Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 15. mai 2021

Mer fra Bærum

I går, så gikk jeg ned til Sandvika, med et brev, til Nav.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Stemning fra Haslum:

IMG_20210514_175440

PS 2.

Da jeg var cirka halvveis.

Så skjedde det noe nesten mareritt-aktig, (må jeg si).

Jeg skulle gå gjennom en fotgjenger-undergang.

Men i forkant av tunellen, så var det sånn, at et kvinnemenneske stod og kopte, med en hund.

Og hu dama hadde også med seg en slags mulatt-unge.

(Omtrent som søster Pia for 15-20 år sida.

Da hadde hu både en mulatt-unge, (Daniel), og en mer eller mindre gal hund.

Selv om jeg ikke vet om Pia pleide å gå tur med begge disse samtidig.

For å si det sånn).

Og disse tre, (dama, hunden og ungen).

De oppførte seg, som om jeg ikke var der.

De gikk ikke ordentlig, så de brukte liksom hele gangveien.

Og jeg snudde derfor, og så gikk jeg over veien.

Men jeg har blir gått ned akkurat der før, (dette var mens de hadde juletre-salg der).

Så jeg visste at jeg da måtte jeg gå langt 'borti der', for å komme på riktig vei igjen, (det var ikke en lignende undergang, på den andre siden av veien).

Så jeg prøvde å vente litt.

Men da stoppa disse tre opp, (på gangveien).

Og de hadde et slags krigsråd der, (kunne det virke som).

Og mora sa til ungen, at den skulle gå/løpe den og den veien.

Og ungen begynte å løpe en vei.

Mens mora gikk en annen vei, (med hunden).

Og så kunne jeg gå tilbake til gangveien igjen, da.

Men jeg må jo da ha sett veldig dum ut, mens jeg stod og venta, på at disse tre mongoene, skulle bli ferdig.

Og jeg lurte på om de kanskje prøvde å spille min søster Pia, (eller noe lignende).

(For dette virka som noe rimelig merkelig oppførsel, da.

Må jeg si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her kan man såvidt se dama og hunden, (øverst til høyre i bildet):

IMG_20210514_180201

PS 4.

Her var det at jeg møtte disse tre klammingene:

IMG_20210514_180307

PS 5.

Extra Sandvika er slappe når det gjelder å ha plakat-bukkene sine i orden, (kan det virke som):

IMG_20210514_184003

PS 6.

Jeg fikk meg ikke til å gå forbi han i bakgrunnen der, (som hang på fortauet, (mens han venta på en bil, eller noe lignende)):

IMG_20210514_184123

PS 7.

Her, (på Sandvika togstasjon), har dem ikke tømt søpla, siden Ålesund brant:

IMG_20210514_184930

PS 8.

Disse varene bare stod der, (uten at noen passet på de):

IMG_20210514_184944

PS 9.

Det var også sånn, at jeg ikke fikk meg til, å kjøpe en tog-billett, (en sone-billett som også gjelder på bussen), med en gang.

For det stod to innvandrer-gutter, og hang, utafor Narvesen.

(De 'narvet', som broren til musikeren Jokke sier, i en tegneserie, (om 70/80-tallet).

Selv om de norske kanskje pleide å narve, etter Narvesen sin stengetid.

For å si det sånn).

Så det ble nesten som at man ble overvåket, når man skulle kjøpe billett.

Og jeg tenkte, at jeg tar et bilde, av disse narverne.

Men de fulgte med på meg.

Så det ble ikke til, at jeg fikk tatt noe bilde, (for jeg ville ikke provosere disse for mye heller, for å si det sånn).

Men disse flytta seg, etter kanskje fem minutter.

Og da var det liksom som, at de hadde venta, på noen kamerater, (som var inne på Narvesen).

Men at de da skulle ha vært så oppmerksomme, (og se alt som skjedde, utafor Narvesen), i mellomtiden.

Og at de da skulle henge, med ryggen mot Narvesen sin fasade, (og liksom glane på baksidene til de som brukte billett-automatene, rett foran dem).

Det virka litt rart, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

For å kjøpe billett til Bekkestua, (på billett-automatene), så måtte jeg kjøpe en tog-billett til Blommenholm.

Det er mulig at de selger enkelt-billetter på Narvesen.

Da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så kjøpte jeg månedskort, (på Trafikanten).

Og da jeg avtjente førstegangstjenesten, så tok jeg bare t-banen, et par ganger, i uka.

(For jeg avtjente førstegangtjenesten på Terningmoen.

Og der pleide alle soldatene, å dra hjem, hver helg.

Til forskjell fra de i Nord-Norge, som vel bare kom seg til Østlandet, en gang i blant, (de måtte visst 'haike' med Herkules-fly).

For å si det sånn).

Og da, (jeg var juli 1992-kontingent).

Så kjøpte jeg t-bane-billetter, på automatene, på Jernbanetorget t-banestasjon og Ellingsrudåsen t-banestasjon.

(Noe sånt).

Det fantes vel også noen slags rabatt-billetter, (kartong-billetter som man skulle stemple, de het vel muligens Flexi), for pensjonister, osv.

Men de ble jeg vel aldri vant til å kjøpe.

Men nå skal de slutte med billett-automater, (som man har hatt ihvertfall siden 80-tallet).

Og på Berger og i Larvik, (hvor jeg bodde på 70/80-tallet), så kjøpte man billetter på bussen, (for å si det sånn).

Og grunnen til at de tar bort billett-automatene er visst at de har en dårlig design, (det er vel det at skjermen liksom er 'vindskeiv').

Men sånn var ikke de automatene som Oslo Sporveier hadde, på 80/90-tallet, (vil jeg si).

Så de har laget noe dritt, mens jeg bodde i England, (fra 2004 til 2014), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Dette var noe Aftenposten skrev om i 2008, (mens jeg bodde i England):

aftenposten i 2008

https://www.aftenposten.no/oslo/i/mR40q/digitale-billetter-provoserer-oslofolk

PS 12.

Det er dette jeg mener med at disse billettautomatene, (fra rundt 2008), er vindskeive:

dette er dette jeg mener med vindskeiv

https://www.aftenposten.no/oslo/i/50KLK/han-trykker-som-en-gal-men-automaten-ser-bare-ut-til-aa-gjoere-narr-av

PS 13.

På Meny Bekkestua så var det mye rot:

IMG_20210514_191948

PS 14.

Her er mer om dette:

IMG_20210514_192210

PS 15.

Meny-folka burde kanskje ha skjorta oppi trøya, (og ikke kle seg som noen '90-talls-babes', som likte å vise navlen):

IMG_20210514_192337

PS 16.

På Extra så fikk jeg meg ikke til å kjøpe grillpølser, som gikk ut på dato, i overimorgen, (det syntes jeg at var for dårlig dato):

IMG_20210514_194028

PS 17.

Da jeg skulle i kassa, så ble jeg nesten gått ned, av en Extra-medarbeider, som stilte seg like ved selvbetjenings-kassene, for å pusle litt, i godtehylla, (som vel så grei ut, fra før).

Og en farget Extra medarbeider, stod like ved, og tisket, med ei kunde-dame, (som kanskje kunne ha vært søstera hans).

Og jeg visste ikke når hu kundedama, (som muligens henta en pakke, fra en pakkeboks), skulle løsrive seg, fra chattinga, for så å gå ut av butikken.

(Jeg visste ikke hvor lenge disse albanerne, (eller hva de var), skulle tiske).

Så jeg tok bare med handlevogna ut av butikken.

(For jeg syntes at ble rimelig klamt der, (det krydde liksom av Extra-medarbeidere og deres familiemedlemmer).

Rundt kassaområdet/inngangspartiet).

Men da kunne jeg ikke ta med handlevogna bort til parkeringshuset.

(Noe som er ganske vanlig å gjøre.

Har jeg inntrykk av.

For jeg har sett at Extra-folk har gått ut, (før stengetid), for å rydde handlevogner der.

For å si det sånn).

For borte ved parkeringshuset/t-banestasjonen.

Så krydde det, av ungdommer.

(Dette var muligens en blanding av norske og utenlandske ungdommer).

Det var så tjukt av ungdommer der, at det ville vært som å be om bråk, å gått bort til parkeringshuset/t-banestasjonen.

Så jeg måtte løfte bæreposene, (ut av handlevogna), rett utafor butikken, (hvor det var en del trangere).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Her er mer om dette:

IMG_20210514_194331

PS 19.

Før jeg for alvor satt kursen hjemover.

Så skulle jeg bare hive munnbindet mitt, i en søppelkasse.

Men da ble liksom feiet, av et par utlendinger, (en mann og en dame).

(Må jeg si).

For de gikk på en sånn spesiell rar måte.

Som om de skulle gå akkurat mellom meg og søppelkassa, (før de skifta kurs).

(Må jeg si).

Så jeg måtte gå på en sånn rykkete og nappete måte, liksom.

På grunn av disse utlendingene, (som muligens var tunet til meg da).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Hm:

IMG_20210514_195434

PS 21.

Dette skiltet har vel sett sine beste dager:

IMG_20210514_200040

PS 22.

Jeg har ikke hatt hund selv, men jeg har gått tur, med en del hunder, (tante Ellen sin hund, min yngre halvbror Axel sin hund, min lillesøster Pia sin hund og onkel Martin sin hund), i sin tid.

Og jeg mener å huske, at sånne 'tur-halsbånd', skal være, ganske korte.

Men hu dama her, hadde bikkja, i et kjempelangt halsbånd.

Så jeg måtte over veien.

(Noe som kan være litt skummelt, for bilene kjører i en svingete nedoverbakke, og sliter noen ganger, når de skal bremse).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:

IMG_20210514_201133

PS 24.

På TV-Norge, så har de en sånn TV-serie, som heter. 'Ja vi elsker camping'.

Og hvis noen skal i kiosken, (for eksempel).

Så går de da, langs en gangvei.

Og da sitter folk, nærmest oppå den gangveien, (for de sitter i campingstoler, utafor teltet sitt).

(Jeg har ikke hatt TV, på en stund, (etter at skjermen slutta å virke, på den gamle TV-en).

Og da er alt morsomt, når man endelig får kjøpt seg ny TV igjen.

For å si det sånn).

Og sånn var det, på veien hjem, (etter at jeg hadde tatt med meg posten).

Bare at det var ikke sånne rosa folk, (som på TV).

Men det var to pakistanere, (eller noe lignende), som absolutt skulle sitte, (i noen campingstoler), langs gangveien her, da.

Så da fikk jeg meg ikke til å gå ut en gang til, (med søpla), mens jeg fortsatt så ganske nybarbert ut, (og hadde sko/ytterklær på meg da).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter