Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. november 2021

Mer fra Bærum

På onsdag 8. september, så dro jeg til Bærum Vaksinesenter, (på Rud), for å få corona-vaksine-dose #2.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var forresten bare flaks, at jeg fikk tekstmeldingen, fra Bærum Vaksinesenter.

For noen nett-troll, hadde portert mobil-nummeret mitt.

Så jeg måtte taste inn mobil-nummeret til min mobilt bredbånd-dongle, (som jeg kjøpte i England i 2017, (før amerikanerne begynte å stigmatisere Huawei)), for å få tekstmeldingen.

(Dette var snakk om et kjempelangt telefonnummer fra Telia, (på tolv siffer).

Men det funka likevel, å taste inn, på folkeregister #2, som jeg har kalt det på bloggen).

Og så fulgte jeg med, på en slags nett-side, som den nevnte dongelen har.

Og så fikk jeg 'plutselig' en dag, en tekstmelding, fra kommunen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om rar tekstmelding

PS 3.

Grunnen til at jeg kjøpte den dongelen.

Det var forresten fordi, at disse mini-routerne, som var så populære, (i England), rundt 2017.

De gikk ofte tom for batteri.

(Ihvertfall den fra EE.

EE sitt mobilt bredbånd-abonnement slutta plutselig å virke.

Så jeg fikk meg også en mini-router fra '3'.

For å si det sånn).

Og PC-en min har også innebygget wifi.

(Den har mobil trådløssone.

Som det heter).

Så det er egentlig greiere med en enkel dongle, som kun gir internett, til PC-en.

(Vil jeg si).

For det blir mindre komplisert, (og mer drift-sikkert).

(For å si det sånn).

Men disse dongelene, var mobil-butikkene i England kjemisk renset for, (i 2017).

Så den varen måtte jeg kjøpte på internett, fra Amazon, (eller noe lignende).

(Var det vel).

Og da var det, (mer eller mindre), bare Huawei-dongeler, som man fikk kjøpt.

(Sånn som jeg husker det).

Og i Norge nå, så vil alle tele-firmaene ha det til, at man må ha en boks på veggen utendørs.

For å få mobilt bredbånd.

Men det har ikke jeg.

Jeg har bare den dongelen.

(Og det hadde jeg i England, fra 2011 - 2014.

Og også i 2017.

Husker jeg).

Så jeg har lurt på grunnen til, at de prøver å prakke på folk, en sånn vegg-boks.

Men det er muligens fordi at signalene i Norge, ikke er like sterke, som i England.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det står forresten, i den aktuelle tekstmeldingen.

At man skal logge inn, der og der, for å se klokkeslettet, for vaksine-timen, osv.

Men da jeg fikk dose #1.

Så sa sykepleiersken, (ei asiatisk ei vel), at jeg kom til å få en tekstmelding, om dose #2.

Så derfor var det jeg hadde fokuset på, (når det gjaldt dette).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det hadde kanskje vært smart, hvis vaksinesenteret også sendte et brev, (eller i det minste en mail), om vaksine-timen.

(Må man vel si).

Hvis det blir aktuelt, med en dose #3, for eksempel, (som i andre land).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Stemning fra Rud:

IMG_20210908_085555

PS 7.

Det var Moderna-dag, på vaksinesenteret.

Og det var jeg fornøyd med.

For jeg fikk jo Moderna, den første gangen.

Men ei engelskspråklig blondine, (jeg var ikke sikker på om hu var amerikansk, eller om hu bare hadde bodd der noen år), som stod på plassen foran meg i køen.

Hu sa, til hu som kom med vaksinen.

At hu heller ville ha Pfizer.

(For det hadde hu fått som dose #1).

Og da spurte vaksine-dama, om hu var mye ute og reiste, osv.

Og det mente blondina at hu var.

Og da tok sykepleiersken henne med, (til et eller annet sted), antagelig for å istedet gi henne en dose Pfizer, da.

(Noe sånt).

Og jeg lurer på om det var sånn, at ingen av disse kom tilbake.

(For å si det sånn).

Så hvis det blir aktuelt, med en dose #3, (til alle).

Så kunne de kanskje gjort det, på en mer smidig måte, (sånn at folk kunne velge vaksinen selv).

Når det gjelder influensa-vaksine, så kan visst folk nå få dette, på apoteket.

Så kanskje man kunne latt apotekene drive med corona-vaksine også.

For de har erfaring med sånt, (kan det virke som).

Så da hadde det kanskje blitt sånn, at folk kunne velge mer, angående når og hvor man fikk vaksinen.

Og angående hvilken vaksine man skulle få.

(Noe sånt).

Så sier folk, at den tredje verden mangler vaksine-doser.

Og det er kanskje grunnen til, at apotekene, (i Norge), ikke får lov å drive med corona-vaksine.

Men hvorfor ikke bygge fler vaksine-fabrikker, (har jeg tenkt).

Er det så veldig vanskelig å bygge.

Hva med en vaksine-fabrikk i Norge?

Her kan man lure på hva FN, (og EU), osv. driver med.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20210908_090605

PS 9.

Hm:

IMG_20210908_093350

PS 10.

Hm:

IMG_20210908_095950

PS 11.

Her har kommunen vært dårlige til å fjerne graffiti:

IMG_20210908_101543

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter