Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. januar 2022 kl. 16:38
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>
Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 18:03
Subject: Re: Re: (Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hej!
Tack för ditt mejl.
Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dessvärre inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.
Ni kan läsa mer om varför vi inte hanterar kunduppgifter via denna ingång på följande länk: https://www.telia.se/privat/kontakt/epost-till-telia
För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18. Det går också bra att nå oss via chatt, vardagar 08:00 - 21:00, lördagar 10:00 - 21:00.
Har man inget mobilt bank-ID har vi på Telia en allternativ lösning som heter Personlig Kod vilket ni kan läsa mer om följande sida: https://www.telia.se/privat/aktuellt/edr/id
Alla våra kontaktvägar för privat kunder hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt
Alla våra kontaktvägar för företags kunder hittar du här: https://www.telia.se/foretag/kontakt
Du kan, om du vill, logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka personlig e-post till oss där. Välj "Ärenden" och knappen "Ställ en fråga".
Under årets alla dagar finns vi online på sociala medier, se:
https://twitter.com/TeliaSverige
https://www.facebook.com/telia
Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!
Med vänliga hälsningar Jesper
Telia's kundservice
noname
3K