Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. oktober 2021

Det her er den brua som min morfar Johannes Ribsskog fikk vedtatt bygget, da han var rådmann i Hadsel kommune, (i Vesterålen), på 50/60-tallet. Denne brua, (Børøybrua), var visst min morfar veldig stolt over å ha fått bygget, (husker jeg at min danskefødte mormor Ingeborg fortalte i en telefonsamtale, noen måneder før hu døde). Så det er jo ikke så artig, at de kjører inn i den, (for å si det sånn)

brua til johannes

https://www.dagbladet.no/video/knekker-i-to/LaHTkkYh

PS.

Her er mer om dette, (fra Harstad Tidende 2. juli 1964):

mer om min morfars bru

https://www.nb.no/items/65fe31bf2a052f0cfced4d01fe55bc40?page=3&searchText=ribsskog

PS 2.

Etter at de bygde Børøybrua.

Så har de også bygget enda en bru, med en vei som går fra Børøya og over til fastlandet, (via Vesterålsbruene).

Sånn at Stokmarknes nå har blitt en mer sentral by.

(Må man vel si).

Det er mulig at det var dette, som min morfar, (som var kjent for å være en visjonær rådmann), hadde i tankene.

(En bruforbindelse over til Langøya/Hinnøya/fastlandet).

Og så fikk han nordlendingene til å først bygge en bru.

Og så dukket nesten den andre brua opp av seg selv, (i forbindelse med byggingen av de såkalte Vesterålsbruene), da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

bør nevnes

https://no.wikipedia.org/wiki/Vesterålsbruene

PS 4.

Da jeg bodde i Liverpool sentrum.

(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Så ringte jeg noen ganger til min danskfødte mormor Ingeborg, (som døde i 2009), i Norge.

Og så spurte jeg henne om noe slektsforskning-greier, osv.

(Etter at hu hadde sendt meg mange brev, (som var nesten uleselige, må man vel si).

Over til England).

Og da fortalte min mormor blant annet om denne brua, (som min morfar fikk bygget), da.

Og hu fortalte at det visstnok ikke hadde blitt, noen stor suksess.

For det var visst ikke så mange, som ville bygge på Børøya, (ifølge min mormor).

Men det med fastlandsforbindelse nevnte hu ikke.

(Sånn som jeg husker det).

Så hu var kanskje litt negativ, da.

(Må man vel si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Selv om min morfar var en visjonær rådmann, så var han visst ikke noen tilhenger av fiskeoppdrett, (han syntes kanskje at det ble som plaging av fisken):

plaging av fisk

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter