Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Digital Trygghet
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. september 2021 kl. 15:38
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: man. 6. sep. 2021 kl. 03:42
Subject: Digital Trygghet
To: <eribsskog@gmail.com>
Talkmore
Forsikringsbevis Digital Trygghet
Hei Erik Løvenbalk Ribsskog
Gjennom abonnementet ditt med telefonnummer 40082531 i Talkmore har du sikret deg Digital Trygghet hos HELP Forsikring AS. Forsikringen er nå aktiv, og dette er ditt forsikringsbevis.
Full kontroll i appen
En forsikring dekker hele familien!
Husk at hele husstanden er dekket av samme forsikring. Dette inkluderer ektefelle/samboer og hjemmeboende barn under 20 år.
Forsikringens dekningsomfang
Forsikringens dekningsomfang bestemmes av vilkårene for Digital Trygghet, som du finner her.
Digital Trygghet er en rettshjelpsforsikring som gjør at du og familien din kan føle dere litt tryggere i en mer og mer digital hverdag. Forsikringen dekker nødvendige kostnader til rettshjelp, som følge av ID-tyveri og krenkende nettpubliseringer. Med Digital Trygghet hos HELP kan du få hjelp til å forebygge identitetstyveri og krenkende publiseringer på nettet, og du får bistand dersom du blir rammet. Identitetstyveri er situasjoner hvor en person uberettiget og med vinnings hensikt misbruker din identitet. Krenkende nettpublisering er informasjon på internett som for eksempel er lagt ut uten tillatelse, er truende, trakasserende, gjentakende og likner mobbing, eller som er ulovlig etter regler om personvern og/eller vern om privatlivet.
HELP oppnevner advokat for Sikrede ved melding om dekningsmessig sak. Erstatningsansvar for idømte sakskostnader og rettsgebyr, jf. vilkårenes pkt. 6, dekkes kun dersom Sikrede velger advokat som er utpekt av HELP. For øvrige vilkår les her.
For øvrig gjelder timeprisbegrensningen, jf. vilkårenes pkt 6. Sikrede mister retten til erstatning dersom saken ikke er meldt til selskapet innen ett år etter at Sikrede fikk kunnskap om de forhold som begrunner det, jf .forsikringsavtaleloven § 8-5.
Forsikringen gjelder fra det tidspunktet du inngikk avtale om Digital Trygghet med Talkmore. Forsikringen opphører ved oppsigelse av mobilabonnementet, eller ved direkte oppsigelse av forsikringsavtalen.
Bruk av forsikringen
Dersom du oppdager ett eller flere mistenklige forhold ved for eksempel dine kredittkort, fakturaer du mottar, eller post som forsvinner, og frykter at du kan være utsatt for ID-tyveri, eller du opplever å bli krenket på internett, er det viktig at du snarest mulig tar kontakt med HELP Forsikring slik at du kan få nødvendig juridisk rådgivning og advokatbistand.
Du kan ta kontakt med HELP på telefon 22 99 99 99 eller via mail til post@help.no.
Klageadgang
Ved eventuell uenighet mellom deg og HELP Forsikring har du rett til å kreve nemndsbehandling ved Finansklagenemnda eller HELP Forsikrings Klagenemnd, jf. forsikringsvilkårenes pkt. 8 og forsikringsavtaleloven § 20-1.
Mer informasjon om Digital Trygghet finner du her.
Om du har spørsmål eller trenger hjelp, kontakt oss gjerne via chat eller på telefon 915 09 915.
Talkmore