Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. januar 2022

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: [#14535759] | Erik Løvenbalk Ribsskog-reklamasjon-ID-svindel
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. januar 2022 kl. 17:45
Til: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, svindel@ice.no, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, (som for eksempel daglig leder), om dette.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 16. sep. 2021 kl. 15:35 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei igjen, Erik

Jeg kan bekrefte, at vi har lagt mailadressen din på sperreliste hos oss.
Det skal gjøre det svært vanskelig for andre, å opprette abonnement i ditt navn om de benytter seg av maildressen din eribsskog@gmail.com.

Til informasjon, har vi anbefalt deg å gjøre flere tiltak selv, for å unngå ID-svindel.

Jeg ønsker deg en fin ettermiddag :) 


 
 
Vennlig hilsen
 
Hanne
Saksbehandler reklamasjon
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 


On Thu, 16 Sep ved 8:53 AM , ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no> wrote: 
Hei igjen, Erik

Det er veldig beklagelig å høre, at du ikke er fornøyd med svarene fra meg.
Jeg har forklart deg hvordan abonnementet har blitt bestilt.
Vi har ingen mulighet til å finne ut hvem som har bestilt det i ditt navn, den informasjonen sitter ikke vi med.

Min kollega Christoffer, har sendt deg en mail og forklart at dette må anmeldes.
Han har sendt deg et egenerklæringsskjema, og informert om at det må fylles ut og sendes tilbake til oss, sammen med kopi av politianmeldelsen.
Da han ikke har mottatt det innen fristen, ble det sendt en påminnelse 13.08.2021.

Til informasjon, trenger vi ovennevnte dokumenter fra deg, for å få tatt det videre.
Vi ønsker å hjelpe deg med dette.

Jeg kan bekrefter at alt er sagt opp, og det er ikke produsert noen fakturaer i ditt navn.

Ønsker deg en fin torsdag.


 
 
Vennlig hilsen
 
Hanne
Saksbehandler reklamasjon
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 


On Tue, 14 Sep ved 10:22 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 
Hei,

dette høres ut som noe generelt pisspreik, (som de sa på NHI, hvor jeg studerte på 80/90-tallet).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 1. jun. 2021 kl. 09:24 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei igjen

Her har det blitt bestilt et mobilabonnement på vår nettside.
Så lenge vedkommende har tilgang til din kontaktinformasjon, er det dessverre altfor enkelt å kjøpe/bestille diverse varer på nettet.
Det er ikke bestilt telefon, det er litt vanskeligere da det må vises legitimasjon for å få den utlevert.

Det jobbes hele tiden med å finne bedre løsninger, for å unngå svindel. 
Ingen ønsker å bli svindlet, og ingen selskaper ønsker at kunder, eller mennesker skal oppleve å bli svindlet.  
Det er svært ubehagelig å ha blitt utsatt for svindel.
Som jeg skrev i min forrige mail, anbefaler vi deg å kreditperre. Du bør også lese lenken jeg la ved angående ID-tyveri.

Politiet har også lagt ut en del tips, om hva du selv kan gjøre:
https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Vi har også skrevet litt om svindel på hjemmesiden vår:
https://www.ice.no/ice-magasinet/nettsvindel/

"Alltid vær litt skeptisk når du er på nett. Det hjelper deg med å avsløre svindelforsøk. Disse tegnene bør få alarmene dine til å kime:

1. Tilfeldig side som plutselig dukker opp
2. Merkelig URL
3. Premier som er for gode til å være sanne
4. Tidspress: "Vær rask! Kun X priser igjen"
5. IP-adressen din nevnes
6. Ofte er språket (svært) dårlig
7. Ber om sensitiv informasjon"

Vi er veldig avhengig av at kundene våre kontakter oss, så fort de har opplevd å bli svindlet.
Vi har også systemer, som fanger opp unormal trafikk. Det kan for eksempel være bruk, som vanligvis kunder ikke har blitt fakturert for tidligere.
Så fort vi oppdager det, kontakter vi kundene våre.

Det er vanskelig for oss å oppdage ID-svindel, i form av bestilling av nye abonnement, uten at kunden selv kontakter oss.

Jeg håper dette var til litt hjelp.

Ønsker deg en fin tirsdag :)

 
 
Vennlig hilsen
 
Hanne
Saksbehandler reklamasjon
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 


On Mon, 31 Mai ved 8:13 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 4. mar. 2021 kl. 12:15 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei 

Jeg viser til henvendelsen din, i forbindelse med opprettelse av mobilabonnement hos ice.

Først ønsker jeg å beklage, for at du er utsatt for ID-svindel.
Jeg har full forståelse for at det reageres på.

Når det gjelder mobilnummer 92975897, som er opprettet i ditt navn, har jeg kansellert det i dag.
Nummeret ble aktivt hos ice i går, 03.03.2021. 
Det vil bli produsert en faktura fra det ble aktivt, og for april måned. Det er fordi vi forhåndsfakturerer de faste avgiftene.
Jeg vil så klart kreditere fakturaen.

Gå til nettsiden https://nettvett.no/jeg-har-blitt-utsatt-for-id-tyveri/ - Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri.
Vi anbefaler å følge rådet om kreditsperre.

Du hører fra meg igjen, når fakturaen som vil bli produsert er kreditert, og vi vet at alt er i orden.

Jeg ønsker deg en fin torsdag, og jeg beklager igjen for bryderiet i denne saken.


 
 
Vennlig hilsen
 
Hanne
Saksbehandler reklamasjon
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter