Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 29. desember 2021

Mer fra Bekkestua

Nå var jeg ute for å hive søppel og ta inn post.

Og den 'Mars-søppelkassa', (fra Fredrikstad-firmaet Total), var sånn, at den ene luka, ikke åpna seg.

(Man skal tappe/tæppe med en sånn nøkkelbrikke, (som muligens har en RFID-chip inni seg).

Noe sånt).

Og det står ikke noe sted, hva feilen er.

Søppelkassa blinker, (på det stedet man skal tappe/tæppe), med et blått lysdiode-lys.

Men hva den blinkinga skal bety, det står det ikke noe om, noe sted.

Det var også sånn, at det var måket, foran alle inngangsdørene, unntatt min.

Og det er vel sånn, at det er en vaktmester, som skal gjøre dette.

(Uten at dette er klart).

Da jeg flytta inn her, (i 2018), så fikk jeg en kjempe-tjukk perm, fra kommunen.

Og der har de forklart om alt mulig.

Eller, de har forklart om en del forskjellig.

Men om gressklipping, snømåking og kabel-TV-avtalen, så står det ikke et ord.

Og de to fra kommunen, som viste meg leiligheten, (etter at jeg hadde skrevet under kontrakten), de frika meg ut.

(De forfalsket et skjema, og skrev at det var gardinstang i stua, (noe som manglet).

Blant annet).

Så jeg har skydd Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling litt.

(Jeg har jo bodd her noen år nå.

Så jeg husker ikke nøyaktig hvordan dette var nå.

Det var nok en del andre ting også.

I tillegg til det med gardinstanga.

For å si det sånn).

Så å finne ut av dette, er ikke så enkelt.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det med måkinga foran inngangsdøra.

Det er ikke så viktig for meg.

(For jeg klarer å gå i litt snø.

Må jeg si).

Men hvis jeg skal bestille varer, fra bud, (som Oda eller Porterbuddy).

Så klager kanskje de.

(Jeg har jobbet som butikksjef.

Så jeg vet hvordan noen arbeidere er.

Det er ikke sånn at alle tar sin jobb, innen kundeservice, så kjempe-alvorlig.

For å si det sånn.

Jeg har også jobba, som bud, (en søndagsjobb, som jeg hadde i 1996), for Chinatown Expressen Eiksmarka.

Og noen av mine kolleger der, var litt spesielle, (noe jeg har skrevet om i Min Bok 5), og gjorde/sa mye rart.

Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte å.

Men men.

PS 2.

Det er også sånn, at ingen lukker lukene, til 'Mars-søppelkassa', (kan det virke som).

Siden at den ene luka ikke åpna seg.

Så lukka jeg ikke den andre luka.

(Etter at jeg var ferdig med å hive søppel).

Så disse lukene, blir bare stående åpne.

(Kan det virke som).

Men noen er vel nøye på det, og sier at disse lukene skal være lukket.

Og så rakker de kanskje ned på folk, og sier at den og den ikke har lukket luka etter seg.

(Jeg ble dratt med på ferie, til Jugoslavia, sommeren 1980.

Og der var det sånn, (på et hotell vi dro til).

At alle ungene begynte å peke på meg, når jeg var i svømmebassenget, uten badehette, (for det var visst så nøye, at man skulle ha badehette, i dette hotell-bassenget).

(Jugoslavia var et kommunistland, (på den tida).

For å si det sånn).

Så disse ungene rotta seg sammen, mot meg, (må man vel si).

(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok.

For å si det sånn).

Så man bør helst ha sitt på det tørre, (og lukke sånne luker etter seg osv.), må man vel si.

Når man vet hvordan folk er.

Men hvis disse lukene ikke virker, når det er mer fem kuldegrader, (for eksempel).

Så er jo dette, (med Total sine 'Mars-søppelkasser'), en åndssvak patent.

(Må man vel si).

Og skal man da lukke luka etter seg, eller ikke.

Det kan man kanskje lure på.

(Igjen så er det ikke brukervennlig, det står ikke noe lapp/skilt, (for eksempel), om hva man skal gjøre, (skal man lukke luka etter seg, eller ikke).

Og det står heller ikke noe sted, om hva blå blinking betyr.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Ifjor vinter, (eller om det var i forfjor), så var det minst en gang sånn, at noen hadde måkt snø, foran døra mi.

(Husker jeg).

Så jeg regner med, at det er en vaktmester, (eller kommunen), som har som jobb, å gjøre dette.

(Noe sånt).

Og de strør også kjempe-dårlig, (hele vinteren), i bakken opp mot 'Mars-søppelkassa', osv.

(Noe jeg har blogget om tidligere.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter