Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. mai 2021

Dette er muligens restene etter den setra, som min farmor Ågot pleide å prate om, på 70/80-tallet

sæter 80 tallet paint

https://www.trillemarkarollagsfjell.no/files/pdf/rapport.pdf

PS.

Mer om dette området:

mer om området

(Samme link som overfor).

PS 2.

Som man kan lese om, i den nest forrige bloggposten.

Så har min tremenning Gunn Marit Traaen, (og foreldrene), hytte på Vardefjell seter.

Så det er mulig at Me-Traaen også hadde seter der, i gamle dager.

Jeg leste vel i en bygdebok, (eller noe lignende), for en tid siden, (noe jeg også blogget om).

At Me-Tråen hadde 2-3 setere, (i sin tid).

Så hvilken seter, som min farmor Ågot 'babla' om, (på 80-tallet), det er kanskje ikke så lett å vite nå.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her står det at det finnes fire Tråen/Traaen-gårder, og at Mellom-Tråen hadde setrene Fyrsett og Minneskleiv:

fire tråen gårder

https://www.nb.no/nbsok/nb/be737b8eaa775c43f09e6125d4f5734b?lang=no#359

PS 4.

Jeg søkte på 'Bokhylla', om Fyrsett seter.

Men jeg fant ikke noe.

Fyrsett kan visst bety noe som er satt fyr på.

Så det er mulig, at det kan ha vært en misforståelse, ute og gått, mellom de som ga ut boka og mine Rollag-slektninger.

Mine slektninger, (muligens min oldemor som vokste opp i Amerika), har kanskje prøvd å forklare om, at seteren har brent opp.

Og så har de med boka trodd, at seteren het Fyrsett.

(Noe sånt).

Min farmor Ågot var også sånn, at min far og de, (nede på snekkerverkstedet), ikke lot henne svare, selv om de delte telefonlinje.

For Ågot var ikke noe flink på telefonen da, (sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Min oldemor har muligens ment Grønnlisetra, (og at den var brent ned):

muligens fyrsett

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter