hvis vi vant den siste kampen, så vant vi hele cupen.

Og vårt lag, pleide aldri, å vinne noe.

(Vi hadde ofte problemer med, å få tak i nok spillere.

For å si det sånn).

Så derfor tenkte jeg, at dette var vår sjanse, til å vinne noe.

Og derfor så kjempa jeg litt, i denne finalen, (eller hva man skal kalle det), da.

(Det var vel bare fire lag som deltok, i denne turningen.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Mer om denne cupen, som vi på Berger I.L. vant, en gang rundt midten av 80-tallet, (fra Drammens Tidende 13. september 2002):

mer om cup som vi vant

https://www.nb.no/items/734d6c7179cd74a613cf44e771b5592a?page=17&searchText="vinn%20cup"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter