Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. februar 2022

Mer fra Bekkestua

I dag var Oda her, med noen esker med mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20220202_180406

PS 2.

Enda mer om dette:

IMG_20220202_180932

PS 3.

Og enda mer om dette:

IMG_20220202_181234

PS 4.

Det er vel sånn, at det koster, noe sånt som 150 kroner tilsammen, (for plukking og levering), hos Meny.

Og Oda har gratis levering, (og plukking) de tre første månedene, (hvis man bestiller til neste dag).

(Noe sånt).

Så derfor kjøpte jeg engangs-mopper fra Oda, denne gangen.

Og Oda var utsolgt for våt-mopper.

Og derfor kjøpte jeg tørr-mopper, (Jif støvmagneter).

Og de kosta 3-4 ganger så mye, som First Price tørr-mopper.

(Støvmagneter koster 79.90.

Mens First Price/Meny sine, koster 22.40, (sjekke jeg på Meny sitt nettsted nå).

Og begge er 15-pakninger.

Og begge har samme størrelse, på esken.

(Og eskene er også perforert likt.

For å si det sånn).

Så de moppene er muligens fra samme fabrikk, i Kina, (selv om det står Orkla som produsent, på JIF-moppene).

Kan det virke som).

Så jeg kunne ha spart, noe sånt, som 50-60 koner, bare på å kjøpe en pakke engangs-mopper, fra Meny.

Men det er noe herk, med leveringer hver dag og, (må man vel si).

(For det tar tid.

Og man må få leveringene til å passe med døgnrytmen og varmtvannsberederen, (for man må nesten stelle seg, i tilfelle man må ut og finne budet), osv.

For å si det sånn).

Så derfor droppa jeg Meny-bestilling nå, (selv om jeg penger fra sosialen, i går).

Men det er mulig at jeg bestiller mer fra Meny når jeg får bostøtten, for eksempel.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mens jeg bestille varer, i går.

Så skreiv jeg opp, noen av varene, som Oda var utsolgt for, (som man ikke kunne bestille, til i dag).

Og det var:

- Drikkebeger.

- Kjøttdeig (av merket Nordfjord, som Rema har på tilbud, denne uka/måneden).

- Våtmopper.

- Kjøttkaker (av merket Prima).

- Det tannbørste-slaget, (fra Jordan), som jeg kjøpte, i romjula.

- Fire-pakninger med Coca-Cola halvannen-litere (som de har vært utsolgt for, i hele år, kan det nesten virke som).

- Flytende Omo refill (både color og vanlig).

Og det var bare de varene jeg la merke til.

Og det var ikke sånn jeg søkte på masse varer, for å finne ut, om de var utsolgt for noe.

Det var bare at jeg søkte på cola, (fordi at jeg skulle ha noe billig Grans-cola), osv.

Og så la jeg merke til at de var utsolgt, for de og de varene, da.

(For å si det sånn).

Egentlig så var de nok utsolgt, for mye mer.

Og de har visst et veldig stort lager, med plass til masse varer.

(Ute i Lørenskog).

Men de har fylt opp med mye annet rart, (som Clas Ohlson, (man kan se kulepenner fra de, i PS 3).

Og: 'Mathall', osv.

Og det er kanskje kult, med sånne varer.

Men det går muligens litt på bekostning, av Rema-varene, (som Kolonial.no/Oda liksom er tuftet på), kan det virke som.

(De burde kanskje bygge ut.

Før de hiver inn mer av sånne 'ekstra-varer'.

Må man vel si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg bestilte en six-pack med Bare-øl, (som jeg noen ganger gjør).

Og da fikk budet liksom mensen.

Det var jo sånn, at Oda endret sitt interface, (og fikk mer byråkratiske regler), etter den første gangen, som jeg bestilte fra de, (noe jeg gjorde et par dager før jul, var det vel).

Og Porterbuddy/Farmasiet, er laid-back, (i disse Corona-tider), når de leverer apotek-varer.

Men det samme kan ikke sies, om Oda.

Nå de leverer øl.

For budet ringte meg, når han hadde satt fra seg varene.

(Han bare alle fire eskene på en gang.

Selv om det var en god kilo.

For å si det sånn.

Da jeg leverte for Strømm Trevare, så bare vi aldri mer enn en eske, av gangen.

Sånn som jeg husker det.

Men budet var kanskje på amfetamin, (eller noe lignende).

Hva vet jeg).

Og da svarte jeg hallo.

Og budet snakket engelsk.

Engelsken minnet litt, om engelsken, til de tyske utvekslings-studentene, i Sunderland, (hvor jeg studerte, studieåret 2004/05), syntes jeg.

(En Julian der.

Som bodde i nabo-leiligheten.

Og som var fra Frankfurt, (men studerte lenger øst i Tyskland).

Noe sånt).

Men det er mulig, at polakker, høres ut, som tyskere, når de snakker engelsk.

Så budet var muligens en polakk, (husker jeg, at jeg tenkte).

For budet snakket dårligere engelsk, enn de tyske studentene, i Sunderland, (selv om noen av de, (Dörte Gensow), heller snakka tysk til meg, selv om jeg aldri har hatt tysk på skolen).

Så en uskolert polakk, kan muligens budet ha vært.

(Noe sånt).

Og budet var ikke fornøyd med, at svarte telefonen.

Budet klarte nesten ikke å si Oda.

Budet sa: 'Oda', på en 'bløt'/unorsk måte.

Så det var litt rart, (må jeg si).

(Budet kan ha vært dansk og.

Selv om det kanskje høres litt rart ut.

Men Oda-grunderen, (Munthe-Kaas), er jo fra en opprinnelig dansk slekt.

Noe sånt).

Og så sa budet: 'I have to see you'.

(Noe sånt).

Og det kan ha vært, fordi at budet leverte øl, (kan det virke som).

Og jeg har bestilt øl, 3-4 ganger, fra Oda.

Men dette er første gang, at budet prøver å forklare litt, om deres måte, å levere øl på.

(Nå i disse Corona-tider).

Tidligere har de prøvd, å narre meg ut av leiligheten, siden at det visst finnes noen firkanta/vage lover/regler, (som budet ikke klarer å forklare), om levering av øl, under pandemien.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Budet kjørte forresten for langt, (bort til noen naboer).

Og de har igjen lagt oppi, en sånn 'Corona-håndsåpe', med sensuell duft, (orkide og melk).

De to med pumpe, er honning & melk-håndsåpe.

Mens refillen, er orkide & melk-håndsåpe.

De skjønner visst ikke, at ungkarer, ikke er så glade, i orkide-håndsåpe.

(Noe Meny skjønte, (da jeg bestilte på nett, fra de, for noen uker siden).

Virka det som).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg bar inn eskene, en og en.

(Etter at budet hadde kjørt).

Og akkurat da jeg skulle lukke igjen døra.

Så kom det to pensjonerte langrenns-løpere, (eller noe lignende), gående i lange kliv, (forbi leiligheten min).

Og disse glante og var skikkelig nysgjerrige, da.

(For å si det sånn).

Så det er mulig, at jeg burde ta inn eskene, i to omganger.

Først inn døra.

Og så, (etter at jeg har lukket igjen døra), inn på kjøkkenet.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter