Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. desember 2021

Nå har jeg lastet opp en PDF-versjon av Min Bok 3, (jubileums-utgave), på johncons.net

pdf versjon

https://www.johncons.net/min_bok_3_jub.pdf

PS.

Det her, (fra høsten 1992 eller vinteren/våren 1993), har jeg seinere lurt på om var Erna Solberg, (som visst var sammen med en afrikaner, på den tida som min lillesøster Pia vanka på Jollys, (som var en slags 'neger-bule', hvis det er lov å si)):

erna solberg hm

(Samme link som overfor).

PS 2.

Nå leste jeg litt i Min Bok 3 selv nå.

Og de første kapitlene, var ikke skrevet med noe særlig bra norsk.

Jeg har kanskje jobbet som butikksjef/butikkleder for lenge, (butikkledere skriver for det meste bare huskelapper og fakser, (ihvertfall på den tida), for å si det sånn).

Og jeg har kanskje vært for mye på irc, (jeg var op på #quiz-show, i sin tid).

(Og jeg hadde også bodd mange år i England, (uten å være en eneste gang tilbake i Norge), da jeg skreiv denne boka.

I 2012).

Men jeg leste på Linnea Myhre sin blogg, (på Wayback-machine), var det vel.

At hu sendte sin bok, ('Evig søndag'), til noe hu kalte språk-rens.

Så det hadde kanskje vært noe for Min Bok-bøkene.

Så hvis jeg får noen høye erstatninger, for rettighetssakene mine, (en gang i tida).

Så kan jeg kanskje bruke noen penger, på språk-rens av Min Bok-bøkene.

Før jeg gir de ut igjen, (som 'kjøpe-bøker'), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Når det gjelder Linnea Myhre, så ble hu presentert som sinna-blogger, på Dagbladet.no, (husker jeg).

Dette var mens jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Og dette var mens jeg selv dreiv og blogga mye, (noe jeg gjorde fra høsten 2007), om mine arbeidssaker osv.

Uten at pressen skrev noe.

(Det var først etter at jeg flytta fra Leather Lane, (etter en urettmessig utkastelse, høsten 2011).

At Jenny Skavlan og Thomas Seltzer dreit meg ut, på Tweet 4 Tweet, vinteren 2012.

Var det vel).

Men nå er/var jo Linnea Myhre en ung dame.

Og det selger kanskje mer aviser, hvis det er en sprek blondine, som driver og blogger.

Selv om jeg ikke fikk helt tak i, nøyaktig hva, som Linnea Myhre var sint på grunn av.

Men jeg leste vel ikke så mye på bloggen hennes, (det var det mest om en fugl som het Twitter, sånn som jeg husker det).

Så hva sinna-greiene var om, det kan man kanskje lure på.

Men hu var kanskje sur på fuglen sin.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at bloggen til Linnea Myhre, (som hu nå sier i nettavisene at hu har brent), het: 'Alt du vet er feil'.

Men det hu skrev om, var vel for det meste, om undulaten Twitter, osv.

Hu skrev vel ikke så mye, om konspirasjons-teorier osv., (noe man vel kanskje skulle tro, fra tittelen på bloggen).

Så hva den blogg-tittelen skulle bety.

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå var det vel forresten sånn, at hu Linnea Myhre, kun var 17-18 år gammel, da hu begynte å blogge.

(Rundt 2008).

Så det er mulig, at det ikke var ment å være, så utrolig seriøst.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det neste når det gjelder bøkene.

Det blir å lage en nettside for Min Bok 3, på johncons-web.

Og det skal jeg prøve å få gjort i morgen, (eller i overimorgen).

(Hadde jeg tenkt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Mens jeg var i militæret, så bytta jeg deltids-arbeidsgiver, fra OBS Triaden til Rimi Munkelia, og butikksjefen der, (Magne Winnem, som var min tidligere klassekamerat, fra Gjerdes videregående i Drammen), skrøyt fælt av sin 'undersott' Terje Sjølie, (blant annet), som seinere er mer kjent som Boot Boys-leder/kriminell, (og noen kaller han visst 'Psycho'):

nazi leder

(Samme link som overfor).

PS 8.

Her er mer om dette:

mer om psycho sjølie

http://www.vepsen.no/monitorarkiv/artikler/bb0200.htm

PS 9.

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok/Min Bok 2.

Så var det sånn, at min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen aka. 'han kineseren'.

Han hadde, (på 80-tallet), en kamerat, (ute i Lørenskog), som ble kalt Psycho.

Han het Erik, (som meg).

(Hvis jeg husker riktig).

Men han hadde mørkere hår, enn meg.

Og jeg lurer på om det var sånn, at seinere Kiwi St. Hanshaugen-butikksjef, (var han vel), Tom Gulbrandsen, (fra Lørenskog), advarte mot å gå bort til han Pscyho, hvis man ikke kjente han.

(Når Psycho ba meg om gå bort til han.

En gang Psycho satt på trappa til Øystein og dem, (på 80-tallet).

Var det vel.

Og Øystein sa ikke noe, for å advare meg.

Selv om vi liksom er i slekt, (Øystein er egentlig fra Sør-Korea, men han ble adoptert inn i slekta, av min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariassen, (som døde av kreft for noen år siden), fra Sand/Berger).

Og min lillesøster Pia nevnte også denne 'Lørenskog-Psycho' en gang.

Hu mente at han var slem mot dama si, (ute i Lørenskog/Romerike der).

Sånn som jeg husker det).

Så det er visst to Psycho-er, ('Lørenskog-Psycho' og Terje 'Psycho' Sjølie), i Min Bok-bøkene.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

De andre Rimi Munkelia-folka, (i tillegg til Terje Sjølie), som butikksjef Magne Winnem skrøyt av, på den tida jeg begynte der.

(Jeg var også der, på et slags butikk-besøk, (under 'Min Bok 2-tida'), invitert av Magne Winnem.

En del måneder før jeg begynte der.

For å si det sånn).

Det var Leif Jørgensen, (en assisterende butikksjef som nå er Maxbo-sjef og som nå bruker sin kones etternavn Resvoll).

Det var Ihne Vagmo, (kjent som rikshurpe fra Robinson-ekspedisjonen, og som også var aspirant/assisterende butikksjef, på Rimi Munkelia).

Og en kar ved navn Terje Olsen, (som nå er butikksjef i Hønefoss, vel).

Det var vel de fire, som Magne Winnem skrøyt mest av.

(Jeg vet ikke hvorfor Magne Winnem snakka sånn, til meg, (som var vanlig medarbeider der), om sine kolleger/underordnede.

Det var kanskje litt rart, når jeg tenker over det nå.

Men det er mulig at noe av den pratinga var på det nevnte butikk-besøket.

Noen måneder før jeg begynte der).

Og Anna Lene Ness, (som jobba deltid der, og som ble butikksjef på Bogerud Tekstil), hu skrøyt også Winnem mye av, (sånn som jeg husker det).

Og vel også Agnete i kassa.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Mer om Leif, (som er en innflytter fra Sørlandet, som jeg festa sammen med, en gang, hjemme hos Magne Winnem, (på Lambertseter), før jeg begynte på Rimi Munkelia, (uten at jeg liksom kom under huden på Leif, må man vel si, (jeg ville vel ut på byen, (og treffe kvinnfolk), men Magne og Leif ville heller pilse i Nylænde))):

innflytter fra sørlandet

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter