Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 25. juli 2021

Matland-folka Claus og Paulsen kjente visst hverandre fra Storo senter

matland folka

https://www.nb.no/items/2ef37ed444c6a5c4405d669089711526?page=1467&searchText=%22arne%20r.%20paulsen%22

PS.

Favør Holding, (som eide Storo Mat, hvor Paulsen jobba, på midten av 80-tallet).

Det er visst Staff-gruppen.

Som jeg jobba for, i Drammen, (på CC Storkjøp), skoleåret 1988/89, (det året jeg var russ, på Gjerdes videregående).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Paulsen, (som min Matland/OBS-kollega Knut Hauge ville 'hype', hver gang Paulsen var innom hypermarkedet, etter at han hadde slutta), jobba visst 'bare' som disponent/daglig leder på Matland, (mens på Rema Furuset, så var han vel eier/franchise-tager):

mer om matland

https://www.nb.no/items/06286d976255381730cf140a51cd4f85?page=1&searchText=%22arne%20r.%20paulsen%22

PS 3.

Artikkelen I PS-et overfor, er forresten fra Romerikes Blad, 23. mai 1989.

(Mens jeg fortsatt jobba, på CC Storkjøp, i Drammen).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det med dumpingpriser, på Matland.

Det kan forresten ha vært, det partiet/lasset med klementiner, som de solgte billig, (for 50 øre kiloen, eller noe lignende), rett fra gulvet.

(Noe jeg har blogget om tidligere.

Dette skjedde før jeg begynte på Matland/OBS Triaden.

Men sånne ting, var noen ganger tema, i spise-pausen.

Siden at det ofte var flere titalls folk på jobb samtidig der.

Så var det til tider ganske sosialt, på det største spiserommet, (de hadde også et mindre spiserom for ikke-røykere)).

Dette var vel et parti, som en frukt-grossist, holdt på å brenne inne med, (de hadde vel bestilt for mye, fra Spania eller Afrika).

Og så fikk Paulsen muligheten, til å kjøpe disse klementin-pallene, for en slikk og ingenting, da.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var jo sånn, i 1986.

At min kamerat Kjetil Holshagen dro med Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen hjem til meg, i Leirfaret, (på Bergeråsen).

Og han Øystein viste seg etterhvert å være min tremenning, fra Lørenskog.

(De hadde arvet en eiendom nede ved fjorden.

Og begynte da å være litt på Sand/Bergeråsen i ferier/helger).

Og Øystein sin adoptivmor var min fars kusine Reidun f. Zachariassen.

Og Kjetil Holshagen dro med Øystein opp til meg, (min far forlot meg da jeg var ni år gammel, for å istedet bo sammen med ei vestlending-trebarnsmor ved navn Haldis Humblen, som blant annet hadde et dansk ekteskap bak seg), så ofte.

At tilslutt så ble det til, at jeg også besøkte Øystein litt, ute i Lørenskog, (eller inne i Oslo, som jeg vel tenkte mer på det som, mens jeg bodde på Berger).

Og Øystein var en tøysekopp, (ihvertfall på den tida).

Han fortalte at han kalte 'Ja-Mat', (som nevnes i artikkelen overfor), for: 'Nei-Mat'.

Og Maxi, (som kalte seg: 'Den trivelige kjempen', i reklamer), kalte han: 'Den utrivelige kjempen'.

Og Triaden kalte han: 'Tragedien'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter