Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din søknad om lån
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. mai 2023 kl. 09:47
Til: Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,
da er det sånn, at dere ikke har behandlet den ekte søknaden.
(For i april i fjor, så tullet Nav med meg (må jeg si).
Sånn at jeg ikke fikk støtte fra 1. til 20. april).
Så da lurer jeg på hva dere driver med der.
Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.
Det er vel sånn, at hvem som helst, kan taste inn min mail-adresse, i et felt, på deres nettsted.
Og det er visst nok til å lure dere, som skal behandle låne-søknadene.
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet, om dette (som sagt).
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 8. jun. 2022 kl. 21:45 skrev Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>:
Hei,
Det kom en ny søknad fra deg i april i år der du svarer følgende på mail når vi stiller spørsmål til deg om informasjonen i søknaden:
Hei,
jeg får støtte av Nav.
Drøve 7.000 per måned, (pluss at de dekker husleie og strøm, så det blir sånn cirka 250.000 netto i året, hvis man legger sammen livsopphold-støtte + strøm + husleie).
Men nå har Nav surra med et vedtak, så jeg får ikke penger før jeg får bostøtten den tjuende.
Dessuten har jeg hatt vannlekkasje på badet, sånn at vaskemaskinen har kortslutta.
Så trenger 3-4-000 til ny vaskemaskin og et par tusen til Oda-varer.
(Pluss at jeg også kunne trengt en oppvaskmaskin og en ny sofa (for den gamle har røket)).
Vil gjerne ha lang tilbakebetalingstid, sånn at det blir et par hundre i måneden å betale tilbake.
Jeg har gjeld fra før, men avtalen er, at jeg ikke skal betale de noe, før jeg får meg en fast jobb.
Så dette er bare snakk om et lite lån, for å komme gjennom måneden.
Alt fra 2.000 til 15.000 hadde vært bra.
Takk for svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
Du informerte oss også om at du hadde fjernet kredittsperren i Experian.
Alt dette kommer fra samme mail som du bruker til å sende oss klage. I lys av at du tidligere hadde klaget på søknad som kom inn i oktober året før med nøyaktig samme personalia og personnummer valgte vi å ikke behandle denne søknaden.
Som jeg nevnte til deg i januar så bør du anmeldet dette til politiet hvis du mener det er identitetstyveri.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld.
Janne
AXO FINANS
St. Olavs gate 28, 0166 Oslo
Kundesenter +47 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no
Den 2022-06-08 14:10:05 skrev Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com):
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 24. jan. 2022 kl. 11:26 skrev Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>:
Hei Erik
Jeg ser at dette er en søknad fra oktober i fjor.
Hvis jeg forstår deg korrekt at du har blitt utsatt for et identitetstyveri så er det viktig at du anmelder det hos politiet.
Du informerer politiet at det har blitt søkt om lån via Axo Finans i ditt navn.
Politiet vil da ta kontakt med oss for å få informasjon om søknaden.
Søknaden dette gjelder er avsluttet her hos oss og i de bankene det ble søkt i.
Det var ingen av bankene som innvilget noe lån så det har heller ikke blitt utbetalt noe.
Med Vennlig hilsen
Janne
AXO FINANS
St. Olavs gate 28, 0166 Oslo
Kundesenter +47 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no
Den 2022-01-23 10:19:57 skrev Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com):
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Axo Finans <ikkesvar@axofinans.no>
Date: tir. 26. okt. 2021 kl. 23:17
Subject: Takk for din søknad om lån
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei, takk for at du valgte å søke om lån gjennom Axo Finans!
Axo Finans Vi hjelper deg!
Hei!
Vi bekrefter å ha mottatt din søknad om lån gjennom Axo Finans.
Vi behandler søknaden din hos alle bankene vi samarbeider med, og vi kontakter deg straks vi mottar ett eller flere lånetilbud. Ved behov for mer informasjon om din lånesøknad, tar vi kontakt med deg på telefon.
Bankene vet at de konkurrerer om å få deg som kunde. Det gjør at vi enklere kan finne det beste tilbudet, tilpasset ditt behov!
Har du spørsmål til oss kan du sende en e-post til kundeservice@axofinans.no, eller ringe oss på telefon 22867400.
Vennlig hilsen,
Axo Finans
Adresse Åpningstider
Axo Finans AS
St. Olavs gate 28
0166 Oslo, Norge man-fre 08.00-21.00
lør-søn 10.00-16.00
SøknadsID: 949068