Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. oktober 2021

Min tremenning, (som var adoptert av min fars kusine), Øystein 'Han kinesern' Andersen pleide på 80-tallet å si: 'Er du helt puck eller?'. Og noen, (muligens Ole Tonny Bergum eller om det var min fetter Tommy), mente at Øystein da prata om Puch-mopeder. Men det gir jo ikke noen mening. Er du helt moped? Hva skal det bety. Hm

er du helt puch eller

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10157849826302024&set=gm.2057066884447889

PS.

Øystein var jo mitt 'side-kick' liksom, i mange år.

(Fra 1986 til 1993 cirka.

Noe sånt).

Så det er sikkert mange, (både i Norge og England), som er vant til å se meg, i lag med en kineser, (som noen Berger-folk trodde at Øystein var), som snakka veldig rar/snodig Lørenskog-dialekt/slang.

Men Øystein er egentlig ikke kineser, (selv om han er lav og gul/brun).

Men han er adoptert, (av min fars kusine Reidun og hennes ektemann Kai), fra Seoul, (i Sør-Korea), da.

(I sin tid).

Bare for å prøve å forklare om Øystein.

(Som plutselig ville avslutte vårt kameratskap, (av uklare grunner), sommeren 1993.

Og da skremte han muligens samtidig vettet av min lillesøster Pia, (kan man lure på ihvertfall).

For hu må vel da ha trodd, at jeg hadde drept noen, (eller noe lignende).

Når hu overvar Øystein sin teatralske/uforståelige 'drama-queen-oppførsel', i forbindelse med denne kameratskap-avslutnings-episoden.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min lillesøster Pia, (samt min stesøster Christell, som gikk i samme klasse).

De hadde jo drama, i valgfag, (et eller to år), på Berger skole.

Og Pia har noen ganger fått vår yngre halvbror Axel, til å oppføre seg teatralsk.

(Blant annet en gang sommeren 1991, da Axel tagg en myntsamling fra meg, en gang jeg dro han med, på sommerferie-besøk, til mitt 'gromgutt-sted', på Sand/Roksvoll.

Da fikk han min farmor til å bli lei seg.

For hu ville, (av en eller annen grunn), at jeg skulle ha de gamle myntene, som hu hadde spart, (antagelig etter å ha fått de tilbake som vekslepenger i butikken til Odmund Larsen osv.), på 60-tallet deromkring).

Så det er mulig at Pia har fått et lignende 'grep', på Øystein.

Og at hu liksom har 'programert' han, til å oppføre seg teatralsk, da.

(For Øystein var også på besøk, hos meg, (og Pia), på Ungbo, en uke eller to tidligere, (før han liksom klikka).

Og da skrøyt han av hvor mye rydigere det var der, etter at 'blitzerne', (Per og de), hadde flytta ut.

Og det var da jeg som hadde rydda, etter å ha blitt litt ordensmenneske, etter blant annet et år i infanteriet, (og butikkjobbing på CC Storkjøp, OBS Triaden og Rimi Munkelia).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var jo Øystein, (blant annet), en 'Arcon-nerd'.

(Han var med på Arcon, (da han var i begynnelsen av tenårene), fra det første året cirka.

Må det vel ha vært).

Arcon er jo en rollespill-kongress.

(Hvis jeg har forstått det riktig).

Og det var vel ikke bare på Arcon, at Øystein dreiv med rollespill.

(For å si det sånn).

Så det er mulig at Øystein også er god på drama/teater, (som Pia).

(Noe sånt).

Oppførselen til Øystein, (den nevnte sommerdagen i 1993), var uansett helt hinsides.

(Vil jeg si).

Så jeg klarte ikke å si noe til Pia, (jeg var litt sjokkert/'vonbråten' etter å plutselig ha mista min mangeårige blodsbror liksom, (samtidig med at jeg også ble ydmyket, foran min lillesøster, må man vel si)).

Og Pia selv, gikk inn i et slags inneslutta 'gnome-modus', (må man vel si).

Hu sa heller ikke et ord, etter at Øystein hadde gått.

Så hva som foregikk inni huet hennes, (etter Øystein sin 'teater-forestilling').

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg fikk aldri snakka med Pia, om Øystein sin teatralske 'kamerat-avsluttings-seanse'.

(Selv om Pia satt i stua på Ungbo.

Og fikk med seg hver detalj av Øystein sin merkelige oppførsel.

For å si det sånn).

For jeg hadde jo nettopp begynt på mitt nye liv, etter min førstegangstjeneste i infanteriet, (som jeg hadde gruet meg en del til, i mange år).

Så jeg var full av driv og pågangsmot.

(Etter å ha blitt lettet for den 'byrden', som førstegangstjenesten var.

Må man vel si).

Og jeg hadde også fått ansvaret, (mer eller mindre), for min lillesøster Pia.

Som var hjemløs, og som hadde glemt å levere sine meldekort, på A-etat, i mange uker/måneder.

Så hu var blakk som en kjærkerotte.

(Som de sier).

Så jeg bare tok Øystein sin oppførsel, til etterretning.

Og hva Pia gjorde.

Det veit jeg ikke.

For når hu fikk seg sitt eget rom, på Ungbo, (etter noen uker/måneder).

Så var hu mest inne på det rommet, (sammen med sin kjæreste Keyton fra Somalia, (som hu tok opp kontakten med, en eller annen gang etter Øystein sitt 'anfall')).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter