Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. november 2022

Jeg sendte en e-post til Rigsarkivet i Danmark

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Adelsbrev 2/Fwd: Adelsbrev/Fwd: Adeler-skifte-dokument 251 - 271/Fwd: Adeler-skifte-dokument 226 - 250/Fwd: Adeler-skifte-dokument 201 - 225/Fwd: Adeler-skifte-dokument 176 - 200/Fwd: Adeler-skifte-dokument 151 - 175/Fwd: Adeler-skifte-dokument 76 ...
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. november 2022 kl. 00:03
Til: spoergarkivaren <spoergrigsarkivet@sa.dk>
Kopi: Rune Engen-Glug <rune@bamblebruk.com>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, info@transparency.org.uk, solvit@erst.dk, brevikhistorielag@gmail.com, mailbox@sa.dk, eian@eianadvokat.no, mail@retshjaelpen.dk, presse@rigspoliti.dk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, eftacourt@eftacourt.int, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, CWE007@politi.dk
Hei,

det arkivet dere så kanskje litt tørt og kjedelig ut.

Det morsomme ville ha vært hvis dere hadde hatt noe om min mormors tante/moster Magna 'Meme' Adeler. f. (Gjedde) Nyholm.

Eller hennes ektemann Holger baron Adeler (som visst var Cort Adeler sin siste etterkommer i Norden).

Jeg måtte rømme fra lobotomi-trusler i Norge, i 2015.

Og da fikk jeg ikke noe sosial-støtte i Danmark (noe som vel er brudd mot EU sine regler) og mine danske slektninger i Heegaard-slekten (og min søster i Norge) svek.

Så jeg måtte leve som flaskesamler, i flere måneder.

Og da måtte jeg bo hos Kirkens Korshær, nord for København sentrum.

Og på veien dit, så gikk jeg fordi Nuuks Plass (når det var for mørkt til å finne så mange tomflasker).

Og da så jeg hadde en avdeling der, som var stengt, hele sommerferien.

Har dere noe morsomt der og?

Det er en historie om at Cort Adeler en gang slåss mot en apache-høvding, eller noe.

Og så hadde visst Cort Adeler brukket sverdet.

Og så hadde han tatt indianeren sin sabel, og skåret hodet av han.

Har dere denne sabel i deres arkiv (ved Nuuks Plass).

Eller må man da på museum?

Eller er den i privat eie?

Denne Daisy Adeler har jeg ikke hørt noe om.

Men det skal visst være en Olga Adeler som flyttet til Argentina.

Det skjønner jeg egentlig godt, med det byråkratiet som er i Danmark.

På langfredag i 2015, så dro jeg innom den norske kirke i København.

Og da kom det danske politiet og arresterte meg.

Og så sa en lege ved navn Rasmus (på en politistasjon ved Istedgade) at de ikke kunne på de norske myndighetene (som mente at jeg skulle lobotomeres, eller noe).

Og så skulle jeg få en erstatning, sa en dansk politidame.

Men hvis jeg besøker dere lokaler, så vil jeg helst ikke at disse idiotiske gorilla-politifolkene skal arrestere meg igjen.

Dette må klage på (hvis det er noe sånt dere planlegger, av lureri).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Og hvor er den erstatningen som politiet lovte meg i 2015?

Og 3.000 - 4.000 måtte jeg betale (i danske kroner) for at dere skulle kopiere skifte-dokumentene etter Magna og Holger Adeler.

Det hadde kun kostet noen få kroner, å gjøre selv, på biblioteket (for eksempel) i Liverpool.

(Eller på min printer hjemme.

Noe jeg hadde der).

Så dette er svindel må jeg si.

Så dere dansker skylder meg både for den erstatningen fra 2015 og for dette høye gebyret, rundt 2010.

Skjerpings!

PS 2.

Cort Adeler ville ha fylt 400 år i år.

Så det er kanskje et passende år og sende disse erstatningene i.

Siden at det er Adeler-år.

Skjerpings!


ons. 9. nov. 2022 kl. 14:49 skrev spoergarkivaren <spoergrigsarkivet@sa.dk>:
Kære Erik Ribsskog,

Tak for din mail.

Et arkiv for familien Adeler findes her i vores arkivdatabase Daisy: Arkivskabers arkivserier

Der findes desuden privatarkiver for flere enkeltpersoner med efternavnet Adeler, samt familiearkiver for Lente-Adeler og Zytphen-Adeler. Se her: Arkivskaber liste (sa.dk)

 

For så vidt som materialerne er frit tilgængelige (læs om tilgængelighed ved at klikke på ”Læs mere om arkivskaberen”, når du er inde i oversigten over de enkelte arkiver), kan du bestille materiale fra dem til benyttelse på vores læsesal, når du har oprettet dig som bruger af Daisy. Det kan du gøre her: Ny bruger (sa.dk)

 

Hvis det er noget mere specifikt, du har brug for hjælp til at finde, må du gerne præcisere overfor os, hvad det drejer sig om.

 

Med venlig hilsen

Per Seesko-Tønnesen
Arkivar (forsker)
Brugerservice

Rigsarkivet

Rigsarkivet
Kalvebod Brygge 34
1560 København V

Telefon: 33 92 33 10
www.rigsarkivet.dk


Rigsarkivet behandler og beskytter dine personoplysninger
Rigsarkivet er dataansvarlig for data og personoplysninger, du afgiver til os i mails og på Rigsarkivets hjemmesider og blanketter.

I Rigsarkivets privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi indsamler og bruger personoplysninger, om formål og behandlingsgrundlag og om samtykke, sikkerhed og dine rettigheder. Det er også i privatlivspolitikken, du finder kontaktoplysninger til Rigsarkivets databeskyttelsesrådgiver.
Læs også om digital kommunikation med Rigsarkivet.

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 6. november 2022 20:30
Til: spoergarkivaren <spoergrigsarkivet@sa.dk>


 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter