Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
avXperten: Faktura nr. N208829
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2022 kl. 22:26
Til: avXperten Faktura <kundeservice@avxperten.no>
Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, post <post@finkn.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>
Hei,
Post Nord varsla meg ikke, når pakken ble levert.
Så den stod utafor døra mi i en halvtime (ifølge sporing-siden).
Så det var bare flaks at ingen rappa den.
Så dere burde kanskje finne et annet firma, å sende pakker med.
Jeg registrerte til og med en PostNord-konto for å varsling, men jeg fikk hverken varsling per SMS eller mail.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 22. aug. 2022 kl. 07:40 skrev avXperten Faktura <kundeservice@avxperten.no>:
Erik Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
Vedlagt finner du fakturaen fra avXperten
Viktig notering: Denne fakturaen er IKKE betalbar. Den er kun en kvittering.
PS.
Jeg ble også litt frika ut, av at det står, at pakken er levert på Berger, fordi jeg er jo fra Berger, så jeg trodde først at noen nett-troll hadde kapret leveringen (etter jeg nevnte dette kjøpet i en Boligbistand-mail som jeg publiserte på bloggen) men det viste seg (fant jeg ut på Google) at de også har et Berger, på Skedsmokorset:
PS 2.
Det stod, på PostNord sitt nettsted, at man kunne få mer detaljert sporings-informasjon, hvis man registrerte en PostNord-konto.
PS.
Jeg ble også litt frika ut, av at det står, at pakken er levert på Berger, fordi jeg er jo fra Berger, så jeg trodde først at noen nett-troll hadde kapret leveringen (etter jeg nevnte dette kjøpet i en Boligbistand-mail som jeg publiserte på bloggen) men det viste seg (fant jeg ut på Google) at de også har et Berger, på Skedsmokorset:
PS 2.
Det stod, på PostNord sitt nettsted, at man kunne få mer detaljert sporings-informasjon, hvis man registrerte en PostNord-konto.
(Noe sånt).
Men det funka ikke først.
Det dukka opp en vag feilmelding (om at telefonnummeret var i bruk eller var ugyldig).
(For å si det sånn).
Og da trodde jeg først, at noen nett-troll, hadde opprettet en sånn konto, i mitt navn.
(Noe som skjer ganske ofte.
Men det funka ikke først.
Det dukka opp en vag feilmelding (om at telefonnummeret var i bruk eller var ugyldig).
(For å si det sånn).
Og da trodde jeg først, at noen nett-troll, hadde opprettet en sånn konto, i mitt navn.
(Noe som skjer ganske ofte.
For eksempel så opprettet noen nett-troll en Oda-konto i mitt navn (før omikron kom, og jeg selv ønsket å bestille fra Oda).
Og noen porterte mobil-nummeret mitt, så det har blitt krøll med PayPal og Telenor-ID.
For å si det sånn).
Men det viste seg (etter at jeg hadde tenkt en stund) at feilen var, at PostNord sitt nettsted, ikke likte, at mitt telefonnummer var fylt inn (via auto-utfylling) med lands-koden (for Norge).
Så derfor testa jeg en gang til (uten lands-kode).
Og da funka det å opprette konto.
Og da ba nettstedet meg om å igjen velge tidsluke.
(Dette var muligens en misforståelse.
Og at opplegget var dårlig forklart.
Noe sånt).
Og jeg valgte fra 17 til 22.
(For man måtte velge en annen tidsluke.
For å si det sånn.
Den første tidsluken kom ikke opp).
Og da skulle jeg få SMS når bilen kjørte.
Men det fikk jeg ikke.
Og heller ikke når varen var levert.
Og aller først, så fikk jeg en mail om, at bedriftskunder kunne få varen, i går.
Så det var litt merkelig.
Jeg valgte først en tidsluke (8 - 17 i dag).
Så det er mulig, at jeg ville ha fått varen i går, hvis jeg ikke hadde valgt tidsluke (og registrert PostNord-konto).
(Det var ikke helt klart, hva som skjedde, hvis man ikke valgte tidsluke.
Vil jeg si.
Den informasjonen om bedriftskunder, var jo ikke så veldig relevant for meg (som er privat-kunde).
Så man fikk for mye informasjon.
Må man vel si).
De hadde tidligere (husker jeg fra i vinter osv.) et helt annet system (hvor en innvandrer-sjåfør først ringte og sa at de var på vei, og så måtte man skrive under på et skjema, selv om det var corona).
Så det er mulig at PostNord har lagd et nytt system, i hui og hast, under pandemien.
(Noe sånt).
Og så har det bare blitt tull, da.
(Må man vel si).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:
PS 4.
I PS-et overfor.
Så er det også sånn, at det er en knapp man kan trykke på, for å få mer informasjon om pakken.
Men det er også en link der.
Så det er litt for mye av det gode.
(Må man vel si).
Og jeg lurer på om det var sånn, at man kom til den samme nettsiden, uansett om man trykket på linken eller knappen.
Og det var også dette, at man i tillegg kunne opprette en PostNord-konto.
(For å få mer informasjon om sporingen.
Siden at det var en ganske lang tidsluke.
De burde kanskje heller hatt tidsluker på to timer.
Som jeg mener å huske at Argos hadde i England.
Rundt 2009/2010).
Så det ble rimelig kaotisk til slutt.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.