Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 9. januar 2022

Et samfunn i apati

Etter at Omikron kom, i desember.

Så jeg har prøvd å skjønne, hva dette er.

Og det er visst veldig smittsomt.

Man kan få det, hvis man går inn i samme korridor, som en smittet person, har vært i, X antall minutter/timer tidligere.

(Noe sånt).

Så derfor tenkte jeg, at jeg kjøper dagligvarer på nettet.

(Istedet for å gå i butikken, og bli smittet).

For jeg har 'bare' fått to doser vaksine.

(Og ikke booster-vaksine ennå).

Og Direktoratet for sivil beredskap sier, at folk burde ha kildevann hjemme.

(I tilfelle en krise).

Men det er feil.

Det er øl man burde ha hjemme.

For det blir en krise, så kan man få kildevann, fra Oda og Meny, kontaktløst på døra.

Men hvis man vil ha øl, så må man ut og chatte, med budet.

Og så får man denne pesten, da.

(Eller hva man skal kalle det).

Så at samfunnet ikke har gjort noe med dette.

Sånn at folk som er i 'dugnad-humør', og som ikke vil bli syke, blir straffet.

Vi må sitte som munker og drikke Munkholm.

For de som er ansvarlige, og tenker på å beskytte seg mot smitte.

De får ikke lov å få øl.

Så hvis det blir en krise, så gjelder å ha øl/sprit i huset.

For det vil ikke formynder-staten, at folk skal få, hvis det blir corona/pest, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På fredag så fikk jeg varer, (for over tusen kroner), fra Oda.

Og da hadde budet pirket ut, en six-pack, med Bare-øl.

Og jeg stablet maten inn i skapene.

Og så sendte jeg en klage, (fra Oda sitt 'sovjetiske' melding-system).

Og nå er har det blitt søndag.

Og de har fortsatt ikke svart.

Så hva de har visst en slags langvarig sabbat, av noe slag, (kan det virke som).

Selv om de skryter av, at de pleier å svare, innen noen få timer.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

melding

PS 3.

Jeg sjekka også, om jeg hadde fått svar, på lørdag.

Og da hadde de også chat.

Men chat-en skrur de av om kvelden, (virker det om).

Men når de har hatt chatten åpen.

Og ikke har svart på min melding.

Så virker det som noe tullball, (fra Oda), må jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Han som har bygget opp Oda-selskapet, heter Munthe-Kaas.

Og den slekten er fra Jylland.

Og der er også molboene fra.

Så det er virker som at det blir mer og mer molbo-aktig i Norge, (med han Munthe-Kaas osv.).

(Noe sånt).

Nå vet ikke jeg, om Oda og Meny, har lagt seg på en strengere linje, enn det myndighetene legger opp til, når det gjelder salg av øl/lettøl, (på døra).

Men selv hvis man kjøper mat for tusen kroner og en boks lettøl.

Så må man visst legitimere seg, overfor budet.

Noe man ikke må gjøre, selv om man kjøper all verdens av apotek-varer, for eksempel.

Men det er vel antagelig sånn, at det er politikerne, som ikke har våknet, av denne Omikron/Corona-situasjonen.

De skjønner dette med meteren og nær-kontakter, i andre settinger.

Men hvis man kjøper en boks lettøl, (sammen med fem esker med andre mat/daglig-varer).

Så er visst lover og regler helt besatt, av dette.

Og reglene om lettøl-boksen går foran alt av sunt vett, (og Corona-regler), osv.

(For å si det sånn).

Og Polet leverer heller ikke, på døra, i disse Corona-tider.

Man må på Posten, (det vil si Rema Signaturgården, osv.).

Man kan ikke få polvarene i postkassa, (eller på døra), fra Bring, (virker det som).

For det er visst styggdom.

Men det er mulig at man kan importere øl/vin/sprit, fra utlandet, og få det levert kontaktløst, på trammen.

Selv om man vel da må søke litt, her og der, på nettet.

Og det koster en formue i avgifter.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det at man kan få apotek-varer, (som hydrokortison og Paracet), på døra, (kontaktløst), uten å legitimere seg.

Men hvis det er en eneste liten lettøl-boks, i Oda-bestillingen.

Så er det fullt 'jalla-spetakkel', (med tulle-telefoner og skinn-levering hos naboene), fra de russiske budene.

Og noen ganger, (som på fredag), så rapper de bare øl-en.

(For å si det sånn).

Dette kan man muligens si, at er noe slags Corona-kalifat, (eller noe i den duren).

At dette er den snik-islamifiseringen, som FRP har advart om, i mange år.

Men som de nå muligens har blitt mer stille angående, etter at Siv Jensen har slutta.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter