Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. mars 2023

Her driver visst min mor og selger noe. (Fra Vestfold Fremtid 27. februar 1982)



PS.

Jeg lurer på om det var på den tida.

At min lillesøster Pia ringte meg, borte hos min fars foreldre, på Sand (snaue ti mil nord for Tagtvedt).

(Hvor jeg pleide å spise middag, hver dag etter skolen.

På den tida).

Og så sa Pia: 'Vi har fått bord med løveføtter'.

(Noe sånt).

Og det viste seg, at min mor (som på den tida kun bodde sammen med Pia og min yngre halvbror Axel) også hadde kjøpt seg, en ny sofa.

Og den sofaen var veldig flott.

Den var hvit, med noe slags hvitt mønster (som var sydd/brodert, på putene).

(Noe sånt).

Men sofaen stod med plast-trekket på, i flere måneder/år.

Så det er mulig at min mor hadde kjøpt den nye sofaen, på avbetaling.

Og noen måneder seinere (våren/sommeren 1982) så rømte min lillesøster Pia, til min fars nye kjæreste/samboer Haldis Humblen, på Bergeråsen.

Og min mor mista også foreldretten (sommeren 1982) for Axel (som da flytta til sin far (og Mette Holter) i Oslo).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og da min mor døde (på Moss sykehus) høsten 1999.

Så jobba jeg, som travel Rimi-butikksjef, på Rimi Nylænde (på Lambertseter).

(Og jeg var også op på #quiz-show, osv.

For å si det sånn).

Så jeg spurte Pia (som var arbeidsledig, på den tida).

Om hu kunne ordne med begravelsen osv., for min mor.

(Pia ringte meg en dag, og fortalte, at min mor var død.

Noe som ikke var så overraskende.

For Pia ringte meg også, uka før (eller noe).

Og fortalte at min mor var døende.

Og at vi (og Axel) burde besøke min mor, på Moss sykehus.

For å si det sånn).

Og da ble det til, at Pia, også fordelte arvegodset, etter min mor.

(Jeg var mest opptatt av jobb.

Så dette hadde jeg ikke tenkt på, i det hele tatt.

Siden at min mor leide leilighet.

Og min mor bodde på institusjon, i mange år, på andre halvdel av 80-tallet.

Så jeg trodde vel ikke, at hu eide noe særlig.

Noe sånt).

Og så sa Pia (på søndagen, etter at min mor døde).

At jeg måtte hjelpe til å rydde, i min mors leilighet, i Drøbak.

Og Pia mente visst da (fant jeg ut seinere) at vi skulle fordele min mors ting.

Og da hadde hu tatt med onkel Martin (som vel strengt tatt ikke hadde noe der å gjøre, siden at det var Pia, Axel og jeg, som var arvinger, etter min mor).

Og Pia sa, at hu hadde latt sin venninne Siv (fra Røyken/Hurum) få arve et bord, etter min mor.

(Av en eller annen grunn).

Og det lurer jeg på, om var det bordet med løveføtter, fra 1982.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter