Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. mars 2021

Mer fra irc

bærum handletur tatere

PS.

'Hermetiske' tomater utsolgt på Extra Bekkestua:

IMG_20210315_141304_HDR

PS 2.

Det samme med billige kylling-nudler:

IMG_20210315_141315_HDR

PS 3.

'Mongo' handlevogner på Meny:

IMG_20210315_142500_HDR

PS 4.

Igjen var det helvete i potetgull-midtgangen, (som på fredag):

IMG_20210315_143041_HDR

PS 5.

Disse 'uniform-folka' brukte hele fortauet, (istedet for å folde seg inn bak hverandre), sånn at jeg måtte gå midt i veien, (da jeg møtte de):

IMG_20210315_140147


PS 6.

De 'hermetiske' tomatene, fra det øverste PS-et.

De pleide min yngre halvbror Axel sin stemor Mette Holter å handle, så og si hver dag, på begynnelsen av 90-tallet, (husker jeg).

(Jeg leide et rom av Mette Holter og min tidligere stefar Arne Thomassen.

Fra høsten 1990 til sommeren 1991.

For å si det sånn).

Så den varen, har vært en klassiker, i norske butikker, i ihvertfall 30 år.

(Ihvertfall når det er det snakk om budsjett-butikker, (med forenklet sortiment).

Som Extra er et eksempel på). 

Og jeg har aldri sett den varen utsolgt før, i noen norsk butikk, (må jeg si).

(Fra da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

Så husker jeg, at dette var en vare, som vi ihvertfall ikke skulle bli utsolgt for.

For å si det sånn.

Og den varen selger også ganske jevnt og trutt.

Sånn som jeg husker det.

Eller den selger ganske mye, (kanskje 10-20-30 bokser hver dag, litt avhengig av butikkens størrelse).

Men den selger ikke i rykk og napp, liksom.

For å si det sånn).

Så jeg må si at dette, var en slags besynderlig utsolgt-situasjon.

(Noe sånt).

De hadde jo de dyrere tomatene, med basilikum, osv.

Men nå får jeg penger, (fra husbanken), på fredag.

Så det var slutten av måneden liksom, for meg, i dag.

Så derfor ble denne utsolgt-situasjonen også upraktisk, (i tillegg til å være besynderlig), siden at det var på slutten av måneden liksom, (for meg).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

I Rimi så hadde vi to slag hermetiske tomater, uten krydder, (i prisklassen cirka fem kroner), husker jeg.

(På 90/00-tallet).

Og det var hele tomater og hakkede tomater.

(For å si det sånn).

Og det kan muligens virke som, at Extra har kutta ut, de hele tomatene.

Men isåfall, så er det enda viktigere, at de ikke går tom, for hakkede tomater, (vil jeg si).

For da har de jo allerede lagd helvete.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Da jeg jobba som Rimi-butikksjef, på slutten av 90-tallet.

Så mener jeg å huske, at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin sa.

At hvis butikken var utsolgt, for en vare.

(Det var vel da snakk om tørrvarer med fast hylleplass.

Men dette gjaldt også hvis vi var utsolgt for kjente/populære kjøle/frys/meieri/frukt-varer.

For å si det sånn).

Så skulle vi ringe en av nabo-butikkene.

Og så få en drosje, til å hente den varen, som vi var utsolgt for.

(For å si det sånn).

Så Extra har egentlig ingen unnskyldning, (for å være utsolgt, for tørrvarer, med fast hylleplass).

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Man kan se på bildet, i det øverste PS-et.

At de har hakkede tomater, (uten basilikum osv.), fra Änglamark, (et slags hippie-merke, må man vel si).

Men de boksene, koster dobbelt så mye cirka, som billig-merket.

Og de selger også, mye mindre, enn klassikeren.

(Det kan man se, på hvor mye plass, som de forskjellige varene, har fått, i hylla.

Klassikeren står på bånnhylla, (i gamle dager ville den kanskje ha stått på kvartpall, i enkelte budsjett-butikker).

Mens 'hippie-varen' kun har fire faceinger.

Og ingen har kjøpt den nevnte 'hippie-varen', siden forrige gang de shinet hylla.

Noe som nok var en del timer siden, (det kan man blant se på at 'basilikum-tomatene' har solgt noen pakker)).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter