Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. oktober 2021

Mer fra Bærum

På onsdag 1. september, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Bekkestua har fått ny Kiwi-butikk, (kom det reklame om i postkassa):

IMG_20210830_015530

PS 2.

'Mars-søppelkassene', (de for matavfall), hadde ikke blitt ordentlig tømt:

IMG_20210901_115303

PS 3.

Halve Bekkestua sentrum har vært en kaotisk byggetomt, (med trange ganger hvor folk går på 'amerikansk' vis), i flere år nå:

IMG_20210901_121116

PS 4.

Dette var en spansk parkering, (må man vel si):

IMG_20210901_121606

PS 5.

Meny Bekkestua har ikke hengt opp melon-skiltet sitt ordentlig:

IMG_20210901_121846

PS 6.

Her har dem tatt lunsjpause uten å rydde etter seg, (kan det virker som):

IMG_20210901_121853

PS 7.

Her var det tomt, (som i Øst-Europa under den kalde krigen), i hylla:

IMG_20210901_122216

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_122456

PS 9.

Her var det også ganske tomt:

IMG_20210901_122955

PS 10.

På Extra så kosta en pose ostepop 18-19 kroner, og to poser kosta visst 40, (da er det bakvendt-land, må man vel si):

IMG_20210901_184122

PS 11.

Før corona-en så pleide jeg å kjøpe Telenor Kontant-simkort, i Extra-butikkene, i Oslo.

(Det var vel på Extra Pilestredet Park.

Og en Extra-butikk på Bislett.

Samt på en Prix-butikk, (var det vel), i nærheten av Rønningen Vandrerhjem, (hvor jeg bodde når det ikke var noe annet ledig, våren/sommeren 2018, mens jeg venta på kommunal bolig).

Etter at jeg måtte rømme tilbake fra England, (på grunn av tull fra britiske myndigheter), i romjula 2017.

Jeg trengte norske sim-kort både til mobilen, smart-telefonen og PC-en (mobilt bredbånd).

Var det vel.

Eller om det var sånn, at det var noe feil, med et/flere av sim-kortene.

Og at jeg derfor måtte kjøpe ekstra mange sim-kort.

Noe sånt).

Men Extra Bekkestua solgte ikke disse sim-kortene, (svarte en ung nordmann som passa kassa der).

Jeg måtte prøve på Narvesen, (mente han).

Men der var det sånn, at når jeg gikk inn, så gikk ei farga Narvesen-dame, (som vel var rund/svær), og gjemte seg liksom.

Og når hu endelig dukka opp fra bakrommet.

Så forklarte hu, at de heller ikke hadde disse sim-kortene.

(For å si det sånn).

Så det sim-kortet måtte jeg bestille fra nettet.

(Fra Telenor sin nettbutikk).

Sånn at det tok en uke eller to ekstra, å få dette sim-kortet, (i posten).

(For det var noen nett-troll som hadde portert mitt gamle sim-kort.

Og Telenor hadde vel bare telefon-kundeservice.

De hadde ikke chat.

Og de skrev heller ikke sin mail-adresse, på sitt nettsted.

Så dette fikk jeg ikke tatt opp med Telenor.

Så det ble til at jeg kjøpte nytt sim-kort istedet.

Så det at man ikke kan klage til Telenor, per mail, (eller chat), er rimelig åndsvakt.

Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_185608

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20210901_185817

PS 14.

Enda mer om dette:

IMG_20210901_201204

PS 15.

Og enda mer om dette:

IMG_20210901_201710

PS 16.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20210901_201928

PS 17.

Nå sier kanskje noen, at Telenor har både e-post og chat, på sine kundeservice-sider.

Men de har ikke mail-adressen sin der.

De har bare 'web-mail'.

Og det har jeg blogget om, i mange år, at det er noe lunefulle greier.

Man vet ikke om man får tilsendt en kopi av sin melding, (eller ikke), på mail.

Så det som kan skje, er nok at man ofte glemmer, hva man har skrevet.

(Man kan sikkert ta et skjermbilde.

Men da blir man jo som en dumrian, (og mister kanskje kona eller noe lignende), hvis web-mail-systemet likevel sender en kopi av hva man skrev.

For det gjør noen av web-mail-systemene.

Men ikke alle.

For å si det sånn).

Og når man bruker web-mail så lagres ikke korrespondansen, i ens epost-program.

(Som hvis man sender en vanlig mail).

Så det som ofte skjer, er at firmaet har oversikt over all korrespondansen.

Mens forbrukeren ikke har det.

Så disse web-mail-systemene fører nok til at firmaene på en måte får tilranet seg overtaket, i de fleste av sine forbruker-klage-saker.

(Må man vel si).

Siden at firmaene har fullstendig oversikt, over korrespondansen/saks-gangen.

Mens forbrukerne ikke har det.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Når det gjelder chat, så har Telenor chat-roboten Telmi.

Men jeg mener en 'menneske-chat'.

Og ikke en sånn 'mongo' robot-chat.

(For å si det sånn).

Jeg tviler på at Telmi klarer å ta i mot klager og sende nytt sim-kort, osv.

(For å si det sånn).

Og det er også irriterende, når chat-roboten ikke forstår hva folk mener.

Man kan like gjerne bruke Google, istedet for å bruke en chat-robot.

(Tørr jeg nesten å si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Det var også sånn.

At mens denne porteringen foregikk.

Så stod det, (i flere uker), på Telenor sitt nettsted, at Telenor hadde problemer, med en sender, i nærheten av der jeg bor.

Men så var det vel sånn, at jeg dro til Kiel.

Og da virka heller ikke mobilen.

Så da skjønte jeg at det var noen som hadde portert, (eller noe lignende).

Og så bestilte jeg nytt sim-kort, når jeg fikk penger, (fra Nav), 1. september.

(Var det vel).

Så hva Telenor har drevet med, (siden at de har hatt en langvarig feil på mobil-nettet, der jeg bor).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Denne feilmeldingen har stått på Telenor sitt nettsted i mange måneder nå, (selv om det vel bare er noe tull):

i mange måneder

PS 21.

Telenor er både et teleselskap og et kabel-TV-selskap, i våre dager.

Så de burde kanskje slanke seg litt.

Sånn at de bare driver med en av disse tingene, (enten TV eller telefon).

Ellers så blir det kanskje litt mye for de.

Og så stokker det seg fælt, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter