Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. september 2021

Jeg er visst kjent i Tønsberg. (Fra Tønsbergs Blad 28. juli 1970)

kjent i tønsberg

https://www.nb.no/items/a898657823645d3dd6ead33863b7520f?page=3&searchText=ribsskog~1

PS.

Jeg har tidligere sett, at mine foreldre, satt inn fødselsannonse om meg, i Drammens Tidende.

Men at de også gjorde det, i Tønsbergs Blad.

Det visste jeg ikke.

Jeg vet ikke om de da har ment, å liksom si fra, til min firemenning Kari Ribsskog Johansson f. Ribsskog og de, (i Melsomvik).

(Noen fjerne slektninger, som jeg ikke har møtt.

Og som min mor aldri nevnte.

For å si det sånn).

Hm.

For jeg tror ikke at det var noen, (isåfall veldig få), på Berger, (hvor min far og de bodde), som leste Tønsbergs Blad.

(For å si det sånn).

Min far og de, (på Sand/Berger), abonnerte på Aftenposten, Drammens Tidende og Svelvik Nytt, på 80-tallet.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var jo forresten sånn.

At onkel Martin, gikk på Vestfold Landbruksskole, (i Melsomvik), på begynnelsen av 70-tallet.

Så det er mulig at det var for at han skulle få med seg dette.

Eller, onkel Martin er vel født våren 1955, (sånn som jeg husker det).

Så sommeren 1970, så var han bare femten år.

Så han bodde nok hjemme, hos sine foreldre, på Klokkarstua.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg flytta til min far og de, på Berger, høsten 1979.

Så stod det en halvfull boks, med jordbær-Nesquick, bakerst i det øverste kjøkkenskapet, hos min farmor.

(Noe sånt).

Og det mente Martin, (i 2005), at var noe min mor, hadde kjøpt, i England, til han.

Og min mor var au-pair i England, på slutten av 60-tallet.

Da Martin var i fjorten års-alderen.

Og det er egentlig ikke lov, å ansette så unge folk, lærte jeg som Rimi-butikksjef.

(Hvis de er under femten, så er det barnearbeid.

Så Rimi-distriktsjef Anne Kathrine Skodvin en gang.

Noe sånt).

Men Martin fulgte kanskje med på lasset liksom, da min far, ble sammen med min mor.

Og min mor var visst en del på Roksvold, (hvor min farmor Ågot regjerte, med husarbeid og matlaging, osv.).

Det var visst der, (hos Ågot, på den andre sida av fjorden, fra Klokkarstua), at min mor hadde blitt 'kaffe-kjærring'.

(Fortalte hu meg en gang, på midten av 90-tallet.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter