Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. mars 2021

Min fars samboer Haldis Humblen sin venninne Solveig Rasmussen, la seg med joggedressen på, da hu var telegrafist på Scandinavian Star, på ulykkesnatten

la seg med joggedressen på

https://www.nb.no/items/35c66f226acade12a23b95779177d6b5?page=125&searchText="solveig%20rasmussen"~1

PS.

Det er kanskje ikke så kjent.

Men jeg har faktisk hatt min egen Scandinavian Star-etterforskning.

(For å si det sånn).

Dette kan kanskje ha vært sommeren 1990.

Det var vel sånn, at jeg skulle sitte på med min far, fra min studenthybel på Abildsø til min farmor på Sand.

(Noe sånt).

Og da dro min far innom Solveig Rasmussen på Holmen, (i Oslo Vest), på veien.

(Noe han ganske ofte gjorde, (når han var inne i Oslo).

For å si det sånn.

Han var der nok mange ganger, som jeg ikke var med.

Og jeg var med dit, mellom 5 og 10 ganger, (mellom 1980 og 1990), kan det vel kanskje ha vært.

Noe sånt).

Og under det nevnte besøket, (sommeren 1990), så fikk jeg sneket inn et spørsmål, om han kaptein Hugo Larsen, som var i avisene hele tida, i etterkant av ulykken.

Og Hugo Larsen var en flink kar, på alle måter, sa Solveig.

(Noe sånt).

Hu hadde ikke noe å utsette på Hugo Larsen.

(Sånn som jeg husker det).

Og Solveig Rasmussen hissa seg litt opp, over spørsmålet mitt, (angående hvordan han kaptein Hugo Larsen var), før hu svarte, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I Solveig Rasmussen sin dødsannonse, så nevnes ikke min bonusmor Haldis, (som var Solveig sin venninne), av en eller annen grunn.

Men min bonussøster Christell, (Haldis sin datter), nevnes med familie.

Og Haldis sin søster Anne Margrethe nevnes vel, (litt feilstavet som Anna Grethe), og hennes ektemann Per.

(Disse bodde i Stavanger.

For å si det sånn).

Men hvem Kjell og Solbjørg er, det er jeg ikke helt sikker på.

(Men det kan kanskje være noen naboer.

Uten at jeg tørr å si det helt sikkert).

Min far, (som vel må ha vært på besøk hos Solveig, noe sånt som 50 eller 100 ganger, hvis jeg skulle tippe), nevnes heller ikke.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter