Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 2. juli 2022

Mer fra Bekkestua

På onsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

'Kreft-svulst-veiarbeidene/bygningsarbeidene' hadde fått en ny utvekst:

IMG_20220629_102433

PS 2.

Da jeg gikk forbi Nadderud stadion.

Så lå det en fotball, ved en sti, ved Spar-butikken.

(Det var noen som trente, på en bane, like ved).

Og akkurat da jeg så den fotballen.

Så dukka det opp en bygningsarbeider, på den stien.

(Som et slags troll i eske.

Må man vel si).

Og så ble han bygningsarbeideren gående ved siden av meg bortover.

Og det syntes jeg at ble teatralsk.

(For det første så virka det teatralsk nok.

At han bygningsarbeideren dukka opp, akkurat da jeg var ved den nevnte stien.

Må man vel si.

Og det gikk også et par, noen meter foran oss (på hver sin side av 'fotball-stadion-veien').

Så det ble nesten som en slags komisk parade (når alle gikk i mitt 'fotvorte-tempo' og på sin faste plass liksom).

Noe sånt).

Og derfor så stoppa jeg opp (og lot som at jeg skulle sjekke noe på mobilen) og lot han bygningsarbeideren gå foran.

Og da snudde han seg, og begynte å glane.

(Så han var nysgjerring/nærgående, da.

Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20220629_102629

PS 4.

Enda mer om dette:

IMG_20220629_102823

PS 5.

Hm:

IMG_20220629_102902

PS 6.

Da jeg møtte min tidligere bestekamerat Frode Kølner, i Stavern, sommeren 1990, så sa han at han jobba med: 'Å kjøre morra-brød', og disse hadde visst også morra-brød:

IMG_20220629_104159

PS 7.

Her driver de også med bygnings-arbeid:

IMG_20220629_104213

PS 8.

Jeg hadde jo bestilt hårfarge for menn, fra Lyko, og akkurat da 'min' pakke-boks åpna seg, så dukka det opp en kar (som et troll i eske) som bar på en front-rute, fra Riis bilruter.

(Akkurat ved min pakke der.

Som om han gubben skulle spionere, eller noe lignende.

Noe sånt).

Og da ble det veldig klamt/trangt der.

Og så vimsa han fra Riis, liksom foran min boks (da den åpna seg, for 'min' locker var lengst mulig unna skjermen, som kanskje burde ha vært på midten, av boks-stativet).

Så det ble til at jeg dytta til boks-døra.

(I kaoset.

For det var også en søyle akkurat der (som gjorde det enda trangere).

For å si det sånn).

Og da smalt boks-døra igjen.

Så jeg måtte taste inn koden enda en gang (når han rute-gubben hadde gått forbi).

Og jeg husker at jeg lurte på, om det med bil-ruta, var noe tull.

Og om de ikke hadde noen lager-inngang, som de kunne bruke.

Istedet for å gå i veien, for senteret sine kunder (på den måten).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20220629_105104

PS 10.

Meny var utsolgt for kjøkkensvamper (som jeg bruker til rengjøre vaskemaskinen, siden at varme-elementet er ødelagt på den (Elkjøp sendte feil-varer, siden at jeg handlet på rekvisisjon fra Nav)):

IMG_20220629_105654

PS 11.

Det var forresten sånn.

At Meny hadde ei brunette, i 20/30-åra, i kassa.

Og når gamlingene gikk i kassa hennes.

Så praia hu dem.

Og så fikk hu de til å gå, i selvbetjenings-kassene istedet.

Og så lærte hu gamlingene (ingen av de protesterte) til å handle der istedet, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På Extra.

(Den i Bekkestua Handelshus).

Så var det sånn.

At handlevogna mi, hadde et hjul, som var delvis flatt.

Sånn at handlevogna lagde en lyd, for hver meter jeg gikk.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20220629_111231

PS 14.

Her var det rot:

IMG_20220629_111402

PS 15.

Extra var utsolgt for den billigste colaen (av merket Xtra):

IMG_20220629_111548

PS 16.

Lyko brukte en eske, som var cirka fem ganger for stor:

IMG_20220629_125251

PS 17.

Her er mer om dette:

IMG_20220629_125310

PS 18.

Enda mer om dette:

IMG_20220629_125331

PS 19.

Og enda mer om dette:

IMG_20220629_125339

PS 20.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20220629_125349

PS 21.

Og enda enda enda mer om dette:

IMG_20220629_125421

PS 22.

Og enda enda enda enda mer om dette:

IMG_20220629_125434

PS 23.

Andre firmaer (som Gents) som selger hårfarge for menn.

De pleier å sende dette, i mer nøytrale pakker.

Mens Lyko liksom vil ha det til, at dette er en type sminke.

(Noe sånt).

Så det virker som at Lyko stigmatiserer/demaskulerer menn, som handler hårfarge for menn.

(Noe sånt).

Men de er nesten halvparten så billige, som Gents (på hårfarge for menn).

Og når Posten tuller med posten her.

(Tre pakker har blitt levert på 'russisk' vis.

De sender meg mailer/tekst-meldinger, om at de har levert den og den pakken.

Men så har de ikke gjort det likevel.

Og det er bare forbokstaven.

For å si det sånn).

Så blir det til, at man heller velger Instabox (for eksempel).

Men nå har visst de også begynt å tulle.

For disse varene, skulle jeg egentlig ha fått, på mandagen, (stod det, da jeg bestilte).

Men de kom ikke før på tirsdagen.

(Om kvelden).

Og derfor utsatte jeg handleturen min, fra tirsdag morgen til onsdag morgen, da.

(For jeg har lite varmtvann her.

Og jeg har heller ikke noe fast døgnrytme.

Så det varierer når på dagen, som jeg handler.

Må jeg si.

Siden at morgen-stell-rutinene mine, trekker ut, over mange timer, på grunn av det med varmtvannet.

Så det er ikke bare, å stå opp og handle heller.

Og da blir det også til, at jeg lager meg mat (og driver med blogging osv.), innimellom morgenstell-rutinene.

Så det er en sånn kabal som skal gå opp liksom (før jeg går ut for å handle).

Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 24.

Jeg blogget også om dette, her om dagen.

At Lyko kaller denne hårfargen for menn, en: 'Skjønnhetsleveranse'.

(Mens det egentlig er snakk om grooming.

Som amerikanerne ihvertfall sa før).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:

lyko tidligere bloggpost

https://johncons-mirror.blogspot.com/2022/06/da-jeg-bestilte-denne-pakken-sa-stod.html

PS 26.

I PS 22 så står det: 'Finn alt du trenger innen hår og skjønnhet'.

Men på eskene osv. (til Lyko) så står det bare om _skjønnhet_ (og ikke noe om hår).

Så svenskene driter ut de norske menna (som bestiller hårfarge for menn osv., som de norske butikkene liksom er vaksinert mot å selge, selv om alle andre land selger denne varen, i sine super/hyper-markeder osv.).

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Det var forresten sånn, på Extra.

At to kvinnfolk.

De stod kjempelenge foran damebind-hylla, med et nettbrett.

De hadde ikke Extra-uniformer på seg.

Men det virka som at de dreiv med noe 'butikk-greier', som de leste om, på det nevnte nettbrettet, da.

(Noe sånt).

Så det var ikke bare-bare å kjøpe håndsåpe der, for eksempel.

Siden at disse kvinnfolka stod like ved.

Og liksom var som grodd faste, da.

(Mens de drev med sine 'teater-greier'.

Eller hva man skal kalle det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

Her er mer om dette:

IMG_20220629_111320

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter