Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 9. desember 2022

Jeg sendte en e-post til Lendo

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kundeservice Lendo
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2022 kl. 11:00
Til: Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

det synes jeg høres rart ut, at dere ikke kan skrive om dette i en mail.

Den som hvisker juger, heter det seg.

Så å ringe og liksom hviske om dette, virker ikke som det helt store, synes jeg.

Da er det bedre å ta det skriftlig, vil jeg si.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Som jeg har forklart tidligere, så er det noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og det er ikke alle firmaer som gidder/klarer å rydde opp, etter nett-trollene, når jeg klager.

(De har ofte noen slags hønsehjerner som tar imot mailene.

Noe sånt).

Og da hender det, at det blir registrert betalings-anmerkninger, i mitt navn, når det egentlig ikke er noe jeg har bestilt.

Og når dommerne på bygda får disse sakene (jeg havna i Bærum tilfeldigvis, etter å ha bodd ti år i England).

Så er ikke de alltid helt i vater (må jeg si).

Og de hører da på arrogante folk fra inkasso-byråene, som liksom har møkk i øra (for eksempel en islending fra et inkasso-byrå på Kolsås, som ikke ville forstå det jeg skrev, og tingretten var like vrange, så det endte med at jeg fikk betalings-anmerkning og det som værre var).

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 5. apr. 2022 kl. 08:31 skrev Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Thea (Lendo)

5. apr. 2022, 08:31 CEST

Hei Erik,
 
Dette var dumt. Av hensyn til personvern så kan jeg ikke se søknaden din gjennom mail, men du kan ringe oss på 22007070 slik at vi
kan se om det ligger noe inne på deg fra før. 
Ha en fin dag!
Mvh
Thea
Kundekonsulent, Lendo AS
Tel. mob: 22 00 70 70
www.lendo.no
 




 
Erik Ribsskog

4. apr. 2022, 18:12 CEST

Hei,

det er 25. juli 1970.

Jeg har også sendt en mail til din kollega Cecilie.

(For jeg har også søkt på kredittkort fra Den Danske Bank.

For om det er kredittkort eller lån er ikke så nøye for meg.

Nav har snytt meg for en måneds støtte.

Så jeg prøver å finne ut av det).

Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Og jeg sender da klager til Datatilsynet, (og firmaene det gjelder), blant annet.

Men det er snakk flere hundre 'troll-mailer/bestillinger' hver måned.

Så det hender at noen ikke fanges opp.

Så fint om dere kan opplyse bankene/utlånerne om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 4. apr. 2022 kl. 10:08 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
Hei. Er du snill og oppgir født dato slik at jeg får sjekket om det er registrert anmerkning på deg.

 

 

Mvh.

Iris


Utredningskonsulent

Bisnode
A Dun & Bradstreet Company

Number:+47 22 45 93 40
E-mail: ksp.no@dnb.com 
Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway

Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway

bisnode.com

 

Bisnode er nå en del av Dun & Bradstreet. Merk at inntil videre forblir det formelle juridiske navnet Bisnode, og vi beholder samme organisasjonsnummer

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: lørdag 2. april 2022 12:01
Til: DNBEU - Resepsjonen <DNBEU-resepsjonen@dnb.com>
Kopi: Lendo, Kundeservice <kundeservice@lendo.no>; postkasse@datatilsynet.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Betalingsanmerkning

 

CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

 

Hei,

jeg driver å søker på et lite lån, (for Nav har surra med et vedtak, så jeg får ikke penger til mat osv. før 20. april, og jeg har også hatt vannlekkasje på badet, sånn at vaskemaskinen har kortslutta, så jeg trenger også ny vaskemaskin).

Men så skriver Lendo, at det er en betalingsanmerkning registrert på meg.

Men det som er, (som jeg har informert Datatilsynet om, blant annet), er at det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Så det må jeg klage på.


At dere ikke fanger opp dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter