Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. september 2022

Min lillesøster Pia sin barndomskjæreste Leif Arne Pedersen (Pia var ihvertfall en beundrerinne av Leif Arne, husker jeg at hu sa) synes at det er trist, at Berger skole har blitt lagt ned

første kjæreste

https://www.svelviksposten.no/vil-ha-ungene-tilbake-til-berger-da-skolen-stengte-sluknet-alt/s/5-74-151618

PS.

Pia flytta jo fra vår mor på Tagvedt, til sin stemor Haldis, på Bergeråsen, våren/sommeren 1982.

(Haldis hadde også stjålet min far, noen år før det her.

Så jeg bodde aleine, et steinkast eller to unna huset til Haldis.

For å si det sånn)

Og jeg ble jo ikke forklart ordentlig, hva grunnen var, til at jeg måtte bo aleine.

Så jeg pleide nesten daglig, å gå ned til Haldis (hvor min far bodde).

Og min far hadde sagt, at det bodde to jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med.

Og det var Haldis sin datter Christell og hennes venninne Nina Monsen (som bodde hos sin onkel på Bergeråsen, men hu var delvis stjålet av Haldis, hu også, må man vel si).

Og så flytta Nina Monsen til sin mor på Romsås (jeg veit ikke hva grunnen var til at hu ikke bodde der hele tida).

Og så flytta min lillesøster Pia, til Haldis.

Og før det, så hadde Nina Monsen mer eller mindre blitt bytta ut, med min klassekamerat Gry Stenberg (som bodde like ved Haldis).

Så Christell og Gry, de pleide jeg å henge en del sammen med.

(Når jeg gikk ned til Haldis for å hilse på min far).

Og så flytta Pia dit.

Og det bodde også tre 'same-gutter' (Myrberg-brødrene) like ved Haldis og Stenberg-familien.

Og Christell, Gry, Tom Ivar Myrberg, Tore Myrberg og jeg, var nesten som en gjeng.

(Myrberg-brødrene sin mor, var kollega av Haldis, på CC Elektro, i Drammen.

Så vi hang også en del sammen, på CC-senteret, på lørdager.

For å si det sånn).

Og Tore og Tom Ivar sin lillebror (Ole Petter Myrberg) var også delvis med i gjengen (selv om han var en del yngre).

Og så flytta Pia dit også.

Og da spurte en av 'same-guttene' (muligens Tore Myrberg) og hvem Pia likte.

(Hvis ikke det var Gry Stenberg som spurte om dette.

For hu mente at alt sånt (hvem som var sammen osv.) skulle være offentlig.

Noe sånt).

Og da svarte Pia: 'Leif Arne'.

Men Leif Arne var ikke med i gjengen.

(For å si det sånn).

Men han stod noen ganger, et steinkast unna, og glante på oss.

Og det skjønte jeg ikke grunnen til.

Men nå ser jeg (i avis-artikkelen overfor) at Leif Arne ikke flytta til Bergeråsen, før i 1981 (et par år etter meg).

Det var jeg ikke klar over.

Han var kanskje derfor, en slags outsider.

(Denne glaninga hans, var i 1982.

Sånn som jeg husker det).

Og så prøvde kanskje Leif Arne, å finne en gjeng, som han kunne henge sammen med.

(Noe sånt).

Og derfor stod han noen ganger, å glante ned/bort, på oss, i 'CC-gjengen' (eller om man skal si: 'Nedre-gjengen' eller 'Havnehagen-gjengen').

(For å si det sånn).

Og så syntes kanskje Pia synd på denne einstøingen, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter