Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 3. april 2021

Jeg har vel skrevet om, i Min Bok, at jeg en gang, (på ungdomsskolen), slo sjakk/bordtennis-valgfag-læreren i sjakk. Og det tror jeg nå, at må ha vært Oddvar Kvalsund. (Fra DT/BB 22. januar 1986)

slo oddvar kvalsund i sjakk


Så var det sånn, at læreren spurte meg, om jeg ville spille et parti sjakk, (mot slutten av en time).

Og så spilte vi, i kanskje 5-10 minutter.

Og så ringte det ut.

Og da sa læreren, at jeg vant.

Så det var ikke sånn, at jeg satt læreren sjakk matt.

(Vi kom ikke så langt, i det hele tatt.

For å si det sånn).

Men læreren må vel ha visst, hvor lenge det var igjen, av timen.

(Da han spurte meg, om jeg ville spille et parti).

Så hva læreren dreiv med, (siden at han ville spille et parti sjakk, når det var igjen fem minutter av timen liksom).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Etter dette, så spilte jeg mest bordtennis, (i gymsalen/aulaen), i sjakk/bordtennis-valgfag-timene.

(For å si det sånn).

Jeg var vel ikke, i 'sjakk-klasserommet', så mye som et minutt, etter dette.

(Sånn som jeg husker det).

For jeg syntes vel, at dette sjakk-partiet, (mot læreren), var litt snodig, da.

(For å si det sånn).

For det var også sånn, at noen andre elever, begynte å rope ut, i gangene der, (på ungdomsskolen), om at jeg hadde slått læreren i sjakk.

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om sjakk bordtennis

https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.html

PS 4.

Mer om Oddvar Kvalsund:

mer om oddvar kvalsund

https://www.sjakknytt.no/rating/spiller/13441

PS 5.

Oddvar Kvalsund er visst fra Sunnmøre, (som min stesøster Christell sin far):

fra sunnmøre som christell sin far

http://www.pymisjon.com/Guarani/kvaldund_1976.htm

PS 6.

Oddvar Kvalsund har en datter, som er med i Jesus Revolution Army, (fra Drammens Tidende 22. februar 2002):

datter i jesus revolution army

https://www.nb.no/items/5b6a8680445642570e5d6ca2079f5ebc?page=11&searchText="jesus%20revolution%20army"~1

PS 7.

Dette er visst den yngste dattera:

yngste dattera

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter