Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. november 2021

Ragnhild fra Stovner har vært på forsiden av en avis, på grunn av noe tull, (må man vel si). Fra Samhold-Velgeren 24. april 1989

tull og tøys

https://www.nb.no/items/27b889f66c37e17770fb29bc6af67800?page=0&searchText="ragnhild%20von%20harling"

PS.

Ragnhild gikk også et år på high school i USA, (fra Totens Blad 4. juni 1988):

high school

https://www.nb.no/items/b18068312839d31ac1a5dcebd34c82d5?page=5&searchText="ragnhild%20von%20harling"

PS 2.

Ragnhild fra Stovner var visst en MC-rype som ung tenåringsjente, (fra Norsk Barneblad 12/1984):

mc rype råne berte

https://www.nb.no/items/67d61b9d73e8273c4e998ed4aa3fde5b?page=0&searchText="ragnhild%20von%20harling"

PS 3.

Det var sånn, at jeg var litt flau over, å vise meg, sammen med Ragnhild fra Stovner, (som jeg møtte på Radio 1 Club), husker jeg.

(Jeg tror muligens at hu hadde vokst en del, (i bredden).

Etter at bildet øverst i bloggposten ble tatt.

Noe sånt).

Det er mulig at hu vokste en del, fra det året hu gikk på high school i Amerika, og fram til at jeg møtte henne, (drøye to år seinere).

Og jeg var veldig tynn.

(Jeg veide vel kanskje 60 kilo, (og var 1.85 høy), på den tida.

Noe sånt).

Og jeg husker at Ragnhild gikk i en fin kåpe, (og solide vinterstøvler), osv.

Den gangen vi skulle møte mine kamerater Magne Winnem og Andre Willassen, (på Burger King nederst i Karl Johan), på nyåret i 1991, (kan det vel kanskje ha vært).

(Dette var noe Ragnhild ønsket, (å møte mine kamerater).

Av en eller annen grunn).

Og etter å ha møtte Magne og Andre.

Så møtte vi tilfeldigvis min Abildsø-bekjente, (jeg fikk ikke lov å røyke på hybelen min der, så jeg ble kjent med alle ungdommene, som pleide å henge utafor Abildsø-kiosken), Kjetil Reinli.

Og Kjetil Reinli ropte nesten, (han var muligens hatsk), om at han hadde blitt blitzer, osv.

Men han kan kanskje ha trodd, at hu Ragnhild, var mora mi.

Siden at hu så så voksen ut, (og kledde seg så voksent), da.

Og siden at jeg nok var en del tynnere, enn henne, (på den tida).

(For å si det sånn).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Før hu ble tenårings-MC-rype, så drev Ragnhild fra Stovner blant annet med turn, (fra Norsk Barneblad 10/1983):

turn før mc rype

https://www.nb.no/items/25dd6a82ae23085519336f2151d28ee0?page=0&searchText="ragnhild%20von%20harling"

PS 5.

Når jeg søker på nettet nå.

Så ser det ut som, at både Østre og Vestre Toten har bokmål, som målform.

Men det kan kanskje ha vært annerledes på 80-tallet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

både østre og vestre


Nynorsk har visst ikke tradisjonelt stått så høyt i kurs på Toten, så det er mulig at Ragnhild og de er innflyttere, (fra Totens Blad 17. juli 1965):

toten hm nynorsk

https://www.nb.no/items/afd8a4af0111322156d094c421c9cd79?page=1&searchText=målform

PS 8.

Her kan man se Ragnhild og foreldrene, etter en grunnstøting, (fra Totens Blad 18. mai 1972):

ragnhild og foreldrene

https://www.nb.no/items/489a55b0980b754785acb011740f9dab?page=3&searchText=harling

PS 9.

Mer om foreldrene, (fra Aftenposten 1. august 1969):

foreldrene 3

PS 10.

Da fant jeg morfaren til Ragnhild, som hu sa at hu flytta inn hos, (etter russetida), før han så døde, (fra Oslo Adressebok 1986/87):

morfar ragnhild

https://www.nb.no/items/b998f9b1228cb1cf118c5ca3ef30c786?page=557&searchText=tante%20ulrikkes%20vei

PS 11.

Da Ragnhild og jeg dreiv og stod i halve natta, var jo et drøyt døgn før Matland ble til OBS Triaden, (noe som var mandag 19. november), og morfaren døde visst bare noen uker før, (fra Laagendalsposten 8. oktober 1990):

samme måned hm

https://www.nb.no/items/3ba6b2ae51a80cad71fb4763739162b5?page=3&searchText="oskar%20tonby"~1

PS 12.

Det kan kanskje ha vært sånn, at han Christian, (Ragnhild sin bror eller fetter), var en av de Toten-morgenfuglene, (som jeg blogget om, her om dagen).

Som plutselig dukka opp, på døra til Ragnhild, noen timer før jeg skulle på OBS Triaden-lanserings-møte på Olavsgaard Hotel.

(Noe sånt).

Dette var kanskje noen søskenbarn, (eller noe lignende), som skulle ha slags en minnestund, for morfaren.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Broren Christian var visst bare tretten år i 1990, så da var det nok mest sannsynlig noen venner av Ragnhild, (muligens fra godtemplar-miljøet, siden at de var så kvikke, på søndagsmorningen), som dukka opp på døra hennes:

christian 77

https://www.nb.no/items/20a27b4b22f3fa9e79a51c86582c763b?page=435&searchText="oskar%20tonby"~1

PS 14.

Morfaren, (Oskar Tonby), var visst både hjemmefrontsmann og politikonstabel, (fra DT/BB 19. september 1992):

mer om heimefront

https://www.nb.no/items/a7c112251ca673f2a56c1c23e094b2fc?page=17&searchText="oskar%20tonby"

PS 15.

Her er mer om dette, (fra DT/BB 15. mai 1985):

politi også

https://www.nb.no/items/2e46d8360661e59aea75d182f25f8cd0?page=31&searchText="oskar%20tonby"

PS 16.

Det er mulig at Ragnhild fra Stovner ble litt deppa, av det greiene her, og derfor la på seg litt, (fra Aftenposten 20. juni 1990):

deppa hm

PS 17.

Det var muligens mer jeg som var tynn, (på den tida), enn det var Ragnhild som var brei, og jeg var kanskje litt kresen, når det gjaldt damer, siden at det var så mange pene jenter, på Bergeråsen, hvor jeg vokste opp, (fra Hadeland 4. juli 1990):

jeg som var tynn

https://www.nb.no/items/a520992788f4af5609f75bd082af2e72?page=1&searchText="ragnhild%20von%20harling"~1

PS 18.

Det kan jo ha vært sånn, at Ragnhild la på seg litt.

Etter at morfaren døde, (noen måneder etter at bildene overfor ble tatt).

For jeg husker at min tidligere klassekamerat Andre Willassen, begynte å klage på, at hu Ragnhild ikke var noe fin.

Da Ragnhild og jeg møtte Andre Willassen og Magne Winnem, (mine tidligere klassekamerater fra Drammen), på Burger King, (nederst i Karl Johan).

Men det var kanskje bare, at Ragnhild var litt bleik, siden at dette var om vinteren.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter