Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. februar 2022

Dette hærverket hadde min far ørten bilder av, husker jeg. (Fra Aftenposten 19. mai 1970)

foto skap


PS.

Aftenposten forklarer ikke, hvor mye skum det ble, (utover torget).

Men det husker jeg, at jeg så, på min fars fotografier, fra denne dagen.

(Hvis ikke dette ble gjort flere ganger, på 60/70-tallet.

Og at min fars bilder, var fra et annet år.

Hm).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min fars fotografier, (og ferdighetsmerker fra militæret, osv.).

De disponerte jeg, på nesten hele 80-tallet, (fra våren 1980 til våren 1989), husker jeg.

For min far, ble jo stjålet, av Haldis Humblen, (og hennes unger).

Og da bodde jeg aleine, i min fars leiligheter, (han bytta firma-leilighet, iløpet av disse årene).

Og min far hadde minst en reol-skuff, med fotografier.

(De lå litt hulter til bulter.

Muligens fordi at jeg hadde sett litt gjennom de.

I årenes løp).

Og min far hadde også bikini-bilder, av bortimot ti brunetter, (som alle var i 20-åra deromkring).

(Hvis ikke det var den samme brunetta, som ble eldre, eller noe.

Hm).

Men da min far, (og onkel Håkon), solgte den siste firma-leiligheten.

Så mista jeg kontroll, på min fars bilder, osv.

(Og jeg mista også, mye av mine egne ting, (som jeg hadde hatt, på et eget rom der).

Blant annet leker/fotball-trofeer fra oppveksten.

(Folk synes vel at det er artig, å ta vare på, noen av lekene sine, (og denslags), fra oppveksten.

Blant annet, så tok min farmor vare på, mange av Hardy-bøkene osv., til min far og hans brødre.

Husker jeg).

Afrikanske sverd, som jeg hadde fått av Haldis, (som hadde tilhørt hennes sønner Jan og Viggo, (de hadde muligens fått disse i gave, av deres Amerikalinje-kaptein-stefar Oddbjørn Humblen, som de hatet)).

Norsk/nynorsk-stiler, (som jeg var mer eller mindre kry av).

Vitseposten-blader, (jeg var gründer, for en vitseavis, i 1980 deromkring, som 9/10-åring).

Skoleavisa, (som jeg hadde vært med på å lage, på Berger skole, (ledet av lærer 'Namibia-Winters')).

Fotball-autografer av Andy Gray, (som var Everton-spiller, i en periode, på 80-tallet, (jeg sendte fotball-kort til Everton FC., og fikk de tilbake, med Andy Gray sin autograf, (jeg hadde tenkt å starte en norsk Everton supporter-klubb, (noe som rant ut i sanden), og hadde tenkt å bruke disse autografiene, som konkurranse-premier)).

Russelua mi, (lå vel også på det minste soverommet mitt der).

En tinnsoldat, (som jeg fikk av min morfar Johannes, i bursdaggave, mens jeg bodde i Mellomhagen,  (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), hos min mor og stefar).

En teddybjørn, (som min mor sa het Bamse Brakar, (og som hu ville at jeg skulle drasse rundt på)), som jeg visst hadde fått i dåpsgave, fra Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm, (min mormors tante). Denne bamsen manglet forresten et øre, for vår hund Rex hadde blitt sjalu på Bamse Brakar, (mens jeg drassa rundt på bamsen), en gang, mens jeg bodde i Hvattum/Brunlanes, (hvor vi bodde, fra 1975 til 1976), hos min mor og stefar.

Og det lå vel også et luftgevær der, (som jeg kjøpte av Arnt og Eirik Lund, det siste året på ungdomsskolen).

Og en luftpistol, (fra Hobbex-katalogen).

Og noen ninja-kniver, (som Kjetil Holshagen og 'Lille-Oddis' prakka på meg, (for Lille-Oddis hadde arbeidsuke/praksisplass, hos en sportsforretning, i Globusgården, i Drammen)).

Tegneserieblader, (for eksempel førsteutgave av Ernie, (på norsk), vel).

Osv., osv.

(Av min far, så fikk jeg blant annet, Lego til julegave, et år, (det første året hos min far, (jula 1979), så fikk jeg kjemi-sett).

Det var togbane og togstasjon, (to Lego-sett som ble solgt for seg).

De Lego-lekene kosta vel noe sånt, som 500-1000 kroner tilsammen, (på begynnelsen av 80-tallet).

(Noe sånt.

Onkel Runar, (som var den som la ut for disse lekene, fikk bakoversveis, husker jeg).

Jeg ønska meg egentlig fjernstyrt bil, (en Mercedes som hadde stått i katalogen, (som vi fikk i posten), til Thors Bokhandel, (som hadde lekebutikk i andre etasje), i Svelvik).

Og da min far og jeg dukka opp der, (på begynnelsen av 80-tallet).

Så var de utsolgt for den bilen.

Og fru Røkås, (en bankdame, som hadde kjøpt huset vårt, i Toppen 4, etter at mine foreldre skilte seg, og min mor rømte til Larvik).

Hu var innom lekebutikken, da.

Og hu hadde sladret, til sin sønn Anders.

Og han dreit meg ut, (på skolen/skoleveien), siden at jeg hadde blitt molefonken, siden at de ikke hadde, denne kule bilen, da.

Og da ble det Lego-togsett, (fra den samme katalogen, men innkjøpt på Lyche varemagasin i Drammen), istedet.

Noen leker som ikke var like artige.

Min far hadde tidligere gitt meg bilbane, (mens jeg bodde hos min mor i Larvik, så den bilbanen, (noen utbyttbare 'metall-børster/ledere' under bilene), var utslitte, da jeg flytta til Berger, for min far og hans kamerat Atle, var to ungdommelige raggare, som likte å drive med barnslige ting, som bilbane, (hvis ikke det var min fars kamerat Viggo Engebretsen sin stesønn Rune Kraft, og hans lillebror, som hadde lekt der)).

Og jeg fikk også Märklin-togbane, (en jul/bursdag), av onkel Martin, (min mors lillebror).

Dette var mens vi bodde i Mellomhagen, (etter at min stefar hadde pusset opp der, sånn at trappa ble så luftig, at det var skummelt, for unger, å gå fra andre etasje og ned til leke-kjelleren, på de nylakkerte tre-trappetrinnene)).

Så restene av Lego-togbane, bilbane og Märklin-togbane, lå også i den nevnte leiligheten, (som ble 'tulle-tømt').

Og mye mer).

Og alle disse tingene, forsvant sporløst, det året jeg var russ.

Min far fikk hjelp, (våren 1989), av nåværende Bladcentralen-direktør Erik Thorhallsson, med å flytte ut, fra Leirfaret 4B, (hvor jeg hadde bodd aleine, fra 1981 til 1988, (da min lillesøster Pia også flytta inn der)).

Og etter det, så veit ikke jeg, hvor disse tingene mine ble av.

(Og Erik Thorhallsson, svarer meg ikke, på Facebook, osv.

Sånn som jeg husker det.

Og min far har vært som han Manuel, i Hotel i Særklasse.

Sånn: 'I know nothing', liksom.

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den slemme Rune Kraft, (som tyvlånte bilbanen min, må man vel si), har spilt hockey, sammen med blant annet Ole Eskild Dahlstrøm, (fra Arbeiderbladet 13. mars 1985):

slem kraft

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter