Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. juli 2022

Dette er fra Instagram-kontoen til min yngre kusine Heidi Sundby f. Olsen. Jeg lurer på om han øverst til høyre muligens kan være min yngre fetter Øystein Olsen (som jeg ansatte på Rimi Langhus, sommeren 2001)

øystein hm

https://www.instagram.com/p/BUCun3Ohyqr/

PS.

Egentlig så var det ikke 'kosher', å ansette slektninger, i Rimi.

Men vi hadde for få folk (i kassa) på Rimi Langhus, den sommeren.

Og min yngre søster Pia, manet meg (må jeg si) til å ansette Øystein.

(For hu fortalte meg, at han trengte jobb, da.

Selv om han bodde i Son (mange mil unna Langhus/Vevelstad).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er nok Øystein, for Heidi kaller han 'bror' (og hennes andre bror Ove, har mer 'kuppel-hue', må man vel si):

bror

https://www.instagram.com/p/BJYkRGJgovo/

PS 3.

Etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger høsten 1979, så var det en periode at Heidi nesten var som min lillesøster (og Ove nesten var som min lillebror) men Heidi pleide aldri å si 'Namaste' på 70/80-tallet (sånn som jeg husker det) så det er noe hu har begynt med seinere (av en eller annen grunn) vil jeg si:

namaste hm

https://www.instagram.com/p/BIw_JTxAxYl/

PS 4.

Navnet 'Heidi' er nevnt 77 ganger i Min Bok (og de fleste gangene, så er det da min kusine Heidi, som det er snakk om):

77 ganger


PS 5.

Det var forresten sånn, at Øystein lagde sin egen techno-musikk (på gutterommet i Son) rundt årtusenskiftet.

Og denne musikken hadde han med (på en CD/DVD), på julebord-vorspielet, hjemme hos Sølvi Berget (min assistent på Rimi Langhus) i november/desember, i 2001.

Og så stakk Øystein inn, på Sølvi sin sønn Trond sitt rom.

(Må det vel ha vært).

Og så digga de Øystein sin musikk, da.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Øystein var forresten litt snål, når det gjaldt dette julebordet.

Det var tradisjon i Rimi (må jeg si) at flest mulig skulle være med på julebordet.

(For dette mente 'hovedkontor-sjefene' at var et poeng, da.

Husker jeg fra da jeg var butikksjef på Rimi Kalbakken.

Noe jeg jobba som fra høsten 2000 til våren 2001).

Og jeg spurte derfor Øystein, om han skulle være med på julebordet.

(For jeg regna med at Øystein (som er født i 1980) ikke hadde vært på julebord før.

Hans CV gikk for det meste ut på avbrutte studier ved IT Akademiet (sånn som jeg forstod det).

Og foreldrene (Runar og Inger) hadde vært bekymra for, at Øystein ikke skulle få noe ut av livet sitt.

Sånn som jeg forstod det (på min lillesøster Pia) våren/sommeren 2001).

Og da sa Øystein.

(Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok 5).

At han ble med på julebordet, på en betingelse.

Jeg (som hadde fri den dagen) måtte dra til Rimi Langhus (med toget fra Oslo).

Og så gå i lag med Øystein, til Sølvi sitt hus (som lå et steinkast fra butikken).

(Hvor vorspielet var).

Og da kunne Øystein være med på julebordet.

(Forklarte han).

Øystein kunne vel bare ha slått følge, med de andre, som jobba samme vakt som han.

(Skulle man vel tro).

Men jeg sa at det var greit.

(Selv om denne løsningen til Øystein hørtes rar ut.

Må jeg si).

Siden at Rimi satt det så høyt, å få med flest mulig ansatte/folk, på julebordet, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Øystein hadde forresten en betingelse til på lur.

Han ville også ligge over hos meg (på St. Hanshaugen).

Det er mulig at det ikke gikk noen nattbusser, fra Oslo til Son.

(Noe sånt).

Øystein sin storebror Ove hadde festa hos meg, en del ganger (i den samme leiligheten).

Men han hadde vel aldri liggi over der.

(Sånn som jeg husker det).

Men min yngre halvbror Axel lå over der, ganske mange ganger.

(Siden at jeg bodde rimelig sentralt i Oslo.

Noe som var praktisk, etter en bytur.

For å si det sånn).

Og også min Rimi-leder-kollega Irene Ottesen lå over der en gang.

(Etter at jeg hadde arrangerte Bjørndal-personalfest der.

Våren 1997.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg har forresten lurt på om Øystein har vært død.

For det hadde jo vært artig, å blogge mer om techno-musikken hans.

(For eksempel).

Men jeg har ikke funnet Øystein, hverken på Facebook eller 'Bokhylla'.

Og ikke ved å søke på Google heller.

(For å si det sånn).

Men det virker som at Øystein lever et litt tilbaketrukket liv (uten noe særlig høy 'sigarføring' på nettet).

(Noe sånt).

Øystein nevnte i 2001/2002, at han pleide å feste en del (muligens sammen med Heidi sin ektemann Steinar) i Moss.

Men det ble aldri til, at jeg ble med de, på noen pub til pub-runde der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Pia har også tiska/sladra, om Heidi.

Pia sa.

(Dette var muligens på slutten av 80-tallet).

At Runar og Inger hadde vært så bekymra, for Heidi.

For da Heidi var 'fjortiss', så var hu sammen, med en nabogutt, som var dobbelt så gammel som henne.

(Noe sånt).

Men Heidi hadde fått livet sitt på rett kjøl igjen.

(Sa Pia).

Sånn at Inger og Runar ikke var så bekymra lenger.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter