Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. mars 2023

Han Kai Odegard aka. Kai Ståle Ødegård som kontaktet meg på Facebook (om en fosterdatter i slekten til min bonus-søster Christell Humblen) er visst tater




At min morfars eldre bror Øivin Ribsskog (som var lensmann i Aurskog, blant annet).

Han var kjent som tater-ekspert.

Men min mor nevnte aldri han.

Og det gjorde heller ikke min morfar.

Så jeg er helt blank, når det gjelder tatere.

(Må jeg si).

Min mor nevnte ofte Unse og Meme.

Men det var to kvinnfolk i hennes danskfødte mor sin slekt.

(Unse er min grandtante Unse Heegaard f. Trock-Jansen.

Og Meme var visst min mormors tante/moster Magna 'Meme' Adeler f. (Gjedde) Nyholm.

For å si det sånn).

Ellers så nevnte min mor bare sine nære slektninger.

(Sånn som jeg husker det).

Det vil si sin lillebror Martin.

(Min mor prøvde å få meg til å spise mye.

Og på begynnelsen/midten av 70-tallet.

Så kunne hu si (hu dullet med meg, når jeg ikke orket å spise all maten): 'Og så en skje for onkel Martin, og så en skje for bestefar Johannes', osv.

Noe sånt).

Sin lillesøster Ellen (som bodde i Sveits).

Og sine foreldre Ingeborg og Johannes.

Og min lillesøster Pia.

Og sin samboer Arne Thormod Thomassen (som hu kalte: 'Arne Thormod').

Og hu kunne også nevne min far Arne Mogan Olsen (som hu kalte: 'Pappa Arne').

(Og hu kunne nevnte min fars yngre bror Håkon (som hu mente at var mer eller mindre pedo, siden at hans samboer/kone Tone, var for ung, da hu fødte sin datter Lene).

Og min mor kunne også nevne min farmor Ågot.

Ågot (min mors tidligere svigermor) hadde fått min mor til å begynne å drikke kaffe, sa hu.

Noe sånt).

Men noen Øivin Ribsskog nevnte hu aldri.

(Sånn som jeg husker det).

Og taterne prata hu vel svært sjelden om.

(Vil jeg si).

Selv om hu en gang (på midten av 70-tallet) nevnte (eller skremte med) Djengis Khan (eller om det var Attila) og sa at han hadde så mange etterkommere, i Norge (og i resten av Europa/Verden).

(Mens hu var på gråten nesten.

Må man vel si).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter