Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. mai 2021

Da min oldemor Birgit Tovsdatter Mogan, (som vokste opp i Amerika), ble født, så var visst mora 49 år

mora 49 år


PS.

Skulle ikke min oldemor ha stått her:

står visst ikke i kirkeboka

https://media.digitalarkivet.no/view/4197/15

PS 2.

Det kan kanskje ha vært sånn at min oldemor ble født i Veggli, i november 1880, og så ble hu døpt, i Amerika, (eller et sted på veien), i desember 1880:

mer om dåpsdato oldermor


Det står i PS-et overfor, at min oldemor, fikk vaksine mot kopper, i juli 1881.

Så hu vokste nok opp, i Veggli/Rollag.

Men hu ble kanskje døpt et annet sted, da.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Hvis min oldemors mor, var 49 år, da hu fødte min oldemor.

Så kan jo det være forklaringen på, at min oldemor var med sin onkel Gullik, (og tante Aase), til Amerika.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På det øverste skjermbildet.

Så står det forresten.

At min oldemor hadde en storesøster, som het Aase Fingalsdotter, som var uekte født, (rundt 1858).

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Min oldemors storesøster døde muligens rundt 1878:

døde muligens i amerika

https://www.nb.no/items/98355e709736e2d66a73511e7946beda?page=217&searchText="aase%20fingarsdatter"

PS 7.

Nå fant jeg min oldemor, (som døpt), i kirkeboka likevel, (de hadde visst en egen kirkebok for Veggli sogn):

fant i kirkebok likevel


Mer om min oldemors storesøster Aase, (som var uekte født):

uekte født 2

https://media.digitalarkivet.no/view/1130/71

PS 9.

Fingar Reiersen, (min oldemor sin storesøster sin far), dro visst til Amerika, (hvor han visst drev med opplæring av soldater under borgerkrigen):

borgerkrig i usa

http://iagenweb.org/boards/winneshiek/biographies/index.cgi?read=493229

PS 10.

Fra bygdeboka, så kan det virke litt som, at min oldemor, ble født i Amerika, (må man vel si):

fra bygdeboka

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter