Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. oktober 2022

Det at min tidligere kamerat Glenn Hesler kom i avisa, burde muligens jeg få litt av æren for. For det var nemlig jeg som fikk Glenn til å begynne med badminton, rundt høsten 1993. (Fra Akers Avis Groruddalen 27. oktober 2000)

IMG_20221020_151517

PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var det sånn, at da jeg leide et rom, av min tidligere stefar Arne Thomassen (og hans samboer Mette Holter) på Furuset/Høybråten, studieåret 1990/91.

Så lå det en utgave, av Akers Avis Groruddalen (eller en lignende avis) og 'fløyt', i stua.

Og da bladde jeg litt den.

Og der stod det en annonse, for Skøyenåsen Badmintonklubb.

Og jeg var vant til å spille fotball, i mange år, på Berger IL.

Og da jeg gikk på NHI (studieåret før) så hadde jeg ikke gym engang.

Så derfor lånte jeg en badminton-racket av Magne Winnem (som hadde spilt badminton i Røyken-distriktet, og som hadde hatt en badminton-konkurranse (som jeg vant) under 'sin' Drammenshallen-gymtime, på Gjerdes videregående).

Og så ble jeg med på en trening, i Oppsal/Skøyenåsen-området.

Men jeg ble da så støl, at jeg klagde til min kollega Marit (på Matland/OBS Triaden) husker jeg.

Så det ble med en trening.

Men etter min førstegangstjenste (i infanteriet).

(Som jeg var ferdig med sommeren 1993).

Så ville min kamerat Glenn Hesler flytte inn, i det samme Ungbo-kollektivet, som jeg bodde i.

Og han begynte da å dra meg med, på fotball-sparkning (arrangert av Kiwi-leder Tom Gulbrandsen, fra Lørenskog).

(Den samme sommeren).

Men så kom høsten/vinteren.

Og da var det lite å finne på.

(Av trening, osv.).

Så jeg foreslo, at vi også skulle begynne med badminton.

(Siden at jeg hadde vært såvidt borti denne idretten (og Skøyenåsen Badmintonklubb) et par år tidligere).

Og som sagt så gjort.

Jeg ringte vel Skøyenåsen Badmintonklubb.

Og så begynte Glenn og jeg å spille badminton, et par ganger i uka (fra høsten 1993) da.

(Noe sånt).

Og Glenn tok av helt, og lånte en badminton-bok på biblioteket, osv.

Og da ble han god på taktikk.

Og ble etterhvert bedre enn meg.

(Må man vel si).

Men jeg mente vel, at jeg var bedre enn Glenn i fotball (og muligens i tennis).

Så jeg brydde meg ikke så mye om dette.

Og sommeren 1995 (var det vel) så skada jeg kneet (mens jeg spilte fotball, i lag med noen folk, i Frognerparken (jeg hadde by-ferie det året, fordi at jeg hadde begynt med kjøretimer igjen)).

Og etter det, så har jeg spilt minimalt med badminton.

(For jeg syntes egentlig at fotball var artigere.

Og jeg begynte også å trene, på Sentrum Treningsstudio (og seinere SATS).

Så da var det ikke sånn lenger, at jeg liksom måtte spille badminton, for å få mosjon/trening, om vinteren).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

At Glenn bytta, fra Skøyenåsen Badmintonklubb til Haugerud.

Det har jeg ikke fått med meg.

Men jeg husker, at jeg syntes, at de ildsjelene, til Skøyenåsen Badmintonklubb, var litt sure/'svette'.

(For å si det sånn).

Det er mulig at de var sure, fordi at jeg ikke betalte kontingenten, på den tida jeg skada kneet, osv.

(Noe sånt).

Og min yngre halvbror Axel, betalte vel aldri kontingent der (selv om han var med, minst en gang, i likhet med Magne Winnem og min kjørelærer Anders).

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Disse klubbene er visst nå slått sammen:

haugerud skøyenåsen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter