Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 19. februar 2022

Mer fra Bekkestua

I dag så var Oda her, med noen esker med varer.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20220219_155950

PS 2.

Enda mer om dette:

IMG_20220219_155954

PS 3.

Nå var det jo sånn.

At jeg bestilte en elektrisk tannbørste, fra Teknikkdeler.no, i romjula.

Men postmannen var visst lat, og han gadd ikke å gå runden sin, på nyttårsaften.

(Noe sånt).

For en sånn tannbørste, skal vel gå greit, i postkassa.

(Vil jeg si).

Og så hadde det akkurat da, dukka opp noe nytt, som het Omikron.

Og som jeg lurte litt på hva var.

Det var visst veldig smittsomt, (leste jeg et sted).

Og derfor så gadd jeg ikke, å risikere å få, denne da ukjente sykdommen.

Ved å gå ned til Rema Signaturgården, for å hente pakken.

(De bølla også med meg, da jeg kjøpte en ny smart-telefon, (fra Computersalg), i fjor vår.

Noe jeg har blogget om).

Så den pakken ble nok sendt tilbake igjen, (til Sverige), etterhvert.

På samme måte som noen munnbind, som postmannen skulle ha levert, på julaften.

(Da var det også sånn, at jeg istedet endte opp med å kjøpe en lignende vare, fra Oda.

For å si det sånn).

Og når det gjaldt munnbindene, så sendte Apotek1 meg en mail.

Hva skulle de gjøre med munnbindene, (som de hadde fått i retur), lurte de.

Og jeg skrev, (for fleip), at de kunne gi de til Frelsesarmeen.

Men egentlig så ville jeg jo ha de.

(Eller pengene tilbake).

Men de slutta å svare.

Og når postmannen tuller sånn, (eller om Apotek1 brukte en for stor innpaknings-eske).

Så blir man jo litt oppgitt.

(For å si det sånn).

Men når det gjelder den første Braun-tannbørsten, (den fra Teknikkdeler.no).

Så har ikke de sendt meg noe mail, (som Apotek1).

Så hvor den tannbørsten har blitt av, (det var snakk om en litt dyrere sensitiv-variant, (til cirka 500 kroner), for de var utsolgt for det vanlige slaget).

Det kan man lure på.

(For å si det sånn).

Jeg kjøpte den Teknikkdeler.no-tannbørsten, (fra romjula/nyttårsaften), på kreditt.

Men jeg må jo likevel betale for den varen.

Det er ikke sånn, at det svenske firmaet, (som Teknikkdeler.no vel er), har slettet dette beløpet, (selv om de muligens har fått tilbake varen).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten sånn.

At forrige gang Oda var her.

(Forrige lørdag).

Så satt jeg ut noen tomesker og en av Oda sine spesielle pante-poser, (med tomflasker/tombokser for mellom 50 og 100 kroner i).

Og da skal den panten krediteres, på min konto.

(Sånn som jeg har forstått det).

Men nå er dette mer enn en uke siden.

Og det står fortsatt at jeg aldri har levert noe pant til de.

(For å si det sånn).

Så her har jeg muligens blitt ranet, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg sendte en klage på det med panten:

melding oda 2

PS 6.

Det var også sånn, i går.

At jeg satt ut to tomesker, før budet var her.

Og så står det jo på nettet, (på min konto-side hos Oda), hvor budet/budene er på ruten.

Og jeg fikk en tekstmelding, rett før Oda-bilen var her.

Så jeg fulgte litt med på dem, fra bak kjøkkenvinduet.

(Det er en corona-vane, som jeg har.

Må jeg si).

Og først banka budet på døra.

Og så henta han eskene.

Og så banka han på døra igjen.

Men når det står esker der, når de kommer.

(Som er helt tørre, osv.).

Så skjønner de vel, at de har blitt tatt imot, liksom.

(Så da behøver de vel ikke, å banke på).

Budet bare dytta/sparka bort tomeskene litt.

(Muligens i forakt).

Det var som at budet aldri hatt sett tomme Oda-esker før.

(Må jeg nesten si).

Han oppførte seg, som om det var noe, som ikke skulle stå der, liksom.

(Kunne det virke som).

Når han sparka bort eskene.

Og budet holdt på å glemme eskene.

(Kunne det virke som).

Jeg måtte liksom nikke, mot de tomeskene, fra kjøkkenvinduet.

(For jeg regna med at budet ikke var fornøyd, før jeg hadde hilst på det, (fra vinduet).

Siden at jeg handla øl.

Og da pleier de noen ganger å ringe, og si: 'I have to see you'.

(Det gjorde de 2. februar).

Selv om jeg kun kjøpte to six-pack med Bare-øl.

Og så i tillegg matvarer/husholdningsvarer/Clas Ohlson-varer for mer enn 2.000.

(For jeg kjøpte jo Ikea-sofa forrige måned.

Så det begynte å bli litt tomt, i skuffer og skap, da.

For å si det sånn).

Da er det ikke noen tenåringer som prøver å handle øl, før de er gamle nok.

(For å si det sånn).

Og politikerne burde kanskje ha laget litt avslappede regler, for salg av øl, under pandemien.

Og media burde kanskje ha forklart folk, om hvordan disse reglene er.

For å si det sånn).

For at budet skulle huske å ta med disse eskene.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at budet ikke gikk på den opptråkkede stien.

(Vaktmesteren, (eller om det er Bærum kommune), har liksom hatt 'mensen' i år.

Og ikke måkt/strødd utafor der jeg bor.

Av en eller annen grunn).

Men budet gikk istedet, gjennom hagen, og lagde nye spor der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også sånn, at budet i går, kun bar en eske av gangen.

Og ikke 3-4 som det forrige budet.

(Han fra 2. februar, osv.

Var det vel).

Så det er mulig, at noen av disse budene, er på amfetamin, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg kjøpte et par Go' Morgen-yoghurt.

(Som min lagfører Bricen hypet.

Undet førstegangstjenesten).

Men den skjea som de har bytta til.

(Etter dette muligens moralistiske forbudet mot plast-bestikk).

Den var alt for liten.

(Noe de vel har skrevet om i media, forresten.

Sånn som jeg husker det).

Så jeg er glad for at jeg også bestilte, noe tre-bestikk.

(Siden at det er lite varmtvann her, (og siden at jeg er litt vant med oppvask-maskin).

For å si det sånn).

Og da kan jeg klage, på Kiwi/Norgesgruppen.

For jeg testet også deres tre-bestikk.

For noen måneder/år tilbake, (da plast-bestikk ble forbudt).

Og Norgesgruppen sitt tre-bestikk smakte, som om treet var behandlet, med noe lakk/lut, (eller hva det kan ha vært).

(Må jeg si).

Mens Rema/Oda sitt, ikke hadde noen bi-smak.

(Som jeg kunne merke).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20220220_071331

PS 11.

Det var også sånn, at mens jeg tok inn maten.

Så kom det en gubbe og to guttunger gående forbi.

Og de så ut som at de hadde vært i en begravelse.

(De så bare ned.

For å si det sånn).

Og det er masse andre veier her og.

Så de som går forbi her, de går muligens en omvei.

(For å si det sånn).

Men likevel, så kommer det ofte folk forbi, når jeg skal ta inn varer, (fra Oda eller Porterbuddy).

Så det kryr av folk i Bærum.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter