Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. juli 2023

Mer om Magne Winnem (som jeg var forlover for i 1993) sin kusine Kristin Dobinson. (Fra Ny Tid 14. juni 2001)



https://www.nytid.no/de_sa_vi_ikke_kunne_klare_det/ (bak betalingsmur)

PS.

Det var jo sånn, at Magne Winnem ville møte meg, for å ta en halvliter.

En gang jeg hadde helgeperm, fra førstegangstjenesten (jeg var juli 1992-kontingent).

(Dette var vel en søndag (på Cafe Fiasco).

Før jeg skulle ta toget/bussen tilbake til Terningmoen).

Og da avtalte vi, at jeg skulle bytte deltids-arbeidsgiver, til Rimi Munkelia (hvor han var butikksjef).

(På grunn av kommunikasjons-problemer med ei ny kassaleder-dame på OBS Triaden.

Det var jo ikke sånn at jeg gikk ut på byen med hu kassaleder-dama, og snakka om alt mulig.

Det kunne være hektisk ofte, på OBS Triaden.

Og kassaleder-damene var vel ikke så glade i, at man ringte, i tide og utide.

Så jeg fikk ikke snakket ordentlig med henne (om jobbing resten av førstegangstjeneste-året).

Sånn som jeg husker det).

Og så begynte jeg å jobbe, på Rimi Munkelia (på Lambertseter) jula 1992.

Og så fortsatte jeg å jobbe der, annenhver lørdag, mens jeg avtjente førstegangstjenesten.

Og da var det vel sånn, at jeg begynte på jobb, klokka 8-9.

(Butikken åpna klokka 9).

Og noen ganger, så var det da sånn, at ei vaskedame surra rundt der (i frukt-avdelingen osv.).

Og det var Magne sin kusine Kristin Dobinson (fortalte han).

Og Magne hadde vel da sparket vaskebyrået (ISS).

Og så hadde han istedet ansatt sin halvt engelske kusine (som studerte en periode i Norge).

(For å si det sånn).

Men det var ikke sånn, at jeg prata noe særlig, med hu Kristin, mens hu vaska der.

(Sånn som jeg husker det).

Jeg var vant med å jobbe på OBS Triaden.

Og der var det vietnamesere (eller noe) som vaska.

(Mener jeg å huske).

Så å snakke med vaskefolka.

Det var ikke så vanlig, da.

(For å si det sånn).

Jeg husker at Eivind Thorstad (som jobba på gølvet, muligens som en slags låseansvarlig/avlaster, for butikksjef John Ellingsen og assisterende butikksjef Claus Kvasnes) sleit litt med vaskefirmaet (jeg pleide å se dette, for jeg hadde ganske ofte jobben med å rydde kassaavdelingen sin gjenglemt-vogn, siden at det var mye gjennomtrekk der, så jeg fikk etterhvert ekstra ansvar, og dette var del av pause-avløseren sine arbeidsoppgaver, mer eller mindre).

Eivind Thorstad prøvde å nekte vietnameserne (eller om de var pakistanere) å begynne å vaske gulvet, før alle kundene var ute av butikken.

(Mener jeg å huske).

Og det var lettere sagt enn gjort.

(Kunne det virke det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Kristin (og Colin) hadde forresten en engelsk far, som emigrerte til Norge (siden at de andre ville bo her) og som døde for noen år siden:




Jeg var i bryllupet til Magne Winnem og Elin fra Skarnes, sommeren 1993.

(Jeg måtte være med.

Siden at jeg var forlover).

Men jeg kan bare huske Colin derfra (av briter).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter