Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. mai 2021

Det var denne karen, (Frode Grønnevik), som jeg overtok stillingen til, (geværmann 1, på lag 2), cirka midt i førstegangstjeneste-året, på Terningmoen. (Fra Sarpsborg Arbeiderblad 27. november 1991)

tok over stililngen til

https://www.nb.no/items/b3af7d63982ebae1c1125549b0bb188b?page=35&searchText="frode%20grønnevik"

PS.

Grønnevik ble overført til HV, på slutten av 1992, (var det vel).

Og Paulsen, (også på lag 2), fortalte meg, at han hadde tatt Grønnevik på fersken, i å runke, (i senga si, på lagsrommet).

(Noe sånt).

Så det er mulig at det var derfor, at Grønnevik ikke skulle fullføre tjenesten sin på Terningmoen.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Som man kan se i artikkelen overfor.

(Som er fra noen måneder før vi startet på førstegangstjenesten.

Vi var juli 1992-kontingent).

Så brøt Grønnevik, i 82 kilos-klassen.

Mens jeg selv, veide under 60 kilo, (sommeren 1990), etter det første året mitt, som student, (i Oslo).

(Husker jeg at jeg nevnte en gang som mine tidligere klassekamerater Magne Winnem og Andre Willassen kjørte til bestemor Ågot sitt hus, (på Sand), og dro meg med, på et eller annet, (muligens bowling eller biljard), i Drammen, sommeren 1990.

Etter at Willassen vel hadde kommenter om, at jeg var så tynn.

Noe sånt

Disse hadde da muligens perm fra sine førstegangstjenester.

For de begynte vel ikke på studier, rett etter videregående.

Som meg).

Så jeg veide kanskje 60-65 kilo sommeren 1992, (da førstegangstjenesten startet).

Og jeg hadde gått to år på datahøyskole, (NHI).

(Noe som ikke var så vanlig, på den tida).

Men likevel så måtte jeg krype i gjørma, sammen med 'Grønnevik-ene', som var elite-idrettsutøvere, og veide 20 kilo mer enn meg, liksom.

(For å si det sånn).

Så dette året i infanteriet, var et helvete for meg, (må jeg si).

(Spesielt siden at jeg ikke hadde gått noe særlig på ski, siden 70-tallet.

Og mye av tjenesten, på vintertid, hadde med ski, (og kulde), å gjøre.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så Paulsen, (fra Kløfta), hadde en finger med i spillet.

Både da jeg ble overført fra lag 2 til reservelaget, (etter rekrutten).

(For han søkte på min stilling, som geværmann 2.

På lag 2).

Og også da jeg ble overført tilbake igjen, til lag 2, (cirka tre måneder seinere).

Så jeg har lurt på, om Paulsen, (selv om jeg ikke har kommet så langt ennå, på Facebook), var i slekt, med disponent Paulsen, fra Matland, (hvor jeg begynte å jobbe, (i et friår fra NHI), høsten 1990), på Triaden-senteret.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn.

At noen dager/uker/måneder før jeg skulle inn for å avtjene førstgangstjenesten, (på Terningmoen).

Så var jeg på en eller annen fest, sammen med Magne Winnem og Andre Willassen.

(Antagelig hjemme hos Magne Winnem.

Som da vel bodde, over Rimi Nylænde.

På Lambertseter.

For å si det sånn).

Og da fortalte Willassen, (som hadde dimma et år eller to tidligere), at infanteriet, (som jeg skulle til), var det tøffeste.

(Noe sånt).

Så jeg var ikke så veldig ovenpå, under førstegangstjenesten.

(Må jeg si).

Jeg lå vel ganske lavt, fra dag en.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter