Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. mars 2023

Fler mobilbilder



https://photos.app.goo.gl/Um2p2YsNqL7G65TRA

PS.

Nå blir det litt fram og tilbake med mobilbildene.

Jeg skulle jo bytte fra Telia mobilt bredbånd (100 GB) til Talkmore mobil-abonnement med fri data (100 GB) forrige måned.

Men Talkmore begikk avtale-brudd.

Så det endte med at jeg istedet bytta til Pluss.

Og da klarte jeg først å bestille et 30 GB-abonnement.

(Det var egentlig ikke Pluss som var mitt førstevalg.

Men på grunn av at noen nett-troll har bestilt masse 'dritt' i mitt navn (eller i tulleversjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så kan jeg ikke velge og vrake, mellom mobil-firmaene.

Det er nesten sånn at jeg kun får lov å bestille nytt abonnement hvert skuddår.

For å si det sånn).

Og det 30 GB-abonnementet hadde de prøve-kjøp-ordning for.

Så det bestilte jeg innimellom at jeg prøvde å bestille fra Telenor, Ice og Chili, osv.

(Noe sånt).

Men så fant jeg seinere ut, at Pluss også hadde 100 GB-abonnement.

Men det abonnementet hadde de ikke prøvekjøp-ordning for.

Men jeg beholdt likevel det abonnementet, siden at de har bra nett/dekning (jeg får da Telenor 5G, som jeg får utnyttet, siden at jeg nå har kjøpt en 5G-mobil på avbetaling, som jeg bruker som modem (blant annet) til PC-en).

Så da har jeg hatt 130 GB data denne måneden.

(Pluss noen GB fra Telia.

Et abonnement som jeg har beholdt litt lenger.

På grunn av tullet med Talkmore).

Så derfor hiver jeg ut noen fler mobilbilder.

Før jeg begynner med nettmobbing-mailer, seinere denne måneden.

Og så blir det mobilbilder igjen, på begynnelsen av neste måned.

Og så skildringer.

Og så nettmobbing-mailer på slutten av måneden.

(Jeg har tenkt at det greit å fordele mobilbilde-opplastinga, sånn at det blir noen tusen bilder hver måned.

For disse bildene skal lastes opp på Google Foto.

Og jeg laster de også opp på Flickr (som backup).

Og hvis det er 1.000 bilder, og de er på et par megabyte hver.

Så blir jo det 2 GB.

Og når de skal på Flickr og, så blir det 4GB.

Og noen ganger (ihvertfall med Telia-linja) så har jeg måttet laste opp bildene flere ganger.

Så det går noen ganger en del GB.

(For å si det sånn).

Og det går muligens også en del GB, når man skal se på bildene, på Google Foto, osv.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så sier kanskje noen, at det holder med 30 GB hver måned.

Men jeg husker da jeg bodde i Liverpool sentrum.

(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Da hadde jeg ADSL fra BT (British Telecom).

Og da fikk jeg plutselig en mail, en måned, fordi at jeg hadde brukt mer enn 100 GB.

Og når ADSL kom.

(Rundt årtusenskiftet).

Så sa jo alle, at en av fordelene var, at man kunne bruke så mye data man ville.

(Uten at det ble dyrere).

Men det var visst sånn (fant jeg ut).

At hvis man hadde ADSL (ihvertfall i England).

Så stod det med liten skrift liksom, at man ikke kunne bruke mer enn 100 GB i måneden.

Uten å få kjeft.

(For å si det sånn).

De kalte det vel: 'Fair use-policy'.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

I våre dager, så er det jo vanlig med 200 GB data-abonnement, osv.

Så man må vel si, at det var jeg som var forut min tid.

(Da jeg bodde i Liverpool sentrum).

Og så var BT noen slags klovner (siden at de ikke hadde internett-abonnement med mer enn 100 GB data).

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her kan man se, at selv på hytta, så bruker nå folk mer enn 200 GB i måneden:



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter