Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 7. april 2021

Mer fra Bærum

I går, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk ut døra, så lå det en utgave, av bladet Kvinner og Klær, foran døra.

Selv om jeg har kontaktet Allergruppen kjempemange ganger, om at det ikke er jeg som bestiller.

Men dette danske firmaet, har visst veldig tungt for det.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20210406_201538_HDR

PS 3.

I Kina så bygger de visst et Corona-sykehus på tre dager, men på Bekkestua, så tar det to år, å bygge noen leiligheter:

IMG_20210406_185429_HDR

PS 4.

I de trange 'katakombene', som man har, på grunn av byggeprosjektet overfor.

Så var det sånn, at en gubbe, gikk og slentret, i et slags 'dasse-tempo'.

Og det virka teatralskt, (vil jeg si).

For det virka som at det var en nokså staut gubbe.

Men han gikk likevel på en veldig somlete/subbete måte, som en unge cirka, da.

(For å si det sånn).

Så selv jeg, (som fikk masse vonde træler under føttene, da jeg var arbeidsledig i England, fra 2008 til 2014), klarte å gå rundt gubben, (til den store gullmedaljen).

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20210406_185520_HDR

PS 6.

Enda mer om dette:

IMG_20210406_185535_HDR

PS 7.

Og enda mer om dette:

IMG_20210406_185737_HDR

PS 8.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20210406_190035_HDR

PS 9.

Bekkestua Handelshus har fortsatt ikke fiksa skiltet sitt, (det har vel vært sånn i flere år nå):

IMG_20210406_190057_HDR

PS 10.

På Extra Bekkestua.

Så pleier jeg å sjekke handlista mi, ved noen frysedisker.

(Når jeg bruker handlekurv.

For da pleier jeg å sette fra meg handlekurven oppå en av frysediskene).

Og en av de forrige gangene, som jeg handla.

Så ble jeg da gått ned, av en ungdom, med skateboard.

(Noe jeg vel har blogget om tidligere).

Og i går, så dukka det opp, en butikkmedarbeider, som liksom var på speed.

Han kjørte en jekketralle, med en halvpall Farris på, samt en halvpall med store Coca-Cola i fire-pakninger.

Og jeg måtte da flytte meg, fordi at han Extra-medarbeideren, liksom kjørte meg ned, da.

(Det virka ikke som at han så seg noe særlig om.

For å si det sånn).

Så jeg ble liksom skvisa, da.

(Må man vel si).

Og Coca Cola-halvpallen bare satt han fra seg, ved siden av brus-torget, (for å si det sånn).

Og Farris-halvpallen tok han visst med seg tilbake til lageret, etter å ha løfta over noen flasker, (for det var fullt der fra før), uten å rullere, (virka det som).

Så dette virka litt teatralskt/merksnodig, må jeg si.

For butikken var full av varer, som skulle settes opp.

Så å da drive og kveme/surre, i brus-avdelinga, (som nok var fylt opp tidligere den dagen), akkurat mens jeg stod der og sjekka handlelista.

Det var kanskje litt 'merksnodig'.

(For å si det sånn).

Og å gå rundt med handlevogn, i denne trange butikken.

Det er kanskje ikke det helt store.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her kan man se, at det var fullt, på fire-pakning-halvpallen, (med Coca Cola), fra før:

IMG_20210406_191019_HDR

PS 12.

På bildet overfor, så kan man se, at Extra Bekkestua, er full, av: 'Gjer det billig'-plakater.

Og det er vel sånn de snakker, på Vestlandet.

Nå er vel Coop, (forbrukersamvirker), en britisk oppfinnelse.

Men at man må snakke som vestlendinger der, er kanskje litt vel mye forlangt.

Hvis Coop har butikker på Østlandet, så burde vel plakatene være på bokmål.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Man kan også se, (på bildet overfor).

At Extra setter fire-pakningene, (med Cola), rett på gulvet.

Selv om dette visst er styggdom, ifølge min tidligere Rimi-distriktsjef Anne Kathrine Skodvin.

(Dette sa hu mens jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde.

Noe jeg jobba som fra 1998 til 2000.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Meny Bekkestua var igjen utsolgt for billige nudler, (det er rart hvis den kjente grossisten Jo-Jo, (som eier Meny-kjeden), har så små lagre, at hvis et skip sperrer Suez-kanalen, i noen få dager, så blir de utsolgt på flekken):

IMG_20210406_192445_HDR

PS 15.

Sånne tomme handlekurver med papp, ble vi innpretet om, å ta med inn på lageret, (hvis vi så noen som stod og fløyt, ute i butikken, etter tidlig-skift-folka), da jeg jobba som vanlig medarbeider på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra 1993 til 1994, (før jeg ble leder)):

IMG_20210406_192928_HDR

PS 16.

Mye rot i brus-avdelinga på Meny:

IMG_20210406_193051_HDR

PS 17.

Her er mer om dette:

IMG_20210406_193029_HDR

PS 18.

Grunnen til at jeg gikk noen sånne 'straffe-runder', rundt i butikken, (og tok bilder), var at ei Asker-dame, (eller noe lignende), stod og breia seg, sånn at hu brukte hele 'selvbetjenings-jungelen', (og hu spurte også en medarbeider om hjelp), i bortimot fem minutter:

IMG_20210406_193153_HDR

PS 19.

Mens jeg gikk rundt i butikken, og testa kameraet, (på den nye mobilen), mens hu 'Asker-dama' sperra selvbetjenings-avdelingen.

Så fikk jeg, en slags butikk-vakt, på meg, (stod det vel på uniformen hans).

Dette var muligens en albaner.

(Jeg har tidligere sett en albaner, med en uniform, som det stod 'brann-vakt' på der.

Noe sånt).

Og albaneren begynte å snakke, i en slags walkie talkie, osv.

(Mens han liksom snuste på meg, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Da hu 'Asker-dama' endelig var ferdig.

Så gikk jeg bort til en selvbetjenings-kasse.

Og det som skjedde da, var litt merkelig.

En muligens homofil kassamedarbeider, kom løpende forbi 'selvbetjenings-jungelen', (som om han skulle rekke et tog).

Selv om det ikke var noen kunder, i den 'vanliga' kassa.

Og så begynte homsen, å svirre rundt meg, som en gal der.

Han svirra først rundt kassa, (som står noen centimeter fra selvbetjenings-jungelen).

Og så forsvant han inn i sjølve selvbetjenings-jungelen.

Hvor han begynte å svirre rundt, som en robot-støvsuger, eller noe lignende.

Mens han rydde handlekurver osv., der.

Før han, (da jeg scannet kvitteringa, for å komme ut av selvbetjenings-avdelinga), tok seg en real slurk, av en Red Bull-boks, (eller noe lignende), som stod i en kasse, som var på motsatt side av selvbetjenings-jungelen, fra den kassa, som han først løp bort til, (da jeg begynte å scanne varer).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Her er mer om dette:

IMG_20210406_193806_HDR

PS 22.

Men jeg stod i 'selvbetjeningsjungelen'.

Så var det sånn, (etter at jeg hadde slått inn og pakket varene).

At en svær kunde, (en mann i 40-åra), oppførte seg cirka, som en ape der.

Han gikk liksom, og snuste, på alle selvbetjeningskassene.

Og han gikk da i veien for meg, (med vilje), virka det som.

Samtidig med at han 'Meny-homsen' også svirra rundt der.

(For å si det sånn).

Så dette virka veldig teatralskt, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

På veien til Meny.

Så gikk jeg ned rulletrappa, (inne på Bekkestua Senter).

Og da satt det, et par, (på en slags 'Høtten-benk', som de har der).

Og dette paret, var to sosser, i 30-åra.

(De kunne kanskje ha vært med på Paradise Beach.

For å si det sånn).

Og de bare satt rett opp og ned, på en benk, (som om de var på en flyplass, eller noe lignende).

Og det som gjorde meg kvalm.

Det var at mannen i paret, hadde veldig trange olabukser på seg.

Og han satt og skræva, på en slags overdreven/ekkel måte.

Og dette fikk man liksom, (dama hadde også trange bukser), rett i åsynet, når man kom ned rulletrappa.

Så dette ble jeg litt frika ut av, (at et tilsynelatende vellykket og voksent par, satt som nakne liksom, på en benk, som om de var noen tenåringsjenter, (eller pensjonister), i Høtten, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Da jeg gikk inn på Meny.

Så var det, ei ung sigøyner-dame, (eller noe lignende), i en Securitas-uniform, (som virka ny), som liksom smøg seg forbi meg.

Og da jeg gikk ut av butikken.

Så var det, (for andre gang på rad), noen som fylte opp sigarett-automaten.

Selv om jeg har handla i denne butikken, i et drøyt år, (under Corona-pandemien).

(Irene Ottesen kalte vel disse automatene for: 'Cash-guard', da hu jobba som butikksjef, på Rimi Bjørndal.

Noe hu jobba som, fra 2000 til 2003.

Eller noe lignende).

Og tidligere så har de fylt opp denne maskinen, på morgenkvisten, (før åpningstid), eller noe lignende.

(Tørr jeg nesten å påstå).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Stemning fra utafor Bekkestua Senter:

IMG_20210406_194019_HDR

PS 26.

På veien hjem, så var det sånn, at en gubbe, sykla forbi meg, på det 'russiske' fortauet, (dette fortauet kalles noen ganger gang/sykkesti, på skilt).

Og han gubben sykla, med rumpa i været.

Og han smøg seg liksom forbi meg, på fortauet.

For det var en oppoverbakke, da.

(For å si det sånn).

Så man får liksom gubbe-rumper, i åsynet, når man går til butikken, osv.

Noe som kan være rimelig kvalmt.

(For å si det sånn).

Og det var også noe lignende, på påskeaften.

Da tenkte jeg, at jeg skulle ta ut søpla, før den begynte å stinke.

Og da gikk jeg en liten tur, (opp en bakke), for kondisen sin skyld.

Og da var det også sånn, at en gubbe, liksom smøg seg forbi meg, (i sakte fart), på en sykkel.

Og han gubben hadde rumpa i været og en slags sykkelshorts, av det aller tynneste slaget, på seg.

Så det var jo skikkelig disgusting, (som de sier).

Jeg søkte på nettet, om corona smittet, av svette, før jeg gikk og handla i går.

I tilfelle denne 'gubbe-syklisten' hadde, en eim av svette rundt seg, (mens han liksom smøg seg forbi meg).

Og jeg søkte om sykling på fortauet.

Og den regelen, (om at dette var lov), var visst noe de begynte med, på 70-tallet, for ungene sin skyld.

(Stod det).

Så dette med gubber, som sykler, på fortauet, det kan man kanskje lure på.

Jeg prøvde å bruke fortauet på den andre sida.

(På den tida som jeg først blogga, om denne 'russiske' gangveien).

Men da ble jeg nesten kjørt ned, av to pakkiser, (en far og en sønn vel), på en sparkesykkel.

Så pakkisene skjønner visst ikke disse 'russiske' reglene.

(Om at fortauet på en side av veien, er gang/sykkel-sti.

Men fortauet på den andre siden av veien, er fortau).

Så her har Bærum kommune mer eller mindre kødda, (må man vel si).

Når de har gjort det på denne måten.

Det er visst syklistene, som har plikt, til å orientere seg, om hvordan reglene er.

(Leste jeg, da jeg søkte på nettet om dette, i går).

Og det stod også, at syklistene, noen ganger, bør vurdere, å gå av sykkelen.

(Hvis de sykler på fortauet).

Og det kunne man kanskje forventet, at disse 'russiske' gubbene gjorde.

Istedet for å liksom stappe ræva si, oppi trynet på folk, (når de sykler forbi en på fortauet).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Her er mer om dette:

IMG_20210406_200239_HDR

PS 28.

På påskeaften.

Så var det også sånn.

(Ved bussholdeplassen, utafor Haslum skole).

At to mørkhåra tenåringsjenter.

(Muligens noen slags tater-jenter eller same-jenter).

De dreit og løp over veien, fra et fortau til det andre.

Fram og tilbake.

De lagde helvete der liksom.

(For å si det sånn).

Så det ble til, at jeg snudde, for jeg ble litt frika ut, av disse tenåringsjentene, (som ikke klarte å stå i ro, men som lagde propp på begge fortauene da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

2. april, så var jeg også ute med søpla.

Og da gikk jeg også en tur, opp den samme bakken, (for kondisen sin skyld).

Og da var det også, en gammel gubbe der, (en med tursekk, som somla på fortauet).

Og da gikk jeg litt på en turvei, på tilbakeveien.

Og jeg fant en sti, som lå litt unna bebyggelsen.

Og så så jeg et ekorn der, (som fulgte etter meg i en tynn skog, mens jeg gikk på stien).

Og så gikk jeg forbi Bussanleggene Bekkestua.

(Hvor de ganske nylig har sprengt noe sånt som hundre ganger.

I forbindelse med noen 'terror-aktige' byggearbeider).

Og en kar, (som muligens kunne ha vært purk), kom ut fra buss-folka sitt overdimensjonerte pauserom, (eller hva det er).

Og så fotfulgte han meg, (mer eller mindre), over veien, og han gikk så opp en skråning, (som ikke var asfaltert), på ukonvensjonelt vis.

Så dette var muligens noe slags gateteater.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 30.

Her er mer om dette:

IMG_20210402_084926

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter