Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 29. desember 2021

Mer fra Bekkestua

Nå fikk jeg varer på døra igjen, fra Oda.

Det var den samme typen bud som forrige gang.

En som bare snakka dårlig engelsk, (og ikke norsk).

Muligens en russer/øst-europeer.

(Noe sånt).

Og budet ringte, (jeg fikk først en tekstmelding, fem minutter før varene var her).

Og så klagde budet over, at han ikke fant fram.

Han fant bare naboene sine boliger, sa han.

Og Oda-bilen stod opp bakken.

Så budet hadde kjørt for kort.

Forrige gang kjørte Oda-budet for langt.

(Noe jeg har blogga om).

Det kan muligens være, det samme budet, som kjører dumt, hver gang.

Forrige gang fikk jeg influensa, (må det vel ha vært), av budet, (som maste høl i huet på meg, om at jeg måtte åpne døra, mens budet nettopp hadde stått utafor, (og spredd en eim av 'basilusker', for å si det sånn)).

(Det var ikke Corona, (som jeg fikk).

For jeg kjøpte en sånn Corona-test fra Farmasiet.

For å si det sånn).

Og det er mulig at budet er halvsjukt enda, (og har feber).

(Siden at budet ikke fant fram).

Porterbuddy, (som leverer for Farmasiet), har aldri problemer med å finne fram her.

(De har ikke ringt en eneste gang.

Og jeg har bestilt varer fra de, kanskje 5-6 ganger.

Noe sånt).

Men Oda har problemer hver gang, (to av to ganger), for å si det sånn.

Så det er jo utrolig dårlig.

(Må jeg si).

Jeg jobbet i cirka fire måneder, (i helger og i påskeferien), for Chinatown Expressen Eiksmarka, i 1996.

Det ble vel tilsammen noe sånt som 20-25 vakter, som jeg jobba for de, (ved siden av jobb som assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde).

(Noe sånt).

Og jeg hadde aldri en sånn levering.

(Jeg må vel ha levert noe sånt som 200 kinamat-bestillinger, i Oslo Vest og Bærum, (iløpet av vinteren/våren 1996).

Noe sånt).

Men jeg ringte aldri kundene, og sa at jeg ikke fant fram, (sånn som jeg husker det), enda jeg bare var søndags-hjelp.

(Jeg var hjelpegutt/assistent for min far, på 80-tallet.

Når han leverte senger, (i Oslo-regionen), for vår familie-bedrift Strømm Trevare.

Så jeg trengte kanskje ikke å tenke så mye, som de andre budene.

For å si det sånn).

Men hvis jeg hadde ringt sånn, (og sutra om at jeg ikke fant fram), så hadde jeg nok sparken, (av de kinesiske restaurant-driverne/lederne, på Chinatown Expressen Eiksmarka), hvis jeg skulle tippe.

Så det var bånn i bøtta, (av Oda-budet), må jeg si.

Jeg lurte først på om jeg skulle teste Meny sin nettbutikk denne gangen.

Og jeg la inn lang bestilling, (mat for cirka 1.000 kroner).

Men når jeg skulle betale.

Så fikk jeg opp spørsmål, om hva jeg ønsket at skulle skje, hvis Meny, (jeg vet ikke om de da mener min 'lokale' Meny-butikk), var utsolgt.

(Hos Oda så får man vite med en gang, om noe er utsolgt.

Men Meny sin nettbutikk klarer ikke å vise lager-beholdning.

For å si det sånn).

Da kunne jeg velge om jeg da ikke ønsket noen vare.

Eller om jeg ville at Meny skulle velge noen andre varer for meg.

Og at sånne tyrkiske tenåringsgutter osv., (som noen ganger jobber på Meny Bekkestua), skal velge varer for meg.

Det veit jeg ikke om hadde funka.

Da hadde jeg nok fått kylling-kjøttdeig istedet for svine-kjøttdeig.

Og selters istedet for øl.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Så dem kunne kanskje ha gjort det sånn, at Porterbuddy leverte varene for Oda.

Da hadde det kanskje blitt mindre tull.

Og de kunne kanskje hatt lokk oppå eskene.

For personvernet sin skyld.

For budet vet jo hvor folk bor.

Og de ser jo alt som folk eter og.

(Når man handler sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Porterbuddy var her i forrige uke, (en eller to dager etter Oda), med varer fra Farmasiet:

IMG_20211224_035525

PS 3.

Corona-testen var forseglet på den ene siden, men de hadde visst glemt den andre siden, (hm):

IMG_20211224_035834

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20211224_035840

PS 5.

Testen var negativ, (men det kan være at testen var ødelagt, for den tåler visst ikke kulde, og det var 6-7 kuldegrader, den dagen):

IMG_20211224_042623

PS 6.

Her er varene jeg fikk i dag:

IMG_20211229_190156

PS 7.

Det var forresten det samme som forrige gang.

At Oda tok betalt for to esker for lite.

(De tok kun betalt for to esker, (på fakturaen).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg lurer også på, om Oda tar med eskene tilbake.

Det stod det ikke noe om, (sånn at det var lett å se ihvertfall), på Oda sitt nettsted.

Men det er kanskje greit å vente med sånt, til etter Corona-en.

Hm.

Så er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Sikkert lurt å brette eskene sånn Kolonial.no/Oda, men tar dere de med tilbake, var det jeg lurte på:

sikkert lurt

https://hjelp.kolonial.no/article/415-pappeske

PS 10.

Det er forresten sånn.

At de søppelposene, som de skryter av, (i PS-et overfor), at de selger.

De har ikke håndtak, (mener jeg å ha fått med meg).

Så hvis man skal kaste mer enn en pose.

Så blir det kronglete, å bære disse posene, (i lanken), for så å hive de inni den høyt plasserte 'Mars-søppelkasse-luka', (som man må holde opp, (med en arm), sånn at det nesten blir som noe 'akrobat-aktig', å kaste søpla, og man slipper nesten å gå på Sats også, (hadde jeg nær sagt), siden at luka er såpass høyt plassert, at det blir nesten som en slags kraft-anstrengelse, å kaste søpla, (ihvertfall for de eldste oldingene, hvis jeg skulle tippe)).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Borettslaget har forresten også bytta papp/papir/plast/glass-igloer.

Så man må nå bruke en gammeldags nøkkel, for å kaste sånt, (på miljøvennlig vis).

Og det er vel ikke det helt store, når det gjelder Corona, osv.

(Må man vel si).

Det er vel også litt grisete, (må man vel si), å drive og låse opp sånne søppel-igloer.

Nøklene/nøkkelknippet blir kanskje grisete, noen ganger.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Under Corona-en, så har omtrent alle butikk-kjedene, (Rema/Reitan, Norgesgruppen og Coop), begynt å selge et slag håndsåpe, (fra Palmolive), billig.

Og denne håndsåpa er bra, mot Corona-hender, (vil jeg si).

(Ihvertfall bedre enn Coop sin Xtra-håndsåpe, (som svir hvis man har corona-hender).

Vil jeg si).

Men når man bestiller disse, fra Oda.

Så kan man ikke velge duft.

Nei, de med oliven er kanskje sånn, at ungkarer kan ha de, (på badet for eksempel), uten at det ser rart ut.

Men de med orkide-duft.

De er kanskje litt tvilsomme liksom, (har jeg tenkt).

Så de har jeg skydd litt.

(Jeg vet ikke hvordan de lukter enda.

Men jeg kan tenkte meg at de lukter litt lite maskulint.

For å si det sånn).

Og forrige gang, så fikk jeg ikke håndsåpe med orkide-duft.

(Jeg fikk med oliven, mandel og melk/honning).

Men det fikk jeg denne gangen.

For man kunne bare bestille Palmolive-håndsåpe, liksom.

Man kunne ikke bestille tre flasker med for eksempel oliven-duft.

Man kunne bare velge: 'Varierende dufter', (eller noe i den duren).

Så det var litt merkelig, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20211229_190746

PS 14.

Enda mer om dette:

IMG_20211229_190749

PS 15.

Her er det jeg ikke likte med Meny sin nettbutikk:

ved utsolgte varer

PS 16.

På Oda sin nettbutikk.

Så får man med en gang vite, om de er utsolgt for noe.

Og så kan man velge en annen vare selv.

(Med en gang).

Men hos Meny, så velger da en random butikkansatt varer for deg.

(For varer må man jo ha, (så å velge å ikke få varer, er vel ikke så aktuelt).

For å si det sånn.

Det å ta imot et sånt bud, (og løpe rundt i borettslaget og leite etter de, når de driver og klovner).

Det holder vel at noe sånt skjer, en gang i uka.

Må man vel si).

Så derfor droppa jeg Meny, og kjøpte heller varer fra Oda igjen, (denne uka).

Og hva skjer når Meny-folka finner en tilnærmet lik vare.

Hva hvis denne nye varen, (som ikke er utsolgt), er dyrere.

Har budet da med en kortautomat på døra?

(Sånn at man må betale mer enn man hadde regnet med.

Hm).

Dette burde kanskje Meny forklart mer om.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Det var ihvertfall sånn, i England.

(I Brighton, sommeren 1985).

At melkemannen tok med tomflaskene tilbake, (husker jeg).

Og britene satt da gjerne ut tomflaskene, kvelden før, (husker jeg).

(For jeg husker at jeg knuste en sånn tomflaske en gang, (sommeren 1985, (i Lancaster Road), i indre Brighton by).

For vertsfamilie-mora hadde slått av utelampa/lyset.

Og jeg ble dratt med, av en gjeng svensker, (Fredrik Axelsson & Co.), på byen, (den første tida der).

Og så var det vel sånn, at jeg en gang dro hjem, for å hente noe mer penger, (muligens i kofferten min), en kveld.

Og så knuste en melkeflaske, når jeg skulle ut igjen, (i 22/23-tida).

Noe sånt).

Så i England, så hadde man nok bare satt ut tom-eskene, (kanskje en time før maten dukka opp), og så hadde nok budet bare satt de nye eskene der, (uten noe om og men).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Det var forresten sånn.

Da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

At når Hakon distribusjon var der med varer.

Så tok de med papp-baller og kildesortert plast tilbake.

(Pluss sekker fra 'pantemerke-automatene'.

Og tombur og tompaller.

Samt retur-varer, (som man måtte fylle ut et skjema angående)).

Så at budet kunne ha tatt med seg de eskene tilbake, (nesten på samme måte som Hakon distribusjon), hadde kanskje vært greit.

(Må man vel si).

Så om de gjorde dette, (eller ikke), kunne de kanskje ha opplyst om, (på sitt nettsted).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Det var også sånn, at Oda sine ingeniører, hadde gjort om nettbutikken deres, siden forrige gang.

For nå stod det en slags feilmelding om, at øl ikke kunne utleveres sånn og sånn.

Og det gjorde det vel ikke forrige gang.

(Sånn som jeg husker det).

Så det er mulig, at Oda begynte å klovne/tuske.

(Og late som at de ikke fant fram).

Fordi at de skulle dra meg ut, av leiligheten.

For å liksom ha en promille-kontroll av meg.

(Noe sånt).

Men det at jeg kjøpte en six-pack Bare-øl.

Det var jo bare en liten del av handelen.

Jeg var jo ikke en typisk øl-kunde, (som bare kjøpte øl).

(For å si det sånn).

Og med den Corona/Omikron-situasjonen som er nå.

Så burde politikerne klare å finne smidigere løsninger, på dette med selge mat/øl, på døra.

(Må jeg si).

Og det var også sånn, at jeg måtte taste inn fødselsdatoen min, for å begynne å handle, fra Oda.

Så de vet nøyaktig hvor gammel jeg er.

Så at de ikke bare kan hive mat/husholdnings-varer for mer enn tusen kroner, pluss noen øl-bokser, (til maten), utafor døra.

Men istedet gjør dette, på samisk/sovjetisk vis.

Med masse teater og tull.

Det blir som en slags skam for landet, (må jeg si).

Og det var også sånn, at jeg bestilte disse varene, dagen før.

(Bortimot et døgn før.

For å si det sånn.

Bestillingstiden gikk ut, ved midnatt.

Og jeg fikk varene på døra cirka klokka 19.

Var det vel).

Så dette var ikke noe impuls-kjøp, av øl, i forbindelse med noe slags rølpete drikke-lag, (eller noe lignende).

Så her er det at Oda og/eller Norge, dramatiserer, (og er umodne), rundt dette med å selge øl på døra, (kan det virke som).

Samtidig har det vært sånn, (i Oslo), i mange år, at det er lov å drikke øl, i parken.

(Og det var vel også sånn, at det var greit, å ta med en øl på bussen, (om kvelden), på slutten av 80-tallet, (i Oslo), i helgene.

Sånn som jeg husker det).

Så her er det nesten som at Bærum og Oslo ligger i to forskjellige land, (må jeg si).

(Noe sånt).

Dette er også varer, som jeg betalte, nesten et døgn tidligere, (med Visa-kort).

Så kjøpet er egentlig ferdig.

(Og det samme med en eventuell promille-kontroll.

En fyllik hadde vel ikke klart å bestille, fra en nettbutikk.

Må man vel si).

Så det er snakk om å ta i mot varene.

Og hvem det er i en husstand, som tar imot varene, (og hvilken kultur den husstanden har, i forbindelse med alkohol-drikking).

(Ikke det at det er noen andre her enn meg.

Men likevel).

Det har vel egentlig ikke politikere osv., så mye med.

(Må man vel si).

Så å lage noe spetakkel rundt en sånn levering.

Det synes jeg at blir som noe slags dumskap, (eller som noe søkt/konstruert).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Som en av mine medstudenter i Sunderland, (en spanjol ved navn Javier (Caro) som Brusk Seliman, (fra nabo-leiligheten på campus der), vel har nevnt i Aftenposten), sa.

Så var Spania overtatt av muslimer, i vikingtiden/middelaldereren.

(Andalucia er fortsatt navnet på en landsdel der.

Og det navnet har blitt gitt av muslimske maurere, på den tida, som Spania var et muslisk kalifat.

Noe sånt).

Og nylig så så jeg på YouTube tilfeldigvis, at muslimene fra Spania, også rakk å ta over en del av Frankrike, Italia, Sveits og Alpene.

Og i Norge så har vi KRF som vel mener, at det er synd å drikke alkohol.

(Jeg var forlover i et 'KRF-bryllup' i Skarnes, (min tidligere klassekamerat Magne Winnem gifta seg med Elin fra Skarnes), sommeren/høsten 1993.

Og da ble det ikke drukket et dråpe alkohol på bryllupsfesten.

For å si det sånn).

Men ettersom jeg husker, av de ti bud, så nevnes ikke alkohol.

Og Jesus gjorde visst vann til vin.

(Noe sånt).

Så man kan kanskje lure på om KRF er 'skap-muslimsk', fra den nevnte muslimske 'Provance/alpe-kolonien', (ved navn Fraxinetum), som kanskje har spredd seg i hemmelighet nordover, etter at Spania ble gjenerobret, fra muhamedanerne.

(Noe sånt).

Og derfor er vi i Norge, (eller de i bibelbeltet), så besatt, av alkohol.

(Nesten som om de er muslimer).

Sunnmøringer er visst nesten i krig, med nordmøringer og romsdølinger.

(Fortalte noen medstudenter på NHI meg.

Studieåret 1989/90).

Så kanskje sunnmøringene er fra alpene, (den alpine rasen som nazistene sa), og at de er hemmelige muslimer, (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Selv om det vel høres rimelig drøyt ut, at det skal være sånn.

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Her er mer om dette:

fraxinetum


PS 22.

Tante Ellen, (min mors yngre søster).

Hu gifta seg jo, med Reto Savoldelli, fra Sveits.

Og hans foreldre var fra Italia.

Og sommeren 1987, så ble min søster Pia og jeg sendt ned til Sveits, av min far.

Og en dag, så dro vår kusine Rahel oss med, (med bussen), til landsbyen, hvor Reto bodde.

(Tante Ellen hadde da skilt seg, (og funnet seg en neger ved navn Dieter).

For å si det sånn).

Og da ble jeg vel ikke invitert inn i huset en gang, (der hvor Reto bodde).

(Selv om vi var på en dagstur dit.

Til Solothurn.

Heter det vel).

Så det kan kanskje ha vært noe med Fraxinetum.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Mer om Reto:

mer om reto

https://swiss-data-history.com/company_person_detail.aspx/604429

PS 24.

Reto har visst blitt beskyldt for å drive med usømmelig filming:

reto i 1970

https://translate.google.no/?hl=no&sl=auto&tl=no&text=Am%2011.3.1970%20sprach%20das%20Amtsgericht%20Solothurn-Lebern%20den%20Junqfilrner%0AReto%20Savoldelli%20von%20der%20Anklaqe%20der%20unzüchtigen%20Veröffentlichunq%20frei.%0ADieser%20Entscheid%20war%20richtig%2C%20doch%20in%20der%20Urteilsbegründunq%20heisst%20es%0Alediglich%2C%20der%20vorgeführte%20Film%20sei%20deshalb%20nicht%20unzüchtiq%2C%20weil%20dies%0Aaus%20den%20Ausführungen%20des%20Experten%20hervorgehe.%20Eine%20einqehendere%20Begründung%2C%20die%20die%20Ueberlegungen%20des%20Experten%20enthält%2C%20fehlt.%0A&op=translate

PS 26.

Jeg kan ta med om at før julaften, så kjøpte jeg Tuborg-øl.

(Fra Oda).

Og da kjøpte jeg bokser, (som har blitt så populært, de siste årene).

Men de boksene var litt kinkige.

De var vanskeligere å åpne, enn cola-bokser, (for eksempel), for å si det sånn.

Så det var ofte sånn, at det spruta litt øl opp, når jeg åpna boksene.

(Må jeg si).

Så det var ikke det helt store.

(For å si det sånn).

Jeg begynte å kjøpe Tuborg, i kafeteriaen på den nå solgte danskebåten Stena Saga, (i 2014), husker jeg.

For de hadde noen billige, (og gode), Tuborg-flasker der, som gikk greit sammen med karbonade-smørbrødene, osv.

(For å si det sånn).

Men jeg har også bodd litt, i København.

(Blant annet).

Så jeg vet, at Tuborg ble tatt over, av Carlsberg, i sin tid.

Men Carlsberg har fortsatt med både Tuborg og Carlsberg-øl.

Men det er mulig at de behandler Tuborg-varene litt stemoderlig, (og bruker litt dårligere emballasje, til de varene).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men. 

PS 27.

Det er også sånn.

At Meny visst har slutta, å ha kundeavisa si, på sitt nettsted.

De har nå bare en slags 'Stasi-aktig' presentasjon, av disse tilbudene, (må man vel si).

(Man må trykke på varegrupper og en del forskjellig knapper.

Og scrolle til at man får muse-arm, hadde jeg nær sagt).

Så det er ikke det helt store.

(Må jeg si).

Og jeg har også prøvd å pakke sammen Oda-eskene nå.

(Sånn som det er forklart, (fra Kolonial.no/Oda), i PS 9).

Og det var en grisete opplevelse, (må jeg si).

Man må virkelig tøye på disse eskene, for å få de så komprimerte.

Så bortimot all møkka løsner.

(Disse eskene har jo stått på bakken og inni en mer eller mindre møkkete varebil.

For å si det sånn).

Så det er sikkert sånn, at en del folk får astma, (av å knote med disse eskene).

(Hvis jeg skulle tippe).

Og resten av møkka, (mer eller mindre), får man på henda sine.

Får man må ta/klemme nokså hardt, på bunnen av eskene.

For å få de sånn som Oda mener at de skal være.

Så det var noe ordentlig griseri, (må jeg si).

Jeg stabla de bare eskene oppi hverandre, før jeg leste det på Oda sitt nettsted.

Og det tror jeg er bedre, når det gjelder hygiene, osv.

(For å si det sånn).

Og så er det kanskje bedre, å klemme sammen eskene på en annen måte, (eller rive/klippe de fra hverandre).

Hvis man skal hive de, i en iglo.

(For å si det sånn).

Ellers så kan man kanskje vaske eskene først.

Men det blir kanskje litt mye av det gode.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

De fleste nettbutikker, har forresten, en funksjon, som gjør, at man kan sortere varer, (for eksempel iskrem-varer), på pris.

(Enten stigende eller synkende.

For å si det sånn).

Men den fuksjonaliteten har ikke Meny.no.

Man kan bare sortere på 'mest kjøpte' og 'varegruppe', (og tilbud).

(For å si det sånn).

Så det er litt 'sovjetisk', (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Godt Levert tar visst med esker tilbake, (men dette er ikke uten problemer, kan det virke som):

godt levert

https://www.facebook.com/Godtlevert/photos/visste-du-at-våre-sjåfører-tar-imot-både-esker-og-isopor-fra-forrige-ukes-leveri/829972800401211/

PS 30.

Man kan også se, i PS-et overfor.

(Noe jeg også har blogget om tidligere).

At for å kaste isopor, (i våre dager), så må man kjenne noen som har bil, (eller ha bil selv).

(Siden at man da må til en såkalt gjenvinningsstasjon.

For å si det sånn).

Så da har politikerne gjort landet litt vel klamt/'kleint'.

(Må man vel si).

For de som hiver isopor, (etter å ha brytt/delt den i biter), i restavfallet, blir vel da antagelig kalt for miljøsvin.

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at da jeg flytta inn her, (i 2018), at det var ei dame, fra Bærum kommune sin boligbistand-avdeling, som liksom manet meg, og sa, at papp og isopor, (som de blir en del av, når man må kjøpe møbler og hvitevarer på rekvisisjon, siden at leiligheten var umøblert), ikke skulle ligge i boden.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter