Chatten startet 13:47
Hei, velkommen til Elvia sin chatbot!
Her kan du finne informasjon om det vi vanligvis får spørsmål om.
Lurer du på noe annet kan du starte en chat med en kunderådgiver.
Elvia
13:47
Velg ett av følgende alternativer
Strømbrudd
Farlige forhold
Kompensasjonsordning
Faktura
Ny nettleiemodell og priser
Snakk med en kunderådgiver
Hei,
jeg lurte på et par ting.
Jeg fikk et brev om at jeg har 800 cirka tilgode, og så lurer jeg på når de dukker opp på kontoen.
Det er også at da strømleverandøren ble byttet fra Hafslund/Fortum til Norgesenergi i fjor, så var det noen nett-troll som tulla.
Noe jeg har sendt om på mail til dere (en i presse-avdelingen i mangel av andre mail-adresser på nettstedet deres).
13:48
Beklager, men jeg er en chatbot og forstod ikke.
Elvia
Velg ett av følgende alternativer
Strømbrudd
Farlige forhold
Kompensasjonsordning
Faktura
Ny nettleiemodell og priser
Snakk med en kunderådgiver
Snakk med en kunderådgiver
Velg ett av følgende alternativer
Snakk med Oslo og Viken kundeservice
Snakk med Innlandet kundeservice
Snakk med Oslo og Viken kundeservice
13:49
Før vi setter deg over til en ledig kunderådgiver trenger vi din e-postadresse slik at vi enklere kan hjelpe deg.
Hva er e-postadressen din?
Elvia
eribsskog@gmail.com
Skriv hva du lurer på, så vil en kunderådgiver hjelpe deg straks
Elvia
Som jeg skrev overfor.
Så lurte jeg på de pengene jeg har visst har tilgode, når de dukker opp på kontoen.
Lurte også på det med de nett-trollene.
Chat startet med Tine
Hei, mitt navn er Tine. Gi meg et øyeblikk, så skal jeg hjelpe deg.
Tine
ok
13:51
Hva er ditt navn og hvilken adresse gjelder det?
Tine
Erik Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Stemmer 😃
13:52
Ser at du har NorgesEnergi som strømleverandør. De har sluttet med gjennomfakturering med oss så derfor får du nettleiefakturaen direkte fra oss og ikke på faktura fra NorgesEnergi
Du har et beløp tilgode fra oss, men vi har ikke kontonummer for å betale ut dette til
Tine
ok, jeg har det her på visa-kortet
et sec
(Sladdet av johncons-blogg)
13:53
sånn
Da har jeg lagt inn kontonummer (Sladdet av johncons-blogg) for utbetalingen 😃 da vil den bli betalt ut så fort det lar seg gjøre for vårt fakturaselskap
Tine
hvor langt tid vil det si, tror du
sånn cirka
13:54
en måned eller noen dager, liksom
det er også det med nett-trollene, men jeg kan kanskje ta det på mail, hvis dere har en mail-adresse (annet enn til presse-avdelingen)
I løpet av neste uke vil jeg tro 😃 når vårt fakturaselskap legger det til utbetaling vil det være 3-5 arbeidsdager
Tine
13:56
ok i løpet av neste uka ja
den er grei
det med at nett-trollene bytta fra fortum/hafslund til norgesernergi
Det er ikke sikkert, men jeg vil tro det 😃
Tine
skjønner
det har jeg prøvd å klagd på til norgesenergi
men de har ikke vært helt med
13:57
men hvis dere har en mail-adresse, så er det kanskje greiere å ta det per mail, så kan jeg sende kopi til norgesenergi, osv.
Er det snakk om bytte av strømleverandør så er ikke dette noe vi har mulighet til å gjøre
Så det må bli til strømleverandør ja
Tine
ok, så du har ikke en mail-adresse til en av sjefene der
13:58
jeg er litt oppgitt over strømleverandøren
Nei, dessverre. Jeg har vår e-postadresse. Men det er jeg eller en av mine kolleggaer som svarer på disse e-postene
Tine
jeg har prøvd å ta det mange ganger med de, og også med den elklagenemnda, heter de vel
Ja, stemmer.
Men hva er det som virker å ha gått galt?
Tine
det er noen som har bytta strøm-leverandør i mitt navn
13:59
noen nett-troll
jeg har aldri kontaktet norgesenergi
også plutselig har jeg de som strøm-leverandør
og det er umulig å få noen til å rydde opp i det, virker det som
nett-trollene har også portert mitt tidligere mobil-nummer (hos telenor) osv.
14:00
jeg har jobba som butikksjef, i Rimi, i sin tid
så det er mulig at noen syntes at jeg var streng som sjef, også driver de og tuller med meg
noe sånt
14:01
Skjønner. Dette må du ta med strømleverandør ja.
Tine
14:02
jaja det er som snakke med en vegg dessverre
derfor jeg tenkte at jeg kunne prøve å klage til dere
men jeg har jo sendt til presse-folka deres
så det er mulig at det dukker opp et svar fra de
vi får se
takk for hjelpa ihvertfall
så håper jeg de pengene kommer ganske raskt
Ja, det burde det absolutt da.
Bare hyggelig 😃
De kommer så fort som mulig 😃
Tine
ok, det høres bra ut
takk for hjelpa
hei
PS.
Det var også sånn, at jeg la inn kontonummeret mitt, på Elvia sitt nettsted, før jeg dro til Kiel, (på mandag).
Men det later de som, at jeg ikke har gjort, når jeg chatter med de.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var også sånn, at jeg logget meg inn, hos Elvia, før jeg dro til Kiel.
(Med Bank-ID og hele sulamitten, (som de ønsket/forlangte, at folk skulle bruke).
For å si det sånn).
Og når jeg kom hjem fra Kiel.
Så var jeg forsatt logga inn.
(Virka det som).
Jeg trengte ikke å logge meg inn på nytt.
(Jeg søkte på 'Elvia' på Google.
Og så klikket jeg meg inn, på Elvia sitt nettsted.
Og da var jeg fortsatt logget inn, (etter X antall dager).
La jeg merke til).
Så man kan kanskje lure på hva Elvia driver med.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det er også sånn, (som man kan se overfor).
At når man chatter med Elvia.
Så må man først forklare hva det gjelder, til en chat-bot.
Og så må man forklare det samme på nytt, til et menneske.
Det er jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.
PS.
Det var også sånn, at jeg la inn kontonummeret mitt, på Elvia sitt nettsted, før jeg dro til Kiel, (på mandag).
Men det later de som, at jeg ikke har gjort, når jeg chatter med de.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var også sånn, at jeg logget meg inn, hos Elvia, før jeg dro til Kiel.
(Med Bank-ID og hele sulamitten, (som de ønsket/forlangte, at folk skulle bruke).
For å si det sånn).
Og når jeg kom hjem fra Kiel.
Så var jeg forsatt logga inn.
(Virka det som).
Jeg trengte ikke å logge meg inn på nytt.
(Jeg søkte på 'Elvia' på Google.
Og så klikket jeg meg inn, på Elvia sitt nettsted.
Og da var jeg fortsatt logget inn, (etter X antall dager).
La jeg merke til).
Så man kan kanskje lure på hva Elvia driver med.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det er også sånn, (som man kan se overfor).
At når man chatter med Elvia.
Så må man først forklare hva det gjelder, til en chat-bot.
Og så må man forklare det samme på nytt, til et menneske.
Det er jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.
(Må man vel si).
Det er nesten sånn at man lurer på om Øst-Tyskland (eller Sovjet) vant den kalde krigen.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.