Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. september 2021

Mer om min tidligere kollega Knut Hauge, (som også har tegnet tegneserien Mille i Pondus), fra Matland/OBS Triaden. (Fra Haugesunds Avis 7. juni 1982)

knut obs triaden


Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2.

Så slutta Knut, (og Lene), en stund før meg, på Matland/OBS Triaden.

Jeg jobba der, fra høsten 1990 til høsten 1992.

Og en gang, (muligens sommeren 1991), så var det som, at Knut sin yngre fetter liksom, var innom der.

Dette var en gutt, (som var ifølge med sin far, (eller om det var en onkel eller bestefar)), som aldri hadde sett en scanner før.

Og disse var fra Sunnmøre, (eller noe lignende).

Og gutten fløy rundt kassa mi, som om han var Knut sin yngre fetter, (som var like nysgjerrig som Knut).

Og så så han inn i kassa mi, gjennom døra, (på baksida av kassa), må det vel ha vært.

Og så sa han noe sånt som at: 'Sjå, det liknar ein spindel'.

(Eller noe lignende).

Han mente vel at laser-strålene i strekkode-scanneren ligna på et edderkopp-spinn.

(Noe sånt).

Jeg gikk ut fra at han gutten prata til faren sin.

(Selv om det ikke var sånn, at faren svarte: 'Det er ein skannar', eller noe lignende.

For å si det sånn.

Jeg lurer forresten på om det var sånn, at faren var østlending, (selv om det kanskje høres rart ut).

Noe sånt).

Så jeg sa ikke noe.

Knut er vestlending.

Men han var bosatt på Østlandet.

(Han bodde i banan-blokka, (mener jeg at han kalte det), på Ammerud, sammen med 'Dverge-Lene', (som jeg har kalt henne, for å ikke blande henne, med den høyere 'Pene Lene', som også jobba der).

For å si det sånn).

Så han fetteren, (hvis det var Knut sin fetter), kan kanskje ha trodd, at jeg var Knut.

Siden at det var en stund siden, at han hadde sett Knut.

(Siden at Knut hadde flytta, til Østlandet, (han møtte vel Lene på Danvik folkehøyskole, i Drammen).

En del år tidligere).

Og så var det kanskje sånn, at Knut hadde ferie, pause, eller hadde slutta der, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om Knut Hauge, (fra Haugesunds Avis 21. juli 2001):

knut portrett 2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter