Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. august 2021

Reidun Ribsskog Sørlien, (min mors tremenning), det er storesøstera til Kjell Arild 'KARisma' Ribsskog, som blant annet er kjent for, at huset hans, (i Flatanger), nesten falt ned i en elv, i 2006. (Fra Ringsaker Blad 15. september 1984)

hjulpet lillebroren


PS.

Hu Reidun Ribsskog Sørlien, hu er fra Flatanger, som søsknene.

(Hennes storebror Olav Martin Ribsskog kjøpte nabogården Stor-Ribsskogen.

Og hennes lillebror Kjell Arild arvet slektsgården, Lille-Ribsskogen).

Men hu Reidun ble gift, med en Brumunddal-rektor, (Leif Gunnar Sørlien).

Og de har visst hjulpet 'KARisma', (og hans datter 'Sula'), med å etablere seg på nytt, nede i Brumunddal, etter at huset deres nesten falt i elva, (noe som var andre gangen at de mista hjemme sitt, etter at slektsgården brant ned, på 80-tallet).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Farfaren til Olav Martin, Reidun, Bjørg og Kjell Arild var egentlig ikke eldst.

Men de eldste brødrene ble lærere, på andre kanter av landet.

Så den yngste broren, (var det vel), fikk gården, (etter Ribsskog-slekten sin stamfar Johannes Olsen Ribsskog).

(For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

bor nå i brumunddal

https://www.nettavisen.no/artikkel/lykkelig-for-livet/s/12-95-549490

PS 4.

Da 'KARisma' og 'Sula' var i nyhetene, fordi at huset dems nesten falt i elva.

Da jobba jeg i Liverpool.

(For Microsoft sin produktaktivering, (for Skandinavia), som var out-sourcet, til Arvato).

Og da var det ei norsk dame der, (Margrethe Augestad), som gjorde meg oppmerksom, på at KARisma og Sula, var i nyhetene.

Og da var det som, at hu hadde Supermann-syn, nesten.

For hu så dette, på _min_ monitor.

(Og Ribsskog-navnet stod vel ikke, med stor skrift, på VG/Dagbladet/Nettavisen sin forside.

For å si det sånn).

Så hu Margrethe Augestad traska/luska rundt der da, (selv om hu ikke var leder).

(Det var kanskje få Microsoft-kunder som ringte, for å aktivere, den dagen).

Og så så hu hva det stod, på min skjerm, (for det var lov å surfe på nettet der, i rolige perioder, den første tida som jeg jobba der).

Det kan jo være, at Margrethe Augestad, hadde sett på en annen PC-skjerm, at mine slektninger sitt hus, nesten hadde falt i elva.

(Det var kanskje sånn, at hu og Synnøve, (for eksempel), satt og tiska om dette, ved en annen PC.

I en annen del, av det store kontorlandskapet, (i the Cunard Building).

For å si det sånn).

Og så skulle hu liksom sjekke, om jeg hadde fått med meg dette, da.

(Noe sånt).

Og jeg prøvde å forklare Margrethe Augestad, at dette var noen folk, som nok var, ganske langt ute i slekta.

(Og som jeg aldri hadde møtt, (eller chatta med).

For å si det sånn).

Men jeg vet ikke hu helt skjønte settingen.

(Min mormor fortalte meg, på 80-tallet, at det var mye konflikter, i Ribsskog-slekten.

Og min mor nevnte aldri, noen av sine tre/fire-menninger, for meg.

Jeg visste vel ikke hva tre/fire-menninger var.

Før jeg flytta til min far og de, (på Berger), på slutten av 70-tallet.

For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter