Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. oktober 2022

Her kan man se min tidligere kamerat Tom Ivar Myrberg (som døde i fjor) sin mor Grethe (som jobba i lag med min bonusmor Haldis, på CC Elektro, i Drammen, rundt 1982). Fra Fremtiden 16. september 1981

IMG_20221020_152002

PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var det sånn, at min bonusmor Haldis (som min far flytta ned til, våren 1980) noen ganger ville, at jeg skulle bli med henne (og hennes datter Christell) på jobb (på CC Elektro) på lørdagene.

(Av en eller annen grunn).

Og da var det sånn en gang (husker jeg).

At Haldis ble litt forbaska (må man vel si) fordi at jeg hadde klussa, på en kvitterings-blokk.

Det var noe slags styggdom (mente visst Haldis).

(Noe sånt).

Så Haldis tok jobben sin på alvor (kunne det virke som).

Så det er mulig (uten at jeg husker dette helt nøyaktig) at Haldis hadde låseansvar, på lørdagene.

Hm.

Det passer isåfall med, at Haldis seinere begynte vannsengbutikk (etter å ha jobba i noen år, på Cubus Bragernes) sammen med min far.

Og bildet overfor er nok muligens fra CC Elektro.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så Erling Solberg var muligens sjefen til Haldis.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om denne konkurransen (fra DT/BB 9. september 1981):

mer om konkurranse

https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

PS 4.

Det var forresten fler unger, enn kun Christell og meg, som var med Haldis, til CC, på lørdagene.

Annika Horten var med minst en gang.

Og min lillesøster Pia var med en 'haug' av ganger (ihvertfall etter at hu flytta til Berger, våren/sommeren 1982).

Og Nina Monsen og Gry Stenberg var vel med, en del ganger.

Og etterhvert, så flytta jo Grethe Myrberg og de, til Bergeråsen.

Og da pleide også Myrberg-brødrene (Tom-Ivar, Tore og Ole-Petter) å være med, til CC, på lørdagene.

Så enkelte lørdager, så kunne vi være 5-6 Bergeråsen-unger, som surra rundt, på CC.

Så den gjengen, som vi hadde (Tom-Ivar, Pia, Christell, Gry Stenberg og meg).

Den kan muligens kalles CC-gjengen.

(Tore Myrberg var også delvis med i den gjengen (ihvetfall når vi sykla rundt eller kjørte rattkjelke/'snowracer' fra sportsbutikken på CC.

Så man kan muligens kalle den gjengen Havnehagen/Leirfaret-gjengen eller 'same-gjengen' (siden at de lave Myrberg-brødrene var med).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at Christell (og hennes venninner) var med Haldis, inn til CC.

Før min far ble kjent med Haldis.

Så jeg var ikke med halvparten av gangene engang.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg vet ikke hvorfor Haldis, ville ha med masse unger, inn til CC Drammen, hver gang hu jobba lørdagsvakt.

Men det var kanskje sånn, at hu var redd for å bli rana.

(Tenker jeg nå).

Eller om hu var redd for å bli voldtatt, av han butikksjefen (Erling Solberg).

Hm.

Eller om hu var redd for, at hennes eksmann Oddbjørn Humblen (som en gang kasta henne gjennom en glassdør) skulle dukke opp der.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter