Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 13. februar 2022

Min tidligere klassekamerat Carl Fredrik Fallan sin storebror Ole Christian Fallan, synes at det blir ukoselig, med for mange skilt i skogen. (Fra Svelviksposten 23. april 1998)

carl bror

https://www.nb.no/items/79a5cf0a895c7183727b9ae9e0b0a9a6?page=7&searchText=fallan~1

PS.

Jeg husker fra da jeg jobbet, på gården Løvås, (da eiet av Grete Ingebrigtsen), i Kvelde, våren/sommeren 2005.

Da fortalte min mors yngre bror Martin, (som var Grete sin samboer og som er skogbruk-utdannet), at det fantes to typer skog.

Det var naturskog og kulturskog.

Kulturskog var skog, hvor man hadde plantefelt, osv.

Mens naturskog var urørt skog/urskog.

Og det er kanskje sånn, at hvis det blir mye skilter og 'ræl'.

Så går naturskogen over til å bli kulturskog.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ole Christian Fallan nevner ikke kyststiene.

(De kom muligens seinere).

De var det ingen som hadde hørt om, på den tida, som jeg bodde på Berger, (på 70/80-tallet).

Men nå er det skiltet, sånn at man kan gå her og der.

Og da kan man kanskje ikke ligge og sole seg lenger, nede ved sjøen.

Hvis det plutselig dukker opp masse fremmede folk, fra andre deler av landet/kommunen, som skal teste ut alle kyststiene.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Man kan vel kanskje også lure på, hva som hadde skjedd, under krigen.

Hvis det hadde vært så bra skilta, i skogen.

Tyskerne hadde kanskje klart å orientere seg mer, (også utenom veiene/byene).

Og så hadde gutta på skauen, kanskje ligget tynt an.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter