Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 29. september 2021

Det kan kanskje være han Geir Larssen som Øystein og Glenn kjente, (fra Spill-Spesialisten/Spider-Man), selv om Glenn og Øystein aldri nevnte dette omtalte spillet deres. (Fra Østlands-Posten 8. august 1988)

øystein og glenn kjente 2

https://www.nb.no/items/e18a8cb2efeacbbdf92351ae15a78089?page=9&searchText=%22spill-spesialisten%22

PS.

Etter at jeg ble kjent med Øystein, (på midten av 80-tallet), gjennom min Bergeråsen-kamerat Kjetil Holshagen, (som dro med Øystein hjem til meg, før noen hadde fortalt meg, at min fars Lørenskog-kusine Reidun, hadde adoptert Øystein fra Korea).

Så var det sånn, at Øystein ofte 'hypet' rollespill, (husker jeg).

(På andre halvdel av 80-tallet).

Men jeg syntes, at rollespill, virka for 'russisk'/'døvt', (eller noe i den duren).

(Jeg ble jo kjent med Øystein, høsten 1987, (var det vel), mens jeg gikk økonomi-linje-året, på handel og kontor.

Så noen av Øystein, (som var et par år yngre enn meg), sine interesser, (som rollespill og Street Fighter/Tekken/karate-spill), ble kanskje litt for barnslige, for meg.

For å si det sånn).

Så den hobbyen, (rollespill), fikk Øystein ha i fred, (for meg), må jeg si.

Og det var også sånn, (på rundt den samme tida).

At Øystein hypet noe han kalte Arcon, (husker jeg).

Og det var visst en slags rollespill-kongress, som Øystein hadde vært med på, da han var i 15/16 års-alderen.

(Noe sånt).

Så Øystein kan kanskje sammenlignes litt med min medsoldat Rasmuss Haraldsen, fra førstegangstjenesten.

Som kaller seg selv: 'Nerde-Konge'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om arcon

https://no.wikipedia.org/wiki/Arcon

PS 3.

Eller, jeg husker at jeg gikk rundt i Basel, (hvor tante Ellen bodde), sommeren 1987.

Og da kikket jeg etter video-butikker.

Og det var fordi at Øystein ville, at jeg skulle kjøpe med filmen: 'Big Trouble in Little China', for han.

Og den Sveits-ferien, (til Pia og meg), var i juli/august 1987.

Så jeg må ha kjent Øystein før den tid.

Men mens jeg gikk på undomsskolen, (hvor jeg gikk fra høsten 1983 til våren 1986), så kjente jeg vel ikke Øystein.

Da kjente jeg vel bare Kjetil Holshagen, (når det gjelder 'nerder').

(Noe sånt).

Så jeg må ha blitt kjent med Øystein, en gang mellom sommeren 1986 og sommeren 1987.

(For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Øystein og Glenn trodde, (rundt 1991), at spillautomaten deres sa: 'Haraoke', (husker jeg), men den sa visst: 'Hadoken', (kan det virke som):

sa ikke haraoke

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter