Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. juni 2021

Her har bestemor Ingeborg skrevet om da hu var i sin yngre bror Louis, (som tidligere var amtmann på Fyn, og hadde adresse Odense slott), sin 70 års-dag. (Fra Sandefjords Blad 8. juli 1989)

bror louis heegaard

https://www.nb.no/items/999ae8c70eb0958a2cd8e1252d4bd373?page=9&searchText=ribsskog~1

PS.

Mer om Louis, (som visst døde året etter):

louis myheritage 2

https://www.myheritage.no/person-1000068_67419522_67419522/steffen-peter-louis-anker-heegaard

PS 2.

Bestemor Ingeborg skriver også, (i leserbrevet overfor).

At hu nøt 'tea', (britene kaller noen ganger middag for tea), hos sine slektninger ved Øresund.

Og Fyn ligger ikke ved Øresund.

Så bestemor Ingeborg må antagelig ha vært innom sin eldre bror Anker, og hans kone Unse, (på veien til Louis).

Disse bodde muligens på den tida, i Vedbæk Strandvej, (hvor jeg prøvde å finne de, da jeg flykta fra urettmessig tvangsinnleggelse, (i Norge), i 2015).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Five o'clock tea, (som bestemor Ingeborg fikk av Unse), er visst mest kaker/brødmat, (kan det se ut som):

kaker av unse

https://laboratorioespresso.it/en/five-oclock-tea-the-secrets-for-a-perfect-afternoon-tea/

PS 4.

Unse og Anker er/var jo danske.

Men Anker og Ingeborg, (og vel også Unse), var etterkommere av Løvenbalk, (som var etterkommere av Plantagenet og Gange-Rolf).

Så det er mulig at de er/var litt engelske, på grunn av dette.

(Min mor var også glad i England.

Og jobba som au-pair der, osv.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er mulig at bestemor Ingeborg hadde spist på flyet.

(Eller på kro/restaurant i København).

Så hu orka kanskje ikke middag, når hu kom fram, til Unse og Anker.

Og så kjørte de muligens til Fyn, (bestemor Ingeborg satt kanskje på med sin nevø Steffen eller sin nevø Thomas), dagen etter.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det kan kanskje ha vært sånn, at bestemor Ingeborg og de, dro videre til Fyn, den samme dagen.

Og at det var derfor, at bestemor Ingeborg, kun fikk kaker.

Og så spiste de kanskje, en sen middag, på hotellet, (i Troense), eller noe lignende.

(Eller på veien til Fyn).

Det ser ut som, på Google Maps, at det er cirka ti mil, fra København/Vædbek til Tåsinge.

Så det var vel bare et par timer med bil, (og knapt nok det).

(Hvis det var vei-forbindelse hele veien.

På den tida).

Så de har kanskje sjekket inn på hotellet, før det ble natt.

Og så har de kanskje gått ut, for å spise, i Tåsinge, da.

(Eller om de spiste på hotellet.

Eller hos Louis.

Hm).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Byen, (Troense), som hotellet til bestemor Ingeborg lå i, er kjent for en tragisk kjærlighetshistorie, mellom en finsk/norsk/dansk linedanserinne og en svensk adelsmann/offiser:

tragisk kjærlighetshistorie

https://en.wikipedia.org/wiki/Troense

PS 8.

Bestemor Ingeborg skriver også litt om jødene, (og deres situasjon i Norge og Danmark), i leserbrevet overfor.

Og sommeren 2004, så ble jeg invitert til bestemor Ingeborg, (i Nevlunghavn), via min lillesøster Pia, (som også var på besøk der, sammen med sin unge mulatt-sønn Daniel).

Og da fikk jeg et flott sølvølkrus, fra 1700-tallet, (som hadde stått på slottet Højris, og vært i mine forfedre i Gjedde-slekten sitt eie), i bursdaggave, (selv om det ikke var en rund bursdag), av en eller annen grunn.

(Et sølvølkrus som jeg nå ikke får tak i.

Etter å ha lagt det i min lagerbod, (som jeg nå blir nektet tilgang til), hos City Self-Storage, høsten 2004.

For å si det sånn).

Og da klagde min yngre søster Pia, på jødene, (av en eller annen grunn).

Og jeg har aldri kjent noen jøder.

Så jeg var litt overrasket over Pia sin klaging.

Og da kom det fra bestemor Ingeborg, på kjøkkenet, at jødene var fæle.

Og det var visst sånn, (fant jeg ut da jeg ringte bestemor Ingeborg fra England, noen år seinere).

At bestemor Ingeborg, hadde hatt noen venninner, som var jødiske, under sin ungdomstid, i København, i mellomkrigstiden.

Og disse var det visst helt forfærdelig, å besøke, (hvis jeg husker riktig, fra denne telefonsamtalen).

Men min yngre søster Pia har vel aldri kjent noen jøder.

Men hu bor/bodde sammen med en muslim, (Negib fra Etiopia).

Og de er vel kjent for å hate jøder.

Så Pia har muligens blitt muslim da, (hvis hu ikke har blitt nazi).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter