Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. desember 2022 kl. 10:19
Til: anders.krokan@telenor.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Hei,
for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.
For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).
For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse 'dritt', i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.
Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.
Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).
Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.
Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.
For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.
Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.
Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.
Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.
Men Telenor-ID-en funka ikke.
Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.
Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).
Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.
Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.
Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.
For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.
Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.
At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.
Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.
I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.
Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.
Så der var det ikke noe hokus-pokus.
Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: Telenor ID <notification@telenorid.com>
Date: man. 12. des. 2022 kl. 01:14
Subject: Ditt Telenor ID-passord er endret
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei
Hvis det ikke var du som endret passordet ditt, gi oss tilbakemelding.
Kontakt kundeservice: https://help.telenorid.com.
Med vennlig hilsen
Telenor ID